بازدید 2976

تاثیر آموزش‌و پرورش در افزایش ثروت مردم

نادر قاضی‌پور
کد خبر: ۵۱۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 20 July 2015
نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی کتاب «ثروت آفرینان» نوشته لستر تارو، را به‌عنوان آخرین اثری که به مطالعه نشسته، معرفی کرد و گفت:

لستر تارو استاد اقتصاد دانشگاه ام.آی.تی، در این کتاب به جای قضایای روزمره پرسش‌های عمیق‌تری را مطرح می‌کند: سوالاتی مانند اینکه چه چیزهایی ماندنی هستند؟ تاریخ‌دانان آینده از چه چیز یاد خواهد کرد؟ شالوده تمدن چیست؟

تارو می‌گوید: پایه‌های قدیم کامیابی، فروریخته است. در تمام طول تاریخ بشر، منشأ کامیابی دستیابی به منابع طبیعی مانند زمین، طلا و نفت بوده ولی ناگهان ورق برگشته و دانش به جای آن نشسته است. این عصر، عصر صنایع انسان ساخته بر پایه دانایی و توانایی‌های مغزی است.

بیل گیتس، ثروتمندترین مرد دنیا، مالک چیزهای ملموس نیست؛ نه زمین دارد، نه طلا، نه نفت، نه کارخانه، نه فعالیت صنعتی دیگر و نه ارتش و سپاهی. این نخستین بار در تاریخ بشر است که ثروتمندترین مرد دنیا فقط دانش دارد و بس.  

همچنین انقلاب صنعتی، عناصر سازنده هرم ثروت را به ترتیبی جدید از نو می‌چیند. افرادی وجود دارند که به درستی نمی‌داند که قاعده بازی چیست اما برندگان کسانی خواهند بود که ماهیت هرم ثروت را در اقتصادی متکی به دانش، زودتر دریابند.

بررسی در اقتصاد متکی به دانش، چشم انداز اقتصادی، چشم درخشان بر بالای هرم ثروت، یافتن (و از دست دادن) گنج‌های هرم ثروت، باستان شناسی هرم ثروت، سازمان اجتماعی، مهارت‌های کارآفرینی، تولید دانش و... موضوعات دیگری هستند که در کتاب ثروت‌آفرینان تحلیل شده‌اند.

همچنین در این کتاب گفته شده آموزش و پروش تاثیر بسیاری در افزایش ثروت مردم یک کشور دارد و آنچه مهم است فقط دانش است نه طلا و نفت و معدن و نه زمین، بنابراین باید به دانش روز توجه ویژه داشت. در صورت به وقوع پیوستن یک حادثه در کشور صاحب کارخانه نمی‌تواند کارخانه‌اش را با خودش از کشور برون ببرد و یا سرمایه و طلاها و زمینه‌هایش را، اما یک فرد صاحب دانش می‌تواند در هر جای دیگر از صفر شروع کند و دارای ارزش و احترام هم باشد.

من خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان توصیه می‌کنم البته خواندن هر کتابی اگر با عقیده فرد سازگار باشد به مذاقش خوش می‌آید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار