بازدید 3427

امیرعبداللهیان: چاره‌ای جز آتش‌بس در یمن نیست

حسین امیرعبداللهیان در رایزنی تلفنی با نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن گفت که برای حل مساله یمن چاره‌ای جز آتش بس و گفت‌وگو نیست.
کد خبر: ۵۱۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷ 05 July 2015
حسین امیرعبداللهیان در رایزنی تلفنی با نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن گفت که برای حل مساله یمن چاره‌ای جز آتش بس و گفت‌وگو نیست.

به گزارش ایسنا، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاش های نماینده دبیرکل در برقراری آتش بس، رفع محاصره انسانی و برگزاری گفت‌وگوهای موثر یمنی‌ها و تکمیل روند سیاسی در این کشور اظهار کرد: ایران از ابتدای حملات نظامی خارجی به یمن به صراحت اعلام کرد اقدام نظامی عربستان خطایی استراتژیک است که تنها نتیجه آن کشتار مردم یمن و گسترش تروریسم و ناامنی در منطقه حساس خلیج فارس خواهد بود .

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی معتقد است گروه‌ها و احزاب یمنی می‌توانند زیر نظر سازمان ملل به توافق پایدار دست یابند.

اسماعیل ولدالشیخ احمد نیز در این تماس تلفنی با برشمردن تلاش‌هایش برای برقراری هرچه سریعتر آتش بس انسانی در یمن در رایزنی‌های اخیر با مقامات کشورهای منطقه و مذاکرات در حال انجام با نمایندگان گروه‌های یمنی در صنعا اظهارداشت: حمایت های منطقه و جمهوری اسلامی ایران باعث تقویت این تلاش‌ها برای توقف هرچه سریعتر جنگ و کاهش آلام و رنج های مردم یمن است. وضعیت انسانی در یمن به مرحله حادی رسیده و چاره‌ای جز توقف جنگ و برقراری آتش بس و حل مشکلات از طریق گفت‌وگو و مذاکره نیست.

وی خواستار همکاری همه طرفها برای خروج از بحران جاری یمن شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی