بازدید 19405

فابیوس به زودی به ایران سفر می‌کند

وزیر امور خارجه فرانسه، پس از توافق تاریخی تهران و قدرتهای جهانی بر سر برنامه هسته ای ایران، از قصد خود برای سفر به ایران خبر داد.
کد خبر: ۵۱۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 15 July 2015
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، پس از توافق تاریخی تهران و قدرت‌های جهانی بر سر برنامه هسته ای ایران، از قصد خود برای سفر به ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، فابیوس اعلام کرد که روز سه شنبه بار دیگر توسط محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود برای سفر به ایران دعوت شده است.

وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با رادیو Europe1 گفت: وی (ظریف) پیشتر مرا دعوت کرده بود که من نپذیرفته بودم. من به او گفتم به ایران می روم، پس خواهم رفت.

وی مشخص نکرد که این دیدار در چه تاریخی صورت خواهد گرفت اما ممکن است وی نخستین مقام ارشد اروپایی باشد که در پی توافق هسته ای دیروز سه شنبه، به ایران سفر می کند.

فابیوس همچنین از «فرصت مهمی» سخن گفت که ادغام مجدد ایران در جامعه جهانی را برای شرکت های فرانسوی فراهم می کند.

وی افزود: «تجارت اهمیت بسیاری دارد و امکان رشد را فراهم می کند. این برای ایرانیان مهم است و برای ما نیز بسیار اهمیت دارد.»

وی تاکید کرد: زمانی که رئیس جمهوری (فرانسوآ اولاند) و من تصمیم راهبردی خود را اتخاذ کردیم این تصمیم را به دلایل تجاری نگرفتیم.

وی از مواضع سختگیرانه فرانسه در جریان مذاکرات نیز دفاع کرد و مدعی شد که «ما می خواستیم از اشاعه هسته ای ممانعت به عمل آوریم و می دانستیم که اگر به توافقی بسیار مستحکم برسیم، می توانیم مانع اشاعه (هسته ای) شویم.»

جمهوری اسلامی اسلامی ایران بارها اعلام کرده که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و مقاصد علمی و اقتصادی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست