بازدید 2615

نامه ۳۴۰ خاخام آمریکایی در حمایت از توافق هسته‌ای

340 خاخام آمریکایی طی نامه‌ای به کنگره حمایت خود از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کردند. این نامه که روز دوشنبه ارسال شده از مجلس نمایندگان و سنا خواسته شده تا توافق هسته‌ای با ایران را تایید کنند.
کد خبر: ۵۲۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 18 August 2015
۳۴۰ خاخام آمریکایی طی نامه‌ای به کنگره حمایت خود از توافق هسته‌ای ایران را اعلام کردند. 

به گزارش «تابناک»، 340 خاخام آمریکایی طی نامه‌ای به کنگره حمایت خود از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کردند. این نامه که روز دوشنبه ارسال شده از مجلس نمایندگان و سنا خواسته شده تا توافق هسته‌ای با ایران را تایید کنند.

در این نامه آمده است: ما عمیقا از این برداشت نگران هستیم که رهبران جامعه یهودی آمریکا در مخالفت با این توافق متحد هستند. ما به همراه بسیاری از رهبران یهودی دیگر، کاملا از توافق هسته‌ای تاریخی حمایت می‌کنیم.

در یک برنامه رسانه‌ای توسط سازمان آمینو که یک سازمان صهیونیست لیبرال به شمار می‌آید، خاخام "استیون باب" از ایالت ایلینوی گفت: ما از آمریکا و دیگر تیم های مذاکره کننده که خود را وقف رسیدن به توافقی کردند که مانع از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی می‌شود قدردانی می‌کنیم. این توافق برای آمریکا و دیگر متحدان ما در منطقه خوب بوده و بهترین تعامل را با واقعیت‌های بین‌المللی کنونی داشته است.

خاخام ساموئل گوردون نیز در کنفرانس خبری گفت در صورتی که کنگره این توافق را رد کند پیامده‌ای آن برای آمریکا، اسرائیل و جامعه یهودیان و جهان بسیار چشمگیر خواهد بود.

وی افزود: ما می‌ترسیم که نتایج این اقدام سقوط رژیم تحریم‌های بین المللی و مسابقه تسلیحات اتمی ایران و انزوای اسرائیل و آمریکا در شراکت بین المللی است.

پس از اینکه ایران و شش کشور عضو گروه 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلستان، فرانسه و آلمان) درباره اعمال محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای کشورمان در ازای لغو تحریم‌های یک و چند جانبه توافق کردند، واشنگتن متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به همراه ضمائم آن به کنگره فرستاد تا نمایندگان به بررسی آن بپردازند.

مهلت 60 روزه کنگره برای بررسی برجام از روز دوشنبه 20 جولای (29 تیرماه) رسما آغاز شده است و پس از اتمام این دوره اعضای مجالس نمایندگان و نیز سنای آمریکا درباره آن رأی‌گیری خواهند کرد. قرار نیست که اعضای کنگره برجام را تصویب کنند بلکه آراء منفی خود را به صندوق خواهند انداخت و در صورتی که آراء منفی به حد نصاب نرسیده و یا در صورت کسب اکثریت با وتوی غیرقابل لغو باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، مواجه شود، برجام اجرایی خواهد شد.

وتوی غیرقابل لغو بدین معنا است که پس از وتو مخالفین برجام نتوانند حداقل دو سوم اعضای سنا را قانع سازند که بار دیگر به برجام رأی منفی داده و وتوی رئیس‌جمهور را بی‌اثر سازند.


تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست