بازدید 19148

سلطان آرد قیمت نان را بالا خواهد برد؟

نزدیک شش ماه پیش، بهای نان به رغم انکار دولت در افزایش قیمت ها، 20 درصد افزایش پیدا کرد؛ هر چند این کار دولت با انتقادات زیادی همراه شد، دولت نمایندگان مجلس و مسئولان را مجاب کرد که این کار برای تأمین هزینه های تولید و همچنین بالا بردن دستمزد نانوایی ها لازم بوده است.
کد خبر: ۵۱۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 17 July 2015
مسئولان تقصیرها را گردن یکدیگر می‌اندازند!نزدیک شش ماه پیش، بهای نان به رغم انکار دولت در افزایش قیمت ها، 20 درصد افزایش پیدا کرد؛ هر چند این کار دولت با انتقادات زیادی همراه شد، دولت نمایندگان مجلس و مسئولان را مجاب کرد که این کار برای تأمین هزینه های تولید و همچنین بالا بردن دستمزد نانوایی ها لازم بوده است.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، یکی از نمایندگان مجلس در تذکر شفاهی به دولت، بار دیگر خبر از گران کردن نان داد و اعلام کرد، دولت قصد دارد در روزهای آینده، بهای آرد را 20 درصد دیگر گران کند؛ هرچند این سخنان نماینده مردم خمین از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی رد شده است، این نماینده اصرار دارد که دولت در روزهای آینده قیمت آرد را افزایش خواهد داد.

محسن صرامی فروشان در خصوص این موضوع و همچنین دلایل این اقدام احتمالی دولت به خبرنگار تابناک گفت: نزدیک شش ماه پیش دولت، با اقدامی مخفیانه، قیمت نان را حدود 20 درصد گران و ادعا کرد این گرانی به دلیل این بوده که حقوق کارگران نانوا آنقدر کم است که دیگر رغبتی برای ادامه این کار را ندارند و بنابراین قیمت آراد گران شد.

این نماینده مجلس گفت: مجلس با این اقدام دولت به شرط آنکه دستمزد کارگر افزایش یابد موافقت کرد، ولی دولت قیمت آرد را زیاد کرد، زمانی که قیمت آرد زیاد شد، دیگر نمی شد دستمزد کارگران را افزایش داد. در حال حاضر هم دولت تصمیم مشابه به این را دارد و قرار است آرد تحویلی به نانواهای خانگی را آزادسازی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت با بی توجهی به اینکه 20 درصد اضافه شده، باعث از بین رفتن زندگی بسیاری از مردم نیازمند خواهد شد، در حال انجام این پروسه است، حال آنکه ما نمی توانیم همه مشکلات جهان اسلام را در این یک دهه و با پول نان درست کنیم. دولت می تواند با پول نفت و جلوگیری از هزینه ها و ریخت و پاشهای اضافه خود، بسیاری از این منابع را تأمین کند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا این در ادامه گران شدن های قبلی است یا نه، گفت: این غیر ازگرانی های شش ماه پیش و در واقع پرسه دوم گران شدن نان است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه دلیل این اقدامات دولت چیست، مدعی شد: متأسفانه در این اقدام، رد پای برخی افراد وابسته به دولت دیده می شود و برخی از این گران شدن ها سود کلانی به جیب خود می زنند. معلوم نیست مدیریت بازرگانی در فکر چه چیزی است! این مدیریت، شرکتی را معرفی اعلام کرده است، الا و بلا همه شرکت های تعاونی باید با شرکت آبادان قرارداد ببندند.

این نماینده مجلس گفت: شرکت آبادان در زمان احمدی نژاد تشکیل شد و قصد دارد همه شرکت تعاونی ها را مستعمره خود کند؛ اما سؤال این است که چرا شرکت دومی وجود ندارد؟

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه این شرکت متعلق به کجاست، مدعی شد: این شرکت خصوصی و وابسته به مدیریت بازرگانی است و همواره از طریق وزارت صنعت معدن و تجارت ابلاغیه هایی ارسال می شود که فقط باید با این شرکت قرارداد ببندند و تمام حساب ها هم باید نزد بانک سپه باشد.

وی گفت: معلوم نیست چرا این شرکت در هر کیسه آرد 700 تا 800 تومان سود داشته؟! معلوم نیست ماهیت این شرکت چیست و به چه دلیل سلطان آرد ایران شده است؟! این شرکت بدون اینکه هیچ کاری بکند، درآمدهای میلیاردی را صاحب شده و اکنون نیز در حال بر هم زدن بازار برای افزایش دوباره قیمت نان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی