بازدید 3379

شش قربانی در حمله به دو هتل در پایتخت سومالی

منابع امنیتی و پلیس سومالی روز جمعه اعلام کردند شماری از افراد مسلح ناشناس به طور همزمان به دو هتل در موگادیشو حمله کردند.
کد خبر: ۵۱۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ 11 July 2015
منابع امنیتی و پلیس سومالی روز جمعه اعلام کردند شماری از افراد مسلح ناشناس به طور همزمان به دو هتل در موگادیشو حمله کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان منابع خبری از وقوع چندین انفجار و تیراندازی در موگادیشو پایتخت سومالی خبر دادند. منابع امنیتی و پلیس سومالی روز جمعه اعلام کردند شماری از افراد مسلح ناشناس به طور همزمان به دو هتل در موگادیشو حمله کردند. بنا به اعلام این منابع در درگیری مهاجمان مسلح با نیروهای پلیس و امنیتی موگادیشو دست کم شش نفر از جمله سه تن از مهاجمان کشته شدند.

عبدی دهول ، از ماموران پلیس موگادیشو، اعلام کرد پس از آن که چند انفجار مهیب در هتل ویهیلی روی داد به ما خبر دادند که افراد مسلح به این هتل حمله کرده اند.

محمد غوهاد از ماموران امنیتی سومالی نیز اعلام کرد در این درگیریها چند تروریست کشته شدند. طبق اطلاعات و اخباری که ما دریافت کرده ایم سه غیرنظامی نیز در هتل ولیه کشته شده اند.

این منبع امنیتی سومالی اعلام کرد تبادل آتش میان مهاجمان مسلح و نیروهای پلیس موگادیشو در یک هتل دیگر این شهر که فاصله زیادی با هتل اول ندارد، همچنان ادامه دارد.

این دو هتل در مرکز موگادیشو و نزدیک محله ای قرار دارد که ساختمانهای دولتی در آن قرار گرفته اند و پیوسته هدف حملات گروه افراط گرای مسلح الشباب قرار می گیرد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما گروه شباب از اول ماه رمضان حملات خود را به نیروهای دولتی سومالی تشدید کرده اند.

حمله به این دو هتل در موگادیشو در حالی اتفاق افتاد که مسلمانان روزه دار موگادیشو برای مراسم افطار خود را آماده می کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از موگادیشو، گروه الشباب در حملات گسترده نیروی نظامی اتحادیه آفریقا موسوم به آمیسوم که از حمایت ارتش سومالی برخوردار است، شکست خوردند و اوت سال دو هزار و یازده از پایتخت سومالی بیرون رانده شدند و در ادامه نیز تقریبا تمام مواضع و پایگاههای خود را در جنوب و مرکز سومالی از دست دادند.

با این همه ستیزه جویان الشباب هنوز هم کنترل بخشهای گسترده ای از مناطق روستایی سومالی را در دست دارند. این گروه مبارزه متعارف با نیروهای دولتی سومالی و نیروهای صلحبان آفریقایی را رها کرده و به جنگهای چریکی و حملات انتحاری در مناطق مختلف سومالی به ویژه موگادیشو روی آورده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی