بازدید 3410

حذف روادید با دیگر کشورها دوطرفه باشد

کد خبر: ۵۱۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳ 06 July 2015
عضو فراکسیون گردشگری مجلس با تاکید براینکه نمی‌توان بدون تعامل سیاسی با دنیا تعامل اقتصادی داشت، گفت: لغو ویزا برای ورود ایرانیان به دیگر کشورها می‌تواند در تعاملات اقتصادی نقش بسیاری داشته باشد و پیامدهای اقتصادی و گردشگری بسیاری برای ایران به همراه خواهد داشت.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خانه ملت درباره لغو ویزا و افزایش اعتبار پاسپورت ایرانی، گفت: حذف روادید می‌تواند در «سند گردشگری» نقش بسزایی را ایفا کند؛ چراکه ایران در زمینه جاذبه‌های گردشگری جزو کشورهای اول دنیا قرار دارد و این اتفاق می‌تواند افزایش گردشگر در داخل را هم به همراه داشته باشد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر لغو روادید در روابط بین‌المللی، توضیح داد: جهان امروز دیگر شبیه دهکده‌ای شده که افراد به راحتی در آن با هم ارتباط دارند و عملا مرزی وجود ندارد؛ بنابراین رفع موانع موجود بر سر راه این ارتباط در بهتر شدن روابط بین‌المللی ایران تاثیرگذار خواهد بود.

وی با تاکید براینکه نمی‌توان بدون تعامل سیاسی با دنیا تعامل اقتصادی داشت، افزود: لغو ویزا برای ورود ایرانیان به دیگر کشورها می‌تواند در تعامل اقتصادی نقش بسیاری داشته باشد. درواقع حذف روادید، پیامدهای اقتصادی و گردشگری بسیاری برای ایران به همراه خواهد داشت.

آسان شدن ورود و خروج گردشگر؛ راه دستیابی به 20 میلیون توریست در چشم‌انداز 1404

بائوج لاهوتی با بیان اینکه در افق چشم انداز 1404 ایران قرار است 20 میلیون گردشگر وارد کشور شوند، گفت: صنعت گردشگری رتبه سوم اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده است، ایران نیز باید بتواند از این صنعت نهایت استفاده را داشته باشد، بنابراین سهل و آسان شدن ورود و خروج گردشگر در این مسئله تاثیر مثبت خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اگر ایران روادید کشوری را حذف می‌کند آن کشور هم باید متقابلا این کار را انجام دهد درباره برخی "ایران هراسی"‌ها، گفت: ایران هراسی که در دنیا ایجاد شده بود با فضای دیپلماسی که گروه مذاکرت هسته‌ای ایجاد کرده‌اند بسیار کاهش پیدا کرده و باید گفت که فضا نسبت به قبل بسیار بازتر شده است.

وی افزود: دیگر در دنیا آن ایران هراسی سابق حکمرانی نمی‌کند و حذف ویزاها نشان از تغییر نگاه‌ها به ایران است و هر کدام از ایرانی‌ها می‌توانند سفیران فرهنگی ایران در کشورهای دیگر باشند.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس افزود: حذف روادید یا ویزا باید دو طرفه باشد نه آنکه ایران روادید خود را حذف کند اما کشور مقابل این کار را انجام ندهد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تلاش است با رایزنی با کشورهای که امکان حذف روادید در آن‌ها وجود دارند موجبات این اتفاق را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معاون رییس‌جمهور به تازگی از افزایش اعتبار روادید فرودگاهی ایران تا 30 روز  و لغو ویزاها خبر داد گفت؛ در کمیسیون تخصصی هیأت دولت افزایش اعتبار زمانی روادید ایران از 15 روز به 30 روز، تصویب شد که احتمالا تا یکی دو هفته آینده این مصوبه در هیأت دولت مطرح شود.همچنین کمیسیون تخصصی دولت کلیات ویزای الکترونیک را تصویب کرده و تا یکی دو هفته آینده نوبت تصویب آن در هیأت دولت می‌رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار