بازدید 2506

ایران بهترین محل سرمایه‌گذاری برای اروپایی‌هاست

کد خبر: ۵۲۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 27 July 2015
یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه‌گذاری کشورهای غربی در عین حال گفت که دولت و مجلس با واردات گسترده موافق نیستند بلکه رویکرد کشور در دوران پساتحریم باید تقویت تولید داخل باشد.

موید حسینی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر اکثر شرکت های بین‌المللی در حال ارزیابی بازار ایران هستند اما اقدام عملی صورت نگرفته زیرا لغو تحریم ها قطعی نشده است اما به هر حال کشورهای اروپایی به خاطر مردم و سرمایه گذاران خودشان هم باید در زمینه حضور در بازار ایران جدیت به خرج بدهند و شفاف عمل کنند.

وی با اشاره به مزیت‌های ایران برای سرمایه گذاری خارجی گفت:‌ ما یکی از ارزان ترین سوخت ها را در اختیار صنایع قرار می‌دهیم، در ایران سوختی که به صنایع داده می‌شود در حد 4 سنت است در حالیکه این رقم در دنیا 25 تا 30 سنت است. همچنین نیروی کار در ایران بسیار ارزان و در حد 300 تا 400 دلار است در حالیکه در دنیا این رقم 2 تا 3 هزار دلار است، در کنار اینها بازار مصرف گسترده و وجود مواد اولیه در بخش های مختلف از دیگر مزیت ها به شمار می رود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در صورت پرهیز اروپایی‌ها از سیاسی کاری، ایران بهترین محل سرمایه گذاری آن‌ها است ادامه داد: ایران در بین کشورهای منطقه از اهمیت والایی برخوردار است و این در حالی است که کشورهای اطراف ما پر از جریانات افراطی هستند که هر روز ممکن است با یک عملیات انتحاری آرامش کشورشان را برهم بزنند، اما ایران کشوری معتدل ، معقول و امن است لذا اگر این عقلانیت بر دنیای غرب حاکم شود می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک سرمایه‌گذاری های زیادی را در کشور شاهد باشیم.

حسینی‌صدر با تاکید بر اینکه قرار نیست واردات بیشتری در کشور اتفاق بیفتد افزود:‌هم مجلس مخالف این کار است و هم دولت گفته که با واردات گسترده و بی حساب و کتاب موافق نیست. زیرا واردات هم منابع ارزی ما را خالی می‌کند و هم تولید را از آنچه که هست آسیب پذیرتر می‌کند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان تقویت تولید داخل، رفع مشکلات تولید کنندگان،‌نوسازی ماشین آلات، تولید مشترک و سرمایه گذاری در صنایع بزرگ مثل پتروشیمی، خودروسازی، معادن و ... را از جمله رویکردهای ضروری ایران در دوران پساتحریم عنوان کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار