بازدید 22020

ناگفته‌هاي پسر "ملاعمر" از مرگ پدر

پسر رهبر سابق طالبان در جمع فرماندهان اين گروه شبه نظامي رسما مرگ ملاعمر را اعلام کرد اما برخي به نشانه اعتراض به انتخاب ملامنصور اين نشست را ترک کردند که نشان دهنده وجود اختلافات شديد است.
کد خبر: ۵۲۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 02 August 2015
پسر رهبر سابق طالبان در جمع فرماندهان اين گروه شبه نظامي رسما مرگ ملاعمر را اعلام کرد اما برخي به نشانه اعتراض به انتخاب ملامنصور اين نشست را ترک کردند که نشان دهنده وجود اختلافات شديد است.

به گزارش ایسنا به نقل از پايگاه خبري نيشن، پسر ملاعمر، رهبر پيشين طالبان افغانستان اخيرا گروه کوچکي از فرماندهان را در مدرسه‌اي در نزديکي کويته پاکستان جمع کرد و افشاگري‌ حيرت انگيزي انجام داد: ملاعمر مرده است!

تا اواخر ژوئيه تنها شماري از رهبران ارشد طالبان و اعضاي خانواده ملاعمر از مرگ وي اطلاع داشتند؛ مرگي که دولت افغانستان مي‌گويد در آوريل 2013 رخ داد.

روزنامه وال استريت ژورنال گزارش داد، اما محمد يعقوب پسر وي و سايرين اين راز را حفظ کردند تا افسانه فرمانده يک چشم طالبان را زنده نگه دارند. اما به جاي اينکه گروه وفاداري خود را به رهبر جديد اعلام کند، اين افشاگري موجب گسترش اختلافات در اين گروه شبه نظامي شد. در اين ديدار اختلاف‌ها به سرعت ميان ملا اختر منصور، جانشين مسلم ملاعمر و آنهايي که انتخاب وي را به چالش کشيدند از جمله محمد يعقوب پسر ملا عمر، ملاعبدل منان، برادر وي و ملا عبدل قيوم ذاکر، رقيب ديرينه ملاعمر که سابقا فرمانده عمليات‌هاي طالبان بود، نمايان شد. به گفته يکي از حاضران، ملا منان اين نشست را به نشانه اعتراض ترک کرد و بلند شد و گفت: اين مرد نمي‌توند جانشين برادرم شود. برادرم او را به عنوان امير تعيين نمي‌کرد. اما سايرين از ملا منصور که از سال 2010 معاون ملا عمر بود، حمايت کردند. شاخه اطلاع رساني طالبان رسما اعلام کرد که ملا منصور به عنوان "اميرالمومنين جديد" تعيين شده است.

شوراي رهبري طالبان از شجاع الدين حقاني که به تازگي به عنوان معاون ملامنصور انتخاب شده و نيز شاخه حقاني طالبان خواسته است تا ميان جناح‌هاي رقيب ميانجيگري کند. از اواخر سال 2014 بيشتر اعضاي طالبان اين سوال را مي‌پرسيدند که آيا ملاعمر زنده است يا نه و مشروعيت وي را زير سوال مي‌بردند. در ماه‌هاي اخير هم فرماندهان طالبان درباره سرنوشت ملاعمر گمانه زني مي‌کردند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی