بازدید 1613

در این برهه از زمان یکصدایی را به خارج منتقل کنیم

کد خبر: ۵۱۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 05 July 2015
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: منافع ملی اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و باید تلاش شود تا یکصدایی به خارج منتقل شود.

به گزارش ایسنا: احمد شوهانی اظهار کرد: به‌عنوان عضوی از نمایندگان مردم در خانه‌ ملت و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از نزدیک در جریان مذاکرت هستم و در چند ماموریت در حوزه دیپلماسی پارلمانی به اسپانیا و پرتغال رفته‌ام، می‌دانم که دولت در حال انجام کار بزرگ و درعین حال سختی است.

وی با بیان این‌که «بارها با اعضای تیم مذاکره‌کننده و شخص وزیر امور خارجه دیدار داشته‌ایم»، تصریح کرد: در این برهه از زمان مهم این است یکصدایی را به خارج منتقل کنیم و خوشبختانه رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره‌کننده دفاع و از آنان به عنوان امین و شجاع نام برده‌اند و بیانات صریح رهبری نشانه‌ اعتماد به این عزیزان است.

وی ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه‌ای بر ما وارد شده و هرچند ایران اسلامی بدون توجه به تحریم‌ها و در پرتو اقتصاد مقاومتی می‌تواند راه پرافتخار خود را ادامه دهد اما تحریم‌های بانکی، نفتی و اقتصادی زنجیری است که سرعت ما را گرفته است؛ بنابراین امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد و تحریم‌های وضع شده برداشته شود و مردم در این زمینه به ما چشم امید دارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: مکلف به مذاکره در چارچوب منطق هستیم و در این راه هم توفیقاتی به دست آمده است و آن‌چه مردم دنبال می‌کنند منافع ملی است و اصولگرا و اصلاح‌طلب هم نمی‌شناسد.

وی با بیان این‌که «مذاکرات بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی انجام ‌می‌گیرد و خطوط قرمز توسط رهبری نظام مشخص شده است»، تصریح کرد: این مذاکرات مانند توافق لوزان در نهایت دقت صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تحریم‌ها باید حتما برداشته شود و فعالیت‌های صلح‌آمیز ایران ادامه خواهد داشت و هیچ‌گونه بازرسی از فعالیت‌های ایران صورت نخواهد گرفت و روند مذاکرات نیز در راستای این اصول است و به نظر می‌رسد غربی‌ها این شرایط را پذیرفته باشند؛ اما بر سر برخی جزئیات اختلافات کوچکی وجود دارد و بیشترین مشکل با کنگره وجود دارد و مطمئنا اگر خطوط قرمز ما خدشه‌دار شود هیچ توافقنامه‌ای امضا نخواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار