بازدید 15455
۹

شیوع بالای سرطان معده در کشور

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف بیش‌ از اندازه نمک در وعده‌ها غذایی، احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۵۲۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 01 August 2015
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف بیش‌ از اندازه نمک در وعده‌ها غذایی، احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد.

احمد عامری در گفتگو با فارس گفت: یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین مردان ایرانی سرطان معده است که عوامل ژنتیکی، مصرف زیاد غذاهای نمک‌دار، مصرف زیاد سیگار و رژیم‌های غذایی کم فیبر و چاقی از عوامل ابتلا به این بیماری است. همچنین مصرف نکردن موادی که حاوی آنتی‌اکسیدان است؛ مثل سبزی‌های تازه و همچنین افزایش مصرف فست‌فودها و مواد حاوی نیترات درصد ابتلا به  این سرطان را افزایش می‌دهد.

دبیر انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران گفت: ناراحتی گوارشی مبهم یا درد خفیف شکم، تهوع مختصر ولی دائم یا سوزش سر دل است که مدت طولانی همراه فرد است و همچنین علائم دیگر مثل وجود خون در مدفوع، استفراغ، خستگی و ضعف شدید یا کاهش وزن شدید ممکن است از عوامل ابتلا به این سرطان باشد و باید توسط پزشک متخصص معاینه و بررسی شود.

عامری در خصوص رده سنی ابتلا به این بیماری در کشور گفت: توجه به آمارها و مشاهدات انجام‌شده روی مبتلایان به سرطان معده نشان می‌دهد که افراد مبتلا بین 40 تا 45 سال قرار دارند. همچنین شیوع این بیماری در نواحی شمالی کشور و استان خراسان شمالی بیشتر مشاهده می‌شود.

این متخصص آنکولوژی در خصوص هزینه‌های درمان سرطان معده گفت: با اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های درمان این بیماری کاهش چشمگیری داشته است؛ عمده‌ترین بخش هزینه‌های درمان سرطان معده مربوط به آزمایش‌ها و رادیوتراپی است که این آزمایش‌ها در بیمارستان‌های دولتی به‌صورت رایگان انجام می‌شوند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۹
فکر کنم علت سرطان معده خوردن غذاهای پرحجم باشه .چون هرچی بیشتر کارکنه کارایی شو از دست می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
متخصصصصصصصصص!
سموم غیر استاندارد و کود شیمیایی زیاد در میوه و سبزیجات به همراه مصرف بالای سوسیس و کالباس در ایران دلیل اصلی است.
سه ماه پیش توی سایت خبرده نوشته بود که پرفسور کردوانی زمین شناس ایران در برنامه زنده شبکه پنج صدا و سیما تاکید کرد:

علت شیوع سرطان معده افزایش نیترات موجود در آب آشامیدنی بر اثر برداشت از چاه های عمیق و نیز آبیاری سبزیجات بخصوص سیب زمینی های درشت است
با این نان ها ی جوش شیرین دار و مواد غذایی آلوده
90درصد سرطانها مربوط به نیترات موجود در محصولات کشاورزی وابهای شرب وکشاورزی واسترس وفشارهای اقتصادی واجتماعی میباشد که از طرزق مصرف سموم وکودهای شیمیائی در فراورده های ،یاهی وحیوانی وارد بدن انسان گشته وسیستم خود ایمنی بدن را بهم میزند
مردم و مسؤلین در خواب به سر میبرند..
در هیچ کشوری از لیوان یکبار مصرف پلاستیکی برای چای و نوشیدنی های داغ دیگر استفاده نمیکنند جز ایران.
بسیاری از فست فودها نیز بویی از بهداشت نبرده اند چه برسد به دست فروشان که کسی کاری به کارشان ندارد.
جوهر قند موجود توی نونها یادتون رفته
اگر گوگل ترندز را میشناسید یک سری به آن به زنید ببینید سرطان معده در کجای ایران بیشتر جستجو شده و سپس حیرت کنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی