بازدید 2481

صدور حکم اعدام برای محیط بانان شایسته نیست

کد خبر: ۵۲۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 04 August 2015
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه استفاده از سلاح برای ماموران نظامی، انتظامی و محیط بانان دارای قاعده و ضابطه است، صدور حکم اعدام برای محیط بانان را اقدامی شایسته ندانست.

محمد علی اسفنانی درگفت وگو با خانه ملت، درخصوص آزادی 6 محیط بان محکوم به اعدام ، گفت: در آیین نامه حمل سلاح مصوبه مجلس شورای اسلامی، نحوه استفاده ازسلاح گرم مشخص شده است و اینکه قانون به فردی مجوز حمل سلاح را می دهد به آن معنا نیست که فرد مورد نظر درهر مکان و زمانی اجازه استفاده از سلاح را دارد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان درمجلس شورای اسلامی، افزود: حتی درقانون مجازات اسلامی در بحث دفاع مشروع به این موضوع اشاره شده که اگر فردی دردفاع از خود مرتکب جرمی شد رفتارش قابل مجازات نیست، اما به شرطی که ثابت شود که درمقام دفاع خود اقدامی را انجام داده است؛ بنابراین نحوه به کارگیری سلاح گرم دارای قاعده و ضابطه است.

وی تاکید کرد: در هر حال باید همه افرادی که سلاح در اختیار داشته و مجوز حمل سلاح دارند، مانند ماموران نظامی، انتظامی و محیط بانان مطابق قانون با متخلف برخورد کنند؛ اما ذکر این نکته از اهمیت بسزایی برخوردار است که سازمان ها و نهادهایی مانند محیط زیست که مأمور حامل سلاح به کار می گیرند؛ موظف هستند که آموزش های لازم و کافی را به فرد بدهند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه حکم اعدام برای فردی صادر می شود که مرتکب قتل عمد شده است، تصریح کرد: قتل عمد شرایط خاصی دارد و فرد باید دارای قصد عمد و خاص برای قتل فردی باشد، ولی اگر ثابت شود که فرد ضارب به عمد فردی را به قتل رسانده قصاص و اعدام حکم خداوند بوده و حق اولیاء دم است، اما به طور حتم خیلی شایسته نیست که شرایط به گونه ای پیش رود که برای یک محیط بان حکم قصاص صادر شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس سازمان حفاظت ازمحیط زیست از رهایی ‌6 محیط بان محکوم به اعدام خبرداده و گفته محیط‌ بانانی که در ١٠ سال گذشته برای‌شان حکم قصاص صادر شده بود با پیگیری های حقوقی و قضایی مسئولان سازمان محیط زیست و دستگاه قضایی از اعدام نجات بافتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی