بازدید 1896

حلقه گمشده گردشگری سلامت دراقتصاد مقاومتی

کد خبر: ۵۱۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 05 July 2015
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری درآمد 50 میلیارد دلاری کشورهای اروپایی از محل جذب توریسم درمانی کشورهای حوزه خلیج فارس، گفت: جذب تنها 10 درصد این مبلغ از سوی ایران معادل 5 میلیارد دلار برای کشور ارزآوری دارد.

شاهین محمدصادقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره وضعیت توریسم درمانی در کشور، افزود: به نظر می‌رسد یکی از مواردی که در بحث اقتصاد مقاومتی از آن غفلت کرده‌ایم توجه به موضوع توریسم درمانی است.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس برخی گزارش‌های بین‌المللی، حداقل در سال بالای 50 میلیارد دلار از کشورهای حوزه خلیج فارس تنها در اروپا و آمریکای شمالی هزینه درمان می‌شود که اگر ایران موفق شود 10 درصد این عدد را با توجه به استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پزشکی کشور جذب کند می‌توان هم رابطه قوی با کشورهای حوزه خلیج فارس برقرار کرد و هم درآمد قابل توجهی را واریز خزانه کل کشور ‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه 10 درصد مبلغ مذکور معادل 5 میلیارد دلار می‌شود، تصریح کرد:‌ این 5 میلیارد دلار نیز تقریبا 5 برابر بودجه ارزی وزارت بهداشت است که می‌تواند بسیار کمک‌کننده در حوزه سلامت باشد.

وی یادآور شد: برای رسیدن به این هدف باید ابتدا اراده سیاسی و اجرایی وجود داشته باشد و وزارت امور خارجه، سفرا و رایزنان فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نیروی انتظامی و همه مسئولانی که به نوعی دست‌اندرکار ورود و خروج افراد به کشور هستند باید وارد عمل شده تا روی این زمینه برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد؛ به نظر می‌رسد دولت باید کارگروهی تشکیل دهد تا به طور دقیق و کارشناسی مقدمات اولیه برای مدیریت توریسم درمانی در کشور در دستور کار قرار گیرد.

 

صنعت توریسم درمانی متولی مشخص ندارد

محمدصادقی با تاکید بر اینکه دولت‌ها تاکنون به بحث توریسم درمانی توجه چندانی نداشته‌اند، افزود:‌ امروزه سهم ایران از توریسم درمانی منطقه بسیار ناچیز است و اغلب اگر اشخاصی از آن‌سوی آب‌ها به کشور وارد شده و مورد درمان قرار می‌گیرند از سوی دلال‌ها هدایت می‌شوند، گاهی نیز بیمار با ارتباطات شخصی که با مسئولان بیمارستان یا پزشکان دارند تحت مداوا قرار می‌گیرند که این نشان دهنده آن است در زمینه سامان‌دهی صنعت توریسم درمانی یک متولی مشخص وجود ندارد.

نماینده مردم کازرون در مجلس نهم، ادامه داد: باید سامانه‌ای طراحی شود تا افراد در آن نام‌نویسی کرده و حدود و نوع بیماری نیز مشخص شود تا بتوان راحت‌تر بیمار را متناسب با نوع درمان به مراکز درمانی معرفی کرد همچنین بیمارستان‌هایی که باید در این زمینه به ارایه خدمت بپردازند باید دارای اعتبار علمی بوده تا منجر به بدنامی توان علمی کشور نشود.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، گفت: کنترل و هدایت بیمار از موضوعات ضروری است که می‌توان از ظرفیت توریسم درمانی برای ارز آوری به کشور استفاده کرد و در این صورت می‌توان گام‌های موثری را در حوزه سلامت برداشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی