بازدید 1701

ایستادگی 12 ساله ایران، غرب را به مذاکره وادار کرد

کد خبر: ۵۲۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 28 July 2015
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: قطعا اگر غربی‌ها در مذاکرات کم آوردند و بخشی از حقوق ملت ایران را به رسمیت شناختند، به علت مقاومت 12 ساله ملت ایران و ایثار و فداکاری شهدای هسته ای بود که این موضوعات توانست توانمندی ملت ایران را به علی رغم تحریم‌ها و تهدید به رخ جهانیان بکشاند.

به گزارش خانه ملت، محمد اسماعیلی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 6 مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، گفت: اگر غربی‌ها مذاکره را در موضوع هسته ای پذیرفته‌اند، این اقدام نه از سر دلسوزی بلکه از روزی ناچاری بوده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا اگر غربی‌ها در مذاکرات کم آوردند و بخشی از حقوق ملت ایران را به رسمیت شناختند، به علت مقاومت 12 ساله ملت ایران و ایثار و فداکاری شهدای هسته ای بود که این موضوعات توانست توانمندی ملت ایران را به علی رغم تحریم‌ها و تهدید به رخ جهانیان بکشاند.

وی با اعلام اینکه متأسفانه در برجام خطوط قرمز نظام به‌ویژه در بحث اقتصادی و بازرسی‌ها به طور کامل رعایت نشده است، تصریح کرد: کمیسیون ویژه مجلس باید به دقت این موضوع را بررسی کنند.

اسماعیلی افزود: در برجام به غربی‌ها اجازه بازرسی مدیریت شده، ارائه شده که این مجوز در آینده می تواند مورد سوء استفاده غربی‌ها برای بازرسی گسترده قرار گیرد، همچنین قرار بود که کلیه تحریم‌ها به صورت یکجا برداشته شود، اما در برجام خیلی از تحریم‌ها تعلیق و در چند مرحله برداشته خواهد شد.

وی گفت: همچنین تعلیق تحریم‌ها هم منوط به اجرای تمام تعهدات ایران و راستی آزمایی آژانس است، این در حالی است که ما از گزارش‌های آژانس هیچ سابقه خوبی نداریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی