بازدید 56678

هتک حرمت مسافران ایرانی در ترکیه

در یکی از پروازهای هواپیمایی پگاسوس که به مقصد استانبول در حرکت بوده است، مسافران ایرانی شاهد برخورد زننده ماموران هواپیمایی بوده اند.
کد خبر: ۵۲۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 01 August 2015
در یکی از پروازهای هواپیمایی پگاسوس که به مقصد استانبول در حرکت بوده است، مسافران ایرانی شاهد برخورد زننده ماموران هواپیمایی بوده اند.

به گزارش مهر، پرواز شماره ۵۱۳ هواپیمایی پگاسوس از فرودگاه امام به مقصد فرودگاه استانبول با حدود ۸ ساعت تاخیر پرواز می کند. قبل از پرواز، مسافرانی که پرواز های کانکشن به کشور های دیگر داشتند می دانستند که پرواز بعدی خود را از دست داده اند و از نماینده شرکت هوائی پگاسوس درخواست کرده اند که اجازه دهند تاخیری که با از دست دادن پرواز بعدی باید در استانبول باشند را در تهران بگذرانند ولی با اطمینان خاطر از سمت مسوول هواپیمایی پگاسوس در فرودگاه امام مبنی بر اینکه حتما با پرواز جایگزین به مقصد نهایی فرستاده می شوند سوار هواپیما شدند.

در فرودگاه استانبول مسافرانی که مقصد بعدیشان شهر اسلو بوده متوجه میشوند که باید ۳ روز منتظر پرواز بعدی باشند. مسافران از شرکت هواپیمایی می خواهند که با پرواز دیگر و زود تر حرکت کنند. صحبت ها بالا می گیرد و کارمند شرکت پگاسوس بی احترامی و پرخاش می کند و این بی احترامی ها با اعتراض مسافران همراه می شود و چند نفر از مسافران برای ثبت و ارائه این حرکت به مسولین بالاتر شروع به فیلم برداری می کنند. با دیدن این صحنه، کارمندان پگاسوس پلیس فرودگاه را در جریان می گذراند و پلیس فرودگاه بدون لباس پلیس و نشان دادن مدارک اقدام به در گیری با مسافران می کنند. در این میان یک دختر نروژی-ایرانی رو مورد ضرب و شتم قرار می دهند و سیلی به صورت وی می زنند. آنها ۳ نفر از مسافران که خانوم هایی جوان بودند را بدون در نظر گرفتن محجبه بودن آنها و رعایت اصول اسلامی بازداشت می کنند. پلیس به زور تلفن های همراه این دختران را گرفته و تمام فیلم های برخورد را پاک می کنند. پس از چندین ساعت بدون آب و غذا در حالی که حال یکی از این دختران خوب نبود آنها را با بی احترامی های مختلف لفظی و فیزیکی توسط ماشین های حمل مجرمین به بازداشتگاه پلیس در فرودگاه منتقل می کنند.

در بازداشتگاه هم بدون رعایت اصول اسلامی از این دختران انگشت نگاری و عکس برداری می شود. در این بین پلیس و کارمندان شرکت هوائی پگاسوس حاضر در محل از مسخره کردن و خندیدن به این سه دختر تنها که اشک از چشمانشان جاری بود فروگذار نبودند. در پاسی از شب با تغییر شیفت پلیس و حضور یک مترجم کمی آرامش به فضا باز می گردد و پلیس از تمام اتفاقات عذر خواهی می کند. اما صبح روز بعد باز رفتار بی رحمانه پلیس با دست بند زدن و ارسال این بانوان به مرکز پزشکی جهت آزمایش خون و بازرسی بدنی ادامه می یابد. پس از انتقال از مرکز پزشکی به پلیس اتباع خارجی رفتار های نا شایست، استفاده از الفاظ رکیک و بر خورد فیزیکی شدت می گیرد. تا جائی که نماینده کنسول گری ایران در استانبول در محل حضور پیدا می کند و این اولین باری است که این دختران کمی احساس آرامش میکنند.

در این میان به زور تعهدی از آنها گرفته می شود و با پیگیری ها و همکاری های کنسول گری ایران و نروژ این سه دختر بدون معرفی به دادگاه دیپورت می شوند. در این میان شرکت پگاسوس پرواز آنها تا اسلو را از عهده خود خارج کرده و هیچ مسولیتی به عهده نگرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۴۲
انتشار یافته: ۶۸
جاي تاسف است
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
اين هم از اعتباري كه قرار بود به پاسپورت ايراني داده شود!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
بايد اين اير لاين را ديگر به كشور راه نداد
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
ایرانیان غیوری که برای اتفاق فرودگاه جده از مکه رفتن مردم خونشان به جوش می آمد اکنون هم پیشنهاد قطع سفر اتباع ایرانی به ترکیه را پیشنهاد کنند.
افسوس که وهابی ها از خالی شدن عرصه عمره از حضور شیعیان ایرانی نهایت استفاده را می برند و ما هم به غیرتی شدن خودمان دلخوشیم. حالا چه میشه اگر سفر سیاحتی ترکیه هم تعطیل شود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
بسی جای تاسف است که به خاطر دلواپسی عده ای هواپیماهای ما مدتهاست زمین گیرند و هواپیماهای خوبی نداریم! اونوقت با این خطوط هوایی "در پیت" مجبوریم سفر کنیم!
ناشناس
| Norway |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
امیدوارم سازمان هوایی کشور و وزارت امور خارجه پیگیری کنند. جای تاسف است که با ایرانیان اینگونه برخوردی از جانب ترکیه صورت میگیرد!
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
مشکل خود ماییم
وقتی رو بدیم همین میشه
سالهای سال ما پرواز کانکشن کشورهای خاورمیانه بودیم الان واسه خودمونم هواپیما نداریم
هیچ کدوم از پرواز های ترک کمترین استاندارد ممکن رو هم نداره
ترکیه است دیگر ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
ترك تركيه عثماني هستند و ارتباطي به آذريها ندارند.
واکنش وزارت امور خارجه باید در شان شهروندان ایرانی باید باشد ....
خواهش می کنم بازم اطلاع رسانی کنیدو راجع به این خط پرواز، پارسال برای من همین مشکل گیش اومد و چمدونم گم شدو و هیچ کس جوابگو نبود. من که دیگه با این لاین پرواز نمی کنم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
هموطنان عزیز خواهشا این پرواز هواپیمایی را تحریم کنید...
دولت باید پی گیری کنه،اگه دولت مدعی برگشت احترام به شهروند ایرانی هست باید اعاده حیثیت کنه، مطمئن باشید اگه برعکس این اتفاق افتاده بود و طرف ترکیه ای بود الان این اردوغان و دوستان دمار از روزگار ما درآورده بودن، که البته درسته
باسلام

خواهشمندم وزارت امور خارجه پیگر این اتفاقی که برا مسافران ایرانی از طرف شرکت پگاسوس رخ اقتاده مسولین و نماینده شرکت پیگاسوس در ایران را به احضر کند و مشکلاتی که برای مساقرین ایرانی در فرودگاه استبول انجام پرس جو و مجوز شرکت پیگاسوس را در ایران لغو کند تا بداند با یک ایرانی این رقتار نکند . تما شرکتهای هواپیمایی ترکیه دفعه دیگر از این غلطتها نکند
از مسولین خواهش می کنم پیگر این ماجاراه بشند و شرف ایرانی را در خارج نگهداری شود
با تشکر
جای تأسف بسیار داره. وزارت خارجه حتماً باید سریعاً واکنش نشان بده و تضمین لازم برای عدم تکرار اینگونه وقایع را از دولت ترکیه بگیرد.
به نظر اینجانب قظع پرواز های شرکت مذکور به دلیل برخورد غیر مسیولانه باید توسط ایران انجام شود
لازم است که مسافران و اژانس‌های ایرانی این شرکت را تحریم کنند و هیچ بلیطی از ان در ایران فروخته نشود.
باید عین عربستان با این ترکیه‌ای های برخورد کنیم تا درس عبرتی بشه برای سایرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
نه که برخورد با عربستان خیییییلی تاثیرگذار بود!
تركيه خيلي تلاش ميكند كه اداي كشورهاي توسعه يافته و محترم را در بياورد.
اما اينجور جاها ذات خودش را آشكار ميكند.
بي خود نيست علي رغم اصرار فراوان تركيه، همچنان پشت در اتحاديه اروپاست و التماس ميكند كه راهش بدهند
خواهشمندم پیگیری کنید تا وزارت خارجه جوابی درخورد به این اعمال ناشایست بدهد.
کاش دیده باشید بعضی از این ندید بدید ها که میخوان به خارج برن چه کلاسی میگذارند که با این اتفاقات شاید مقداری از باد اینها خالی بشه؟؟
عجب حکايتي! يعني همه اينها اتفاق افتاده؟
پس کنسولگری اونجا کارش چیه؟
واقعا که ......
نماینده کنسول میتونست خیلی زودتر بیاد ...
با براه انداختن درخواست بايكوت شركت پگاسوس در شبكه هاي اجتماعي برخورد شكننده اي را مي توان با اين شركت كرد و با ضرر مالي بسيار سنگين مواجه نمود
از طرف ديگر وظيفه مسئولين هواپيمايي است تا مسئله را پيگري و حتي به اين شركت اجازه استفاده از كريدرهاي هوايي ايران را نداده و مطلقا امكان فعاليت در ايران را از آن سلب كنند
باید سفیر ترکیه در تهران احضار شود، و به شدت محکوم شود،،بی احترامی به ایرانیان و ،ناموس ایرانی،عادت کشورها شده،،وزارت خارجه اقدام انقلابی،،،،،
من تجربه پرواز با پگاسوس رو داشتم. نماينده هاي پگاسوس در ايران و تركيه فوق العاده بي تربيت و بد اخلاق هستند. در تجربه شخصي من كه نماينده پگاسوس در فرودگاه امام به بهانه چند كيلو اضافه بار با بي احترامي و پرخاش در لحظه اخر با اشك چشم به من اجازه سوار شدن به هواپيما رو داد و من بعد از رسيدن به مقصد با تركيه تماس گرفته و اعتراض كردم اما از لحن صحبت انها متوجه شدم كه فكر ميكنند چون قيمت پرواز كمي ارزانتر از پروازهاي ديگر هست حق دارند هر طور بي احترامي و بي حرمتي را انجام بدهند. متاسفانه ما ايرانيها در اين مسايل اتحاد نداريم. وگرنه جا داشت همه هموطنان اين هواپيمايي رو تخريم كنند. به خدا چند ده دلار اختلاف قيمت اينقدر نمي ارزه كه اجازه بديم به شخصيت فردي و ملي ما توهين بشه.
پرواز پگاسوس خیلی پرواز مزخرفیه. دو بار چمدون من توی پرواز شکست و پاره شد ولی خسارتی ندادند.
مردم به هيچ وجه نبايد از اين شركت بليت بخرن
متاسفانه قیمت پرواز های هواپیماهای ایرانی از ترکیه ای بیشتر است و این دلیل عدم رغبت به پرواز ها داخلی است.
مسئله دیگر تفاوت قیمت نا معقول پروزهای یک سره و دو سره با پروز های داخلی است.
متاسفانه به علت دولتی بودن شرکت های داخلی، هیچ انگیزه ای برای برطرف کردن این مشکلات وجود ندارد.
پگاسوس گندترين و مزخرفترين پرواز تركيه است
اقای دکتر ظریف الان شما و تیم قوی وزارت خارجه می توانید حق این ایرانی ها بگیرند و پلیسهای بی نزاکت را به معذرت خواهی وادار کنید و حتی غرامت بگیرید. امید است که با قدمهای محکمی که شما در سطح دنیا بر می دارید دیگر هیچکس نتواند ایرانی را تحقیر و تهدید کند.
به قول شما "هیچوقت ایرانی را تهدید نکنید"
مسئولین هر دو کشور لطفا پاسخگو باشند.چرا به یک ایرانی چنین بی حرمتی میشود.ترکیه چه فکری کرده
در عید نوروز بنده در فرودگاه آنتالیا هم چنین برخورد نابهنجاری از ترکها دیدم و قسم خوردم دیگر به ترکیه نروم.
ایکاش با ساخت هتلهای مدرن در مکانهای خوبی که در ایران خودمان داریم باعث خروج این همه ارز از ایران نباشیم و این مبالغ هنگفت را صرف آبادانی مملکت خود کنیم . به امید آنروز
جهت اطلاع آقای دکتر آخوندی و ظریف.
هتک حرمت دیگه چیه ؟ این همه مسافر هر روز از ایران میره ترکیه . چی شد به اینها هتک حرمت شد ؟ حتماً یه جای کارشون ایراد داشته خوب .
باید این شرکت هواپیمایی توسط مسئولین تحریم شود و اجازه فرود یا حتی عبور از حریم هوایی ایران را نداشته باشد
اگر این افراد امریکایی بودند آیا وزارت امور خارجه امریکا ساکت بود ؟
به نظز شما آیا باید این شرکت هواپیمایی پگاسوس باز هم باید بتواند در ایران دفتر داشته باشد و یا هواپیمایش به ایران وارد شود؟
آیا نباید درسی قاطع به پلیس و هواپیمایی ترکیه در استانبول داد؟
ایرانی با اینگونه اقدامات است که هویت و احترام لازم را در دنیا پیدا می کند.
وقتی خودمون 4 تا هواپیمای درب و داغون 30 سال پیش رو هنوز داریم استفاده میکنیم و حتی نمیتونیم چندتا پرواز مستقیم به کشورهای خارجی داشته باشیم بهتر از اینم نمیشه ! کشورمون معدن همه چیز هست و ترکیه ای که هیچ چیزی نداشت تا چند سال پیش الان شده قطب گردشگری و مسافرهای کانکتی که میخوان جاهای دیگه برن و پرواز مستقیم ندارن از این جا ! باید فقط تاسف خورد
باسلام
در دنیای امروز بهترین راه برای پاسخ گوئی به اینگونه حرکات تحریم شرکت متخلف توسط هم وطنان باغیرت و اعلام ان در شبکه های اجتماعی می باشد
همسایه درست و درمونی نداریم.
دولتی می خواهم که پرواز های این شرکت را تا زمان معذرت خواهی وپرداخت خسارت به مسافران قطع کند. این چنین دولتی ارزوست.
برويد پولهايتان را توي جيب اين تازه به دوران رسيده هاي نژادپرست بريزيد. من نمي خواهم بدبين باشم و با يك مسئله فورا كشوري را متهم كنم ولي متاسفانه همسايه هاي خوبي اطرافمان نداريم.
*خوب بود ایران تصمیم و کار عملی قاطعانه انجام می داد
باز هم وزارت امور خارجه ما یا خواب هست و یا بنا به مصلحت خودش را به خواب زده است.
باید مسوولان کشور به چنین ماجرای مهمی فورا رسیدگی کنند
یعنی ضعیف ترین شرکت هواپیمایی است من ازمهماندار آب خوردن خواستم گفت فقط یکبار موقغ غذا داده میشود . همسرم برای فرزند کوچکمان بالش خواست یارو مهماندار گفت مگر فرست گلاس است نداد بعد هم همه ناراضی صندلی های تنگ به هم فشرده شکر خدا تحریم ها برداشته بشود باپرواز های خودمان برویم /بعد هم تو ترکیه که مسافر ایرانی زیاد است آیا نباید یک نفر از سفارت مرتب آنجا باشد برای چاره جوئی
اگر واقعا اینطوره لغو پروازهای پگاسوس اولین قدم میتواند باشد. امروز و پس از توافق، فعلا آینده حمل و نقل هوایی خیلی بهتر از گذشته است .
اگر لياقت داريم بايد پگاسوس تحريم بشه. يك كمپين براى اطلاع رسانى در اين مورد بايد شروع بشه.
يك بار رفتم تركيه و بدم اومد. حتي حاظر نيستم مجاني سفر داشته باشم. هر چند اشكال از خودمونه. اگر گوش اينا رو مي پيچونديم اينطوري نمي شد.
حال اگر منظور اين دوستان از سفر زيارت كردن بود فرياد وا اسفاهاي كل جامعه بلند ميشد وهمه هم وطنان راي به تحريم سفرهاي زيارتي ولزوم خرج كردن پول آن براي فقرا ميدادند،چرادراينگونه سفرهاكسي اعتراض نميكند؟
دستهاىى در كار است كه روابط اىران و تركيه را خراب كند باز هم عربها نقش دارند چون اىرانيها در مقابلشان موضع دارند و حالا مى خواهند از اوضاع سياسي سو استفاده كنند و مردم اىران و تركيه را كه همواره دوست هستند به دشمن تبديل كنند وزارت خارجه ما بايد حواسش جمع باشد نگذارد اىن اتفاجق كه خواست عربها و صهيونيستهاس اجرا شود
درام بود !!
باید منتظر تدبیر و امید و قدرت دیپلماسی باشیم و ببینیم چکار خواهند کرد.
من یک آذری هستم و ترید نان در نوشابه خوردن این ترکیه ای ها را در حاشیه دیزل آباد شهر تبریز فراموش نکرده ام (رانندگان کامیونهای درب و داغون ترکیه این کار را برای صرفه جویی در هزینه ها خود انجام میدادند). یا رب نپسند گدا معتبر شود- گر معتبر شود زخدا بی خبر شود
احتمالا اگه کسی اعتراضی بکنه اونم کشور نروژه ، بعید میدونم از طرف وزارت خارجه ما کسی به برادران ترکیه ای نازک تر از گل بگه
شرکت هواپیمایی زاگرس که چن هفته پیش مسافرا رو وزن میکرد چیکارش کردن مگه
حالا اگر این اتفاق در مکه یا یک سفر زیارتی بود چه جنجالی می شد که باید نرویم و ...
مسئولین کشوری(وزیر راه ) به دلیل اهانت های این شرکت ، از پرواز های این شرکت تا پرداخت غرامت و عذر خواهی رسمی جلوگیری نمایند . اگر پیگیری مردم در خصوص اهانت به زوار حج هم نبود مسئولین تمایلی به پیگیری نداشتند .
بنده این اقدام رو ناشایست میدونم ولی بد نیست سری به مرز های زمینی خودمون بزنیم....
من چند ماه پیش از طریق مرز رازی عازم ترکیه بودم ، متاسفانه برخورد مامورین ایرانی به حدی ناشایست هست با مردم که حس خیلی بدی به آدم دست میده...معطلی های بیجا و بی احترامی های پی در پی! مثلا در یک صحنه مامور ایرانی بعد از مهر کردن پاسپورت اون رو جلوی شما پرت میکنه ولی در اون سمت مامور ترک بعد از مهر زدن پاسپورت در کمال احترام جلوی شما بلند میشه و خوش آمد میگه ( با چهره ای خندان )!!!
جای تعجبه واقعا نزدیک دو ساعت و نیم در مرز الکی معطل موندیم ولی سمت ترکیه چه در رفت چه برگشت بیشتر از ده دقیقه وقت ما رو نگرفتن!
مگه دیگه کشوری مونده که بی حرمتی نکرده باشه به ایران و ایرانی اون از اعراب این هم از ترکیه
ماشاالله به مسئولان ایرانی
بازهم کم کاری مسولین اگه همین اتفاق سره مسافرای ترکیه بیادحتی اتحادیه اروپاهم جبهه میگیره واقعاجای تاسف داره بایستی وزارت خارجه پیگیری کنه
اين همه رفتيم تركيه تا حالا بي احترامي نديديم جالبه
حتماً باید حادثه ای مشابه فرودگاه جده پیش بیاد تا مسؤولین از خواب بیدار بشن.
عزت و شرف شهروندان ایرانی داره توسط ترکیه زیر پا له میشه. هنوز نمیخواین کاری بکنین؟
برخوردشديدومتقابل بعمل آيد
تابناک و قصه قدیمی حسادت به ترکیه! پس چرا این همه میرن ترکیه؟؟؟؟؟ و تورکیش ایرلاین یکی از بهترین های دنیاست؟؟ حالا یه شرکت که همه یه کشور نیست! اگه اینجور باشه همه ایران بی ادب و نامحترمن چون شرکت هاش اینجورین!
وقتی متاسفانه سفیر کشورمان در ترکیه یا از نمایشگاه نقاشی بازدید میکنه یا فقط به فکر سلفی انداختن با ترکهاست نتیجه همین میشه ، کارشون شده فعالیت در فیس بوک و شوآف در فضای مجازی با پول بیت المال
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم