بازدید 23082

دلایل کمتر دیده شدن دختران پاک و محجبه در ازدواج

آرامش کجاست؟
کد خبر: ۵۱۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 05 July 2015
حتما شما هم با این نظر موافق هستید که دخترانی که روابط اجتماعی بهتری دارند و منزوی و گوشه گیر نیستند زمینه ازدواج برایشان بهتر فراهم است.

امّا متاسفانه بسیاری از دختران پاک و محجبه با بالارفتن سنشان هنوز ازدواج نکرده‌اند و یا خواستگار مناسبی برایشان نیامده است. واقعا علت در کجاست؟ چرا عده‌ای از دختران پاک، نجیب و محجبه کمتر خواستگار دارند؟

همانطور که در مقدمه اشاره شد، با قاطعیت می‌توان گفت که علت عمده آن، دیده نشدن اینگونه دختران در جامعه است. متاسفانه عده‌ای از دختران محجبه، بدلیل انزوا و گوشه‌گیری زیاد در خانه، کمتر خود را در معرض دیده شدن در میان اطرافیان خود قرار داده‌اند و چه بسا اصلا دیده نشوند.

از این رو وقتی دخترخانم‌های پاک، باحجاب و با حیا، خود را در معرض دیده شدن قرار نمی‌دهند و مدام از اجتماع دوری می‌کنند، مسلما آقاپسرانی که در شأنشان می‌باشند، نمی‌توانند چنین گوهرهای نابی را پیدا کنند.

البته همین جا باید متذکر شد که در اجتماع بودن و در معرض دیده شدن هرگز به معنای رابطه مخفیانه و غیرشرعی با جنس مخالف نیست؛ بلکه با حفظ شئونات شرعی و عرفی، دخترخانم‌های با حجب و حیا می‌توانند در اجتماع حضور داشته باشند و دیده شوند.
واقعا چه اشکالی دارد دخترخانم‌ها در مجالس عمومی و با رعایت مسائل شرعی و عرفی، حضور داشته باشند؟ آیا شرکت در نشست‌های دوستانه و فامیلی و همچنین سفرهای جمعی و شرکت در کلاس‌های مختلف تا جایی که منجر به خارج شدن از حد شرعی  و عرفی نمی‌شود، اشکال دارد؟
همواره باید توجه داشت که یکی از راههای انتخاب شدن، در معرض دیده شدن است؛ اینکه برخی از دخترخانم‌ها توانسته‌اند خواستگارانی داشته باشند و در نهایت ازدواج کنند، یکی از دلایل مسلم آن، دیده شدن است. لذا باید گوهرهای ناب دیده شوند تا چیده(و انتخاب) شوند.

اینکه متاسفانه برخی از دختران تصور می‌کنند، خود را در معرض انتخاب قرار دادن نشانه ضعف است و همواره گوشه گیری را انتخاب می‌کنند باید گفت چنین تصوری اصلا درست نیست؛ زیرا دختران برای ازدواج لازم است در معرض دیده شدن قرار بگیرند تا فرد مناسبی آنان را انتخاب کند.

از طرفی از آنجایی که دختران برای ازدواج، همواره مطلوب بودند، خودشان نمی‌توانند پیشنهاد دهنده باشند و با عدم معرفی به افراد و مراکز همسریابی نیز نمی‌توانند از کمک آنان بهره مند شوند، پس با این شرایط پسرانی که دنبال مورد مناسب هستند، قادر نخواهند بود دختران دلخواه خود را پیدا کنند. از این رو لازم است دختران در معرض انتخاب قرار بگیرند تا شناخته و در نهایت برای ازدواج انتخاب شوند.
این نکته نیز قابل توجه است که صرف بودن در مجالس اجتماعی، همیشه به معنای انتخاب شدن هم نیست؛ بلکه تنها به معنای دیده شدن است و این دو با هم متفاوت است. لذا ممکن است که دخترخانمی در مجلسی دیده شود، ولی انتخاب نشود.

به عبارت دیگر؛ در مجالس و محافل بودن با رعایت مسائل شرعی خوب است ولی کافی نیست، از طرفی منظور از دیده شدن دخترخانم، صرف دیده شدن قیافه و ظاهر او نیست؛ بلکه علاوه بر دیده شدن از جهت ظاهری، از جهت باطنی هم دیده شود؛ یعنی اخلاق، رفتار، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ارتباطی دختر خانم نیز دیده شود. مثلا اگر دخترخانمی در محافل و مجالس متعددی حضور پیدا می‌کند، ولی از جهت اخلاقی و رفتاری نادرست عمل می‌کند و یا اینکه مهارت‌های ارتباطی را بدرستی نمی‌داند و یا مهارت خاص زندگی را ندارد، مسلما کمتر در معرض انتخاب شدن قرار می‌گیرد.

امّا راهکارهای دیده شدن دختران:
۱. دخترخانم همواره در تمام محیط‌ها با وقار، عاقلانه، جدّی و محترمانه برخورد، صحبت و حرکت کند و هیچ گاه تصور نکند که اگر کمی بی حجاب شود یا جلف برخورد کند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ زیرا اگر این کار را بکند، بیشتر مورد توجه کسانی قرار می‌گیرد که هدفشان صرفا دوستی و رابطه است نه ازدواج.

2. دخترخانم‌ها لازم است انزوا و گوشه‌گیری را کنار زده و در مجالس زنانه مانند مهمانی‌های فامیلی، مجالس عزا و شادی، با ظاهری آراسته و مرتب توأم با برخوردی محترمانه و متین حضور داشته باشند.

۳. همانطور که گفته شد دخترخانم‌ها در فعالیت‌ها و برنامه‌های جمعی شرکت کنند. البته اصلا نباید معلوم باشد که هدفشان از حضور و شرکت در مجلس چیست.

4. اگر کسی به آنان نزدیک شد، تا بهتر آنان را بشناسد، بهتر است با حفظ حریم‌های شرعی و عرفی بصورت عادی، سنگین و محترمانه برخورد کنند. امّا اگر طرف مقابل برخورد را گرمتر کرد بهتر است با حفظ احترام رابطه را ادامه ندهند تا طرف متوجه شود که آنان اصلا بدنبال رابطه برقرار کردن نیستند.

5. مادر دخترخانم نیز می‌تواند در مجالس مختلف به بهانه‌های گوناگون از محسنات و خوبی‌های دخترخانم خود؛ مانند علم، تخصص، هنر و میزان مهارت دخترخانم در خانه داری و ... تعریف دهد.

6. دخترخانم‌ها حضور فعّال و سنگین در محافل مردانه داشته باشند. البته با حفظ شئونات دینی؛ زیرا این کار می‌تواند باعث شود که دخترخانم‌ها بیشتر مورد انتخاب آقایان مجرد قرار بگیرند.

وبلاگ آرامش کجاست؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۷
دیگه انقدر مطلب کم آوردید،دنبال شوهر پیدا کردن برادخترای دم بختین؟
كلا هركي محجبه است پاك نيست و هركس بي حجاب ناپاك نيست
شما ديدگاهتو درست كن بعد مقاله بنويس
هرچند اقایون مجرد ظاهرا میگویند نجابت زن برایشان اهمیت اول را دارد در عمل اما جاذبه های ظاهری چهره و اندام حرف اول در انتخاب میزند. اینست که دختران محجبه فرصت نمایش کمتری دارند و شانس کمتری برای مورد توجه قرار گرفتن.
یعنی مورد 3 منو کشته
مطمنم نویسنده مطلب آخوند بوده. نمیدونم چرا
متاسفانه اینروزا حجب وحیا خریدا نداره
والا اینجا که ما هستیم خانواده با خانواده ازدواج می کنه ... نه دختر با پسر. منظورم اینه که معمولا خانواه پسرها از روی شناختی که از خانواده دختری دارند به خواستگاریش میرن ... حالا هرچی هم دختره خودشو نشون بده یا نده، مهم خانوادشن ...
الان این یه خبره؟ چرا در بخش آخرین اخبار قرار گرفته؟
گیرم ۱۰۰٪ مطالبش دقیق و صحیح باشه، این نوع مطلب چه جایگاهی در یه وبسایت خبری تحلیلی داره؟؟
حضور شاد دخنران در ورزشگاه ها چطور؟ آیا فرصت آشنایی با جوانان ورزش دوست یا ورزشکار را بیشتر نمی کند؟
دختران نجیب حال محجبه یا غیر محجبه هیچ وقت بی شوهر نمی مانند
پاك=محجبه نيس و بالعكس
منم پسری هستم ۳۰ ساله که دنبال دختری تو خیابون دانشگاه نبودم، کسی ام واسه مسایل اقتصادی من خاستگاری نمیکنه، باید چیکار کنه آدم؟ کاش خارج دنیا میومدیم ما
این مقاله چرند ترین چرند تابناک بود
پسر ها نمی توانند دختر خوب پیدا کنند حالا تو بچرند بازم
بسمه تعالی با تشکر از نگارنده
مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
پاک و محجبه؟
یعنی غیر محجبه ها پاک نیستن؟
متاسفم .
به خاطر حوادث و وقايع و جنگ هاي چند ساله اخير تعداد زيادي از جمعيت مردان در كشورمان از ميان عزيزانشان رفته اند...
با سلام به دليل بى بند و بارى جامعه است چه بسيار افراد مطلقه كه با خودنمايي و روابط نامشروع پسران را به سمت خود كشيده .
اینگونه نیست یک روی پنهان این قضیه سخت گیری بیش ار حد اینگونه دختران است چرا که بسیاری از این دختران از خانواده های سرشناس هستند و حواستگاران زیادی در دوست و فامیل دارند
1
بند 6 این توصیه مصداق امر به منکر و خلاف شرع و توصیه به اختلاط است
1
1
1
1
1
1
1
1
بنظر من اين حرفها بهانه هست
و اینم خودنمایی شرعی...!
نظر آقای نویسنده جامعه ایران هست یا کشور دیگر هستش؟
هدف اصلی مقاله بیشتر تاکید روی قاطی شدن دختران و وارد کردن و چپاندن دختران در محافل و مهمانی ها بین پسران بود.
صدر در صد با نظر حضرتعالی بخصوص خط اول مخالفم
1
1
1
1
1
20
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
کجای کاری عزیزم
کاش خبرگزاری تابناک به عنوان یکی از بهترین خبرگزاری ها بیمه ازدواج رو پیگیری کنه
از ما كه گذشت !
ببین کار به کجا رسیده
گزینه آخر رو عشقه.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی