بازدید 1542

دکترین ایران، تعامل با کشورهای‌منطقه‌ است

کد خبر: ۵۲۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 03 August 2015
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه استراتژی و دکترین جمهوری اسلامی، تعامل با کشورهای پیرامونی و اسلامی است، گفت: تشکیل مجمع گفت‌وگو منطقه‌ای آثار بسیاری مثبتی حتی در کوتاه مدت به‌دنبال دارد و می‌تواند منطقه را به سمت ثبات سوق دهد.

عباسعلی منصوری‌آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیشنهاد ظریف وزیر خارجه کشورمان درباره تشکیل مجمع گفت‌وگو منطقه‌ای، گفت: به نظر من در شرایط کنونی تشکیل چنین نهادی برای بررسی و رسیدگی به مسائل منطقه‌ای به‌ویژه بحران منطقه بسیار ضروری است.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از طرف دیگر استراتژی و دکترین جمهوری اسلامی، تعامل با کشورهای پیرامونی و اسلامی بوده، بدیهی است اجرا و تحقق این سیاست، نیازمند یک نقطه آغازین است.

وی تصریح کرد: ایران همواره در سال‌های اخیر به‌دنبال توسعه ارتباطات با کشورهای منطقه بوده، اما به خاطر برخی مسائل و مشکلات، در راه تحقق این سیاست موانعی ایجاد شده که قطعا منشأ این مسائل، کشورهای فرامنطقه‌ای است.

منصوری‌آرانی، ادامه داد: بر اساس پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان، تنها راهی که در شرایط کنونی می‌تواند آرامش را به منطقه بر گرداندند، گفت‌وگو و مذاکره است، بنابر این طرح موضوع "گفت‌وگو" از سوی ظریف بسیار متفاوت از مسائل مطروحه از سوی غربی‌ها به‌ویژه آمریکایی برای گفت‌وگوی منطقه‌ای است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به منافع کشورهای غربی در پی بحران و تلاطمات منطقه‌ای، گفت:‌ کشورهایی مانند آمریکا پشت این تحولات، به‌دنبال توسعه تجارت تسلیحاتی در منطقه هستند، به‌ویژه در بحث ایران‌هراسی غرب توانست سود بسیاری در منطقه کسب کند.

منصوری‌آرانی، ادامه داد: قطعا تشکیل مجمع گفت‌وگو منطقه‌ای آثار بسیاری مثبتی حتی در کوتاه مدت به‌دنبال دارد و می‌تواند منطقه را به سمت ثبات سوق دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی