بازدید 4287

تعداد خانوارهای تحت پوشش بهزیستی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به وجود دو میلیون و ۵۰۰ هزار سرپرست خانوار در کشور تحت پوشش این سازمان، گفت: تشویق و ترویج مشارکت‌های مردمی یکی از اولویت‌های اساسی سازمان بهزیستی است.
کد خبر: ۵۲۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 29 July 2015
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به وجود دو میلیون و ۵۰۰ هزار سرپرست خانوار در کشور تحت پوشش این سازمان، گفت: تشویق و ترویج مشارکت‌های مردمی یکی از اولویت‌های اساسی سازمان بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی‌بندپی بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه پیشگیری می‌تواند در کاهش آسیب، ناتوانی و معلولیت مؤثر بوده و اقدامات به‌هنگام و به‌موقعی با توجه به این امر انجام شود، افزود: تلاش سازمان بهزیستی برای برطرف کردن مسائل و معضلات اجتماعی با همکاری دستگاه‌های دیگر است.

وی اظهارداشت: تشویق و ترویج مشارکت‌های مردمی یکی از اولویت‌های اساسی سازمان بهزیستی در دولت تدبیر و امید است.

رئیس سازمان بهزیستی، رصد مشکلات و گروه های آسیب پذیر، کیفی کردن خدمات و حمایت های مالی و تشویق مشارکت های مردمی را سه سطح برنامه های سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد.

محسنی بندپی تصریح کرد: توجه به غربالگری در سطح دوم راهبردهای سازمان بهزیستی قرار دارد تا بتوانیم مداخله مناسبی در این بخش داشته باشیم و افرادی را که دارای معلولیت هستند یا آسیبی شامل حال آن‌ها شده است، زیرپوشش قرار دهیم و مداخلات به‌هنگام ما بتواند از عمیق و گسترده شدن این آسیب، معلولیت یا ناتوانی جلوگیری کند.

وی افزود: در همین زمینه، دو غربالگری موفق در برنامه اجرایی سازمان بهزیستی داشتیم که غربالگری تنبلی چشم و شنوایی‌سنجی است.

رئیس سازمان بهزیستی، از مجلس شورای اسلامی خواستار اجباری شدن انجام آزمایش های ژنتیک پیش از ازدواج شد تا از تولد نوزادان با معلولیت های مختلف جلوگیری شود.

محسنی بندپی درباره تاثیر فعالیت اورژانس اجتماعی در کاهش معضلات این حوزه نیز تصریح کرد: بخش فوریت های اجتماعی بهزیستی، مداخله به هنگام از طریق مشاوره با حضور تیم مددکاری اجتماعی و روانشناسی است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مراجعه ۳۰ درصد از زوج های متقاضی طلاق به مراکز مداخله در بحران بهزیستی در کشور منجر به سازش و ادامه زندگی شده است، تاکید کرد: فوریتهای اجتماعی نماد استفاده از ابزار علم، تخصص و گفت وگو برای کاهش معضلات اجتماعی از طریق مداخله به هنگام و مشاوره های تخصصی است.

رئیس سازمان بهزیستی در خاتمه افزود: با توجه به عمیق شدن اختلالات روحی و روانی در کشور در دستور کار داریم تا غربالگری اضطراب را نیز با همکاری آموزش و پرورش در مدارس و مهدکودک‌های زیر نظر سازمان بهزیستی انجام دهیم و بتوانیم اقداماتی که باید همواره به آن پرداخته شود را تقویت کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی