بازدید 16398

والی داعش در فلوجه دستگیر شد

گروه تروریستی داعش طی روزهای اخیر 20 تن از اهالی فلوجه را که قصد داشتند این شهر را به مقصد مناطق امن تر ترک کنند، اعدام کرده است.
کد خبر: ۵۱۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶ 14 July 2015
منابع از فلوجه خبردادند، ابوشهاب الاردنی والی داعش در فلوجه روز دوشنبه توسط نیروهای عراقی دستگیر و رییس شورای شیوخ داعش کشته شده و در همین حال، گروه تروریستی داعش طی روزهای اخیر 20 تن از اهالی فلوجه را که قصد داشتند این شهر را به مقصد مناطق امن تر ترک کنند، اعدام کرده است.

به گزارش ایرنا، یک منبع در مدیریت گروه تبلیغات جنگی نیروهای الحشد الشعبی یکشنبه شب به نقل از عضو کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق به خبرنگار ایرنا گفت، 20 غیر نظامی از اهالی فلوجه که تلاش داشتند این شهر را ترک کنند، در ملاء عام اعدام شدند و این درحالی است که داعش قبلا تهدید کرده بود که شهروندانی را که بخواهند فلوجه را ترک کنند اعدام می کند.

این منبع به نقل از فاضل العزاوی همچنین گفت سیاست جدید داعش ایجاد رعب در اهالی مناطقی است که در تصرف دارد، تا با جلوگیری از فرار آنان از منطقه، بتواند یک سپر انسانی در مقابل عملیات آزادسازی منطقه توسط نیروهای عراقی ایجاد کند.

برخی منابع حاضر در منطقه عملیاتی نیز گفتند، صدای فرماندهان داعش را از پشت بیسیم ها شنیده اند که داعشی های حاضر در خطوط مقدم درگیری را تهدید می کردند، درصورت عقب نشینی و یا فرار اعدام خواهند شد.

این منابع همچنین گفته اند که خطبای داعش نیز در مساجد فلوجه فریاد استمداد (الغوث الغوث) به راه انداخته اند که نشانگر وحشت آنان از عملیات جاری نیروهای عراقی است.

در همین حال منابع در مدیریت گروه تبلغات جنگ اطلاع دادند که نیروهای سرایاالسلام وابسته به جریان سیاسی الاحرار (جریان صدر) روز دوشنبه در منطقه عملیاتی فلوجه موفق شدند ابوشهاب الاردنی را که والی داعش در فلوجه خوانده می شد، دستگیر کنند. این والی داعش توسط نیروهای الخاضعون دستگیر شده است که تصاویر دریافتی ایرنا وی را در لحظه دستگیری نشان می دهد.

نیروهای وابسته به سرایاالسلام از مجموعه گروههای الحشد الشعبی ، در منطقه الگرمه در شرق منطقه عملیاتی فلوجه وارد عمل شده اند و گفته شده در طول روز دوشنبه مناطق وسیعی را در این منطقه آزاد و پاکسازی کرده اند.

آخرین خبر هم اینکه، محمد الحلبوسی مسوول شورای شیوخ عشایر در داعش و دهها تن از همراهانش در منطقه الگرمه و درجریان عملیات نیروهای الحشد الشعبی کشته شده اند.

نیروهای الحشد الشعبی در ادامه عملیات در الانبار مناطق الشهابی، البوجاسم و الحلابسه را آزاد کرده اند و دستگیری والی داعش و کشته شدن رییس شیوخ عشایر این گروه تروریستی در خارج از فلوجه و در این مناطق ، می تواند نشانگر اقدام آنان برای فرار از منطقه عملیاتی بوده باشد.

عملیات بزرگ آزادسازی و پاکسازی استان الانبار، بامداد دوشنبه با مشارکت هزاران تن از نیروهای امنیتی، الحشد الشعبی و عشایر استان الانبار آغاز شده است. حیدرالعبادی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح از صبح دوشنبه در مقر فرماندهی عملیات مشترک در منطقه حضور یافت تا شخصا بر روند عملیات نظارت کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار