بازدید 2317

اخراج یا حفظ نیروها باید قانون‌مند باشد

کد خبر: ۵۲۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 28 July 2015
یکی از امضاکنندگان طرح رسیدگی به وضعیت شغلی اساتید و کارکنان دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه آزاد، معتقد است این دانشگاه‌ها در شرایط برابر علمی پرداختی‌های متفاوتی دارند و این به معنای عدم رعایت عدالت است.

محمدرضا خانمحمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه مسئله مهم در آموزش عالی، نوع استخدام و پرداختی اساتید دانشگاه‌ها بر اساس درجه علمی آنهاست، گفت: درجه علمی باید در آیین‌نامه استخدامی تمامی دانشگاه‌ها لحاظ شود؛ مثلا در کشورهای پیشرفته ممکن است دو استاد در هیات علمی درآمدهای متفاوتی داشته باشند و فردی که اعتبارت پژوهشی بالاتری دارد، باید امتیازات و حقوق بیشتری هم بدست آورد.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس با بیان اینکه جزو 115 نماینده‌ای است که طرح رسیدگی به وضعیت و مشکلات دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه آزاد را امضاء کرده‌اند، گفت: این دانشگاه‌ها در شرایط برابر علمی پرداختی‌های متفاوتی دارند و ابن به معنای عدم رعایت عدالت است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اگر هیات علمی در وزارت علوم برای سه سال متوالی نتواند پژوهش‌های علمی مناسبی ارائه دهد،  دچار رکود علمی شده و می‌توان اعضای آن را بازخرید کرد؛ بنابراین اگر هیات علمی طبق اساسنامه پویایی خود را از دست داد، می‌تواند از استفاده خارج شود.

وی اضافه کرد: امضای نمایندگان بر طرح مذکور برای اعمال عدالت از سوی دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه آزاد  است؛ به این معنا که دو استادیار با مدرک دکترا باید حقوق و مزایایی یکسانی دریافت کنند مگر آنکه یکی از آن‌ها فعالیت پژوهشی کامل‌‎تری داشته باشد.

وی با بیان اینکه شاخص‌های کیفی آموزشی و پژوهشی اساتید در کیفیت جایگاه آن‌ها تاثیرگذاراست، ادامه داد: شرایط و مزایای یکسان برای دو مدرس با کیفیت کاری متفاوت آفت است چراکه باید متناسب با شاخص‌ها مزایا را تقسیم کرد چراکه این قاعده منجر به رشدعلم و فناوری می‌شود.

خان محمدی با تاکید براینکه دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه آزاد باید اصلاح سازمانی انجام دهند تصریح کرد: با توجه به هرم علمی دانشجوی تحصیلات تکمیلی جذب نمی‌شود درحالیکه باید متناسب با اساتید، استادیار و دانش‌یار جذب دانشجو شود.

وی ادامه داد: اگر شاخص‌ها رعایت نشود یعنی در دراز مدت به کشور خیانت شده است و من این موضوع را طی یک نامه با رئیس کمیسیون آموزش، رئیس کمیسیون بهداشت، وزیر آموزش عالی مطرح کردم چراکه دانشگاه‌هایی که شاخص‌ها را رعایت نمی‌کنند باید مورد سوال قرار گیرند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه آزاد برای اخراج یا حفظ نیروهای خود باید قانون‌مند باشد و تمام امور دانشگاهی مانند کشورهای پیشرفته طبق یک پروتکل انجام گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار