بازدید 1453

بانک سوخت اتمی، گامی برای هسته‌ای شدن کشورها

کد خبر: ۵۲۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 03 August 2015
نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اشاره به پیشنهاد ظریف مبنی بر تأسیس بانک سوخت اتمی در منطقه، گفت: این موضوع می‌تواند گام مناسبی برای فعالیت کشورهای اسلامی در حوزه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای باشد.

حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیشنهاد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درباره تأسیس بانک سوخت اتمی در منطقه، گفت:این موضوع قطعا می‌تواند به یکی از مباحث مورد بحث و مذاکره در میان کشورهای منطقه تبدیل شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از طرف دیگر بر اساس توافق برجام، قرار است که یک بانک سوخت هسته‌ای در کشور قزاقستان تشکیل شود، که پیشنهاد ظریف هم در همین راستا است، زیرا دستیابی به فواید فناوری صلح آمیزهسته ای بر اساس مقررات بین المللی حق ایران و همه کشورهای مسلمان خاورمیانه است.

وی پیشنهادات مطرح شده درباره تأسیس مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به‌طور حتم تأسیس این مجمع می‌تواند به بهبود شرایط منطقه کمک شایانی کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: هر نوع ساز‌وکاری که بتواند مسائل منطقه را توسط کشورهای منطقه حل وفصل کند، پیشنهاد مفید و مثبتی است، از این رو این باید مدنظر قرار گیرد که مشکلات و بحران‌ها تنها با همکاری کشورهای منطقه قابل حل است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: گفت‌وگو میان کشورهای منطقه می‌تواند طبق اهداف مشترک، مسائل منطقه‌ای و برخی اصول مورد قبول میان کشورها از جمله احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی تمامی کشورها،عدم دخالت در أمور داخلی سایر کشورها و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات انجام شود.

محمد جود ظریف وزیر خارجه ایران بطور همزمان امروز صبح در چهار روزنامه الشروق مصر و السفیر لبنان، الرای کویت، الشرق قطر مقاله ای نوشته است. تأسیس یک مجمع گفتگوی منطقه ای و همچنین تشکیل بانک سوخت اتمی در منطقه از جمله پیشنهادات ظریف در این مقالات بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی