بازدید 1627

مدارس فوتبال با توجه به فرهنگ داخلی، بومی‌سازی شوند

کد خبر: ۵۲۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 03 August 2015
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در بحث مدارس فوتبال باید از کشورهای اروپایی الگوبرداری و این الگو را با توجه به مسائل فرهنگی خود ممیزی کنیم٬ ساماندهی این مدارس را جزو وظایف وزارت ورزش وجوانان عنوان کرد.

غلامرضا اسداللهی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان این‌که وزارت ورزش باید برای ساماندهی مدارس فوتبال برنامه‌ای مدون ارائه کند که در آن سازوکارها تعریف شود٬ گفت: درخصوص رشد فوتبال یکی از ابزارها، مدارس فوتبال است که باید این موضوع یکی از اهداف باشد که جزییات آن دیده شود و بحث‌های حمایتی٬هدایتی و نظاراتی مشخص شود.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسئولان دنبال پرکردن اوقات فراغت جوانان با ورزش به خصوص با مدارس فوتبال هستند اما این مدارس باید بازدهی هم داشته باشند و باید از منابعی که در اختیار مدارس است در بعدهای تربیتی هم استفاده شود و ظرفیت جوانان موردتوجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: افراد صاحب صلاحیت باید پیشنهادات خود را در این حوزه مطرح کنند٬ وزارت ورزش نیز مسئولیت مستقیم رسیدگی به آن‌ها را دارد.

اسداللهی با تأکید براین که مدارس فوتبال کشور در شرایط فعلی بازدهی مناسبی ندارند٬ خاطرنشان کرد:برخی از مدارس فقط از برندهای چند بازیکن مطرح استفاده و مبالغ زیادی از خانواده‌ها دریافت می‌کنند. حتی بعضی از این مدارس مسائل و مشکلات اخلاقی داشتند که مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

این نماینده در پاسخ به این‌که چقدر می‌توان از کشورهای اروپای دراین خصوص ایده گرفت٬ اظهار کرد: در دنیا بعضی کشورها درباره مدارس فوتبال و استفاده از ظرفیت‌های این بخش ایده‌های خاصی ندارند ولی از ایده‌های کشورهای دیگر استفاده کرده  و با توجه به فرهنگ کشور خود بومی می‌کنند ما هم باید از این شیوه استفاده کنیم.

عضو فراکسیون ورزش مجلس خاطرنشان کرد: فرهنگ ایرانی اختلاف عمیقی با کشورهای غربی دارد بنابراین باید مسائل تعالی روحی اخلاقی را درنظر گرفت و در الگوبرداری، ممیزی رفتار کنیم. نه این‌طور باشد که ایده‌ای که غربی بوده به‌طورکل رد شود و نه این‌که چشم بسته ایده‌ای را بپذیریم و اجرا کنیم درخصوص بحث مدارس فوتبال هم این طور است.

به گزارش خانه ملت٬ محمود گودرزی وزیر ورزش وجوانان به‌تازگی با تأکید براین‌که موضوع آموزش در برخی فدراسیون‌ها با توقف روبرو شده در مثال براین موضوع گفته بود که مدارس فوتبال زیادی در کشور وجود دارند ولی تاثیر چندانی بر رشد فوتبال کشور ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی