بازدید 7683
۵

اهالی پایتخت شهروند شهر موش‌ها شده‌اند!

احتمالا تا بحال در خیابانهای تهران خصوصا جوبهای خیابان ولی‌عصر (عج) که بلندترین خیابان خاورمیانه است حیوانات موذی را دیده‌اید که با سرعت از سوراخی به سوراخ دیگر می‌دوند و اگر هم ندیده باشید شاید با جیغ بنفش یکی از خانمهای همان حوالی متوجه وجود این موجودات شده باشید. به جرات می‌توان اشاره کرد که شهر موشهای واقعی زیر پایتان است فقط باید کمی دقت کنید.
کد خبر: ۵۱۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 21 July 2015
وجود 50 میلیون موش در تهران آن هم از نوع خطرناک‌ترین آنها آماری که توسط مسئولان مختلف در حوزه شهری ارائه شده است؛ در حقیقت این «رات ها»  علاوه براينكه عامل انتقال بيش از 35 ويروس و مرض خطرناك هستند، زماني كه گرسنه شوند و غذايي براي خوردن پيدا نكنند به راحتي به موجودات زنده حمله مي‌كنند.

به گزارش تابناک تهران، وقتی به عنوان یک شهروند در معابر و خیابان های تهران تردد می کنیم در مسیر می تواند بسیاری از مسائل نظرمان را به خود جلب کند اما در این میان می تواند برخی از همین مسائل قابل تامل و در مواردی ترسناک و هولناک به نظر برسد.

زمانی که در حال قدم زدن هستیم نگاهمان که به زمین خیره شده باشد ناخودآگاه تردد موجودات موذی در عرض معابر و در جوی های آب بسیار چندش آور و هولناک خواهد بود. البته ناگفته نماند مشاهده هر روزه موش ها در خیابان ها، کوچه پس کوچه ها و جوی های آب تهران طی سال های اخیر از ترسناک بودن این امر برای پایتخت نشینان کاسته است اما این بعد بیرونی ماجراست چرا که شاید هیچ یک از شهروندان با دیدن هر موش در معابر عمومی به این امر فکر نکند به ازای هر تهرانی 4 موش در این کلانشهر وجود دارد!

در استان تهران که بالغ بر 14 میلیون جمعیت ساکن است تصور اینکه به ازای در تهرانی 4 موش زیست می کند می تواند خیلی وحشتناک و هولناک به نظر برسد ؛ مسئله ای را که این امر به ذهن متبادر می کند  این است که شاید تهرانی ها موجودات اضافی در شهر موش ها هستند ....!

در این میان دل تهرانی ها به گربه هایی خوش شده است که برای رفع گرسنگی خود هیچگونه ریسکی نمی کنند و پای رفتن به سمت موش های امروزی پایتخت ندارند، گویا خوردن موش  ها توسط گربه ها قرار است در برنامه های کودک باقی بماند.

آمارها نشان می دهد که شمار زیادی از تهرانی ها برای رهایی از شر حیوانات موذی به 137 پناه برده‌اند.اما آنچه در لابه لای این مطالب بسیار نگران کننده به نظر می رسد وجود جمعیت 50 میلیونی موش در تهران و احتمال حمله این تعداد موجود موذی به پایتخت نشینان است.

براساس استانداردهاي جهاني، وجود يك موش به ازاي هرانسان طبيعي و جزء لاينفك اكوسيستم زندگي انساني است.

قاسم علي اكبر، پژوهشگر مبارزه با موجودات مهاجم درمورد صحت ادعاي وجود 50 ميليون موش درتهران اظهار داشت که من حتي معتقدم كه تعداد بيشتر از اين ارقام است چرا كه متاسفانه روش‌هاي نادرست براي مقابله با موش‌ها باعث شده تا نه تنها از تعداد آنها كم نشود كه حتي باعث مقاوم شدن و جهش يافتن گونه‌هاي موش‌هاي تهران و درنهايت چند برابر شدن آمار آنها طي سال‌هاي اخير شده است.

وي افزود: بايد توجه داشت آنچه امروز درتهران به نام «موش» مي‌شناسيم، درحقيقت «رات» است كه علاوه براينكه عامل انتقال بيش از 35 ويروس و مرض خطرناك است، زماني كه گرسنه شود و غذايي براي خوردن پيدا نكند به راحتي به موجودات زنده حمله مي‌كند.

به گفته این متخصص، رات ها در  زير زمين، درتونل‌ها، آبراه‌ها و چاه‌هاي آب مخفی شده اند.

محمد حقاني، عضو شورای اسلامی شهر تهران با علام اینکه  موش‌هاي تهران به سه دسته موش‌هاي خانگي، «رات»‌هاي سياه و «رات»‌هاي قهوه‌يي می شوند ادامه داد: بيشترين موش‌هاي تهران، «رات»‌هاي قهوه ای يا نروژي است كه اتفاقا خطرناك‌ترين آنها نيز محسوب مي‌شوند و نوعي موش صحرايي هستند.

اما به راستی راهکار مناسب مبارزه با این تک تیراندازهای پایتخت چیست؟ گفته می شود که با از بین بردن قنات‌ها به عنوان محل زندگی موش‌ها و از بین بردن زباله‌ها به عنوان خوراکی و تغذیه این جانوران موذی می‌توان آنها را از بین برد اما آیا این امر خود نمی‌تواند سرآغازی برای هجوم یکباره موش ها در سطح پایتخت شود؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۵
برای سر هر موش شهرداری جایزه بگذاره، ببینید جمعیت بیکار چه میکنه با این موشها!
اگر در تهرن زلزله بیاید موشهامردم رازنده زنده میخورند
49سال هست که در منطقه پیروزی تهران زندگی میکنم تا پارسال حتی یک موش هم در این منطقه ندیده بودم از زمانی که فاضلاب رو کشیدن بلاخره جند تا موش در این منطقه دیده شد
منطقه ما هم به شهر موش ها پیوست
تازه طاعون هم تعداد زیادی دام را از بین برده است.
راهش اینه که 1میلیون موش نر و ماده عقیم را توی فاضلاب ها رها کنند اونم سالانه خواهید دید که هر سال جمعیت موشها کمتر میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار