بازدید 3544

به جای پرمصرف‌ها آب مناطق‌محروم قطع می‌شود

هر بار مسئولان آبفای البرز با این پرسش مواجه می شوند که آیا آب در البرز جیره بندی شده و یا آب مناطقی از استان قطع می شود، پاسخ منفی داده و قطع هرگونه جریان آب را تکذیب می کنند
کد خبر: ۵۱۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 05 July 2015
هر ساله در ابتدای فصل گرما و اوج گرفتن مصرف آب در کشورمان، مسئولان دستگاه های مرتبط با تامین آب شرب از جمله آبفا، هشدار می دهند که در صورت مصرف بی رویه و عدم رعایت الگوهای مصرف، انشعاب آب پرمصرف ها قطع می شود.

به گزارش تابناک البرز، امسال نیز در اواسط خردادماه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز به ساکنان واحدهای مسکونی و تجاری که در مصرف آب شرب به الگوهای مصرف توجه نکنند هشدار داد و گفت: با توجه به وضعیت کنونی آب در استان البرز، تمام انشعاب های آب آشامیدنی که برای مصارف غیر شرب استفاده می شود قطع خواهد شد.

غلامرضا رضایی فر افزود: بر این اساس استفاده از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز در استان البرز مشکل کم آبی را تشدید می کند و از مردم می خواهیم تا از آب غیر آشامیدنی برای آبیاری درختان و فضاهای سبز خود استفاده کنند.

از سوی دیگر هر بار مسئولان آبفای البرز با این پرسش مواجه می شوند که آیا آب در البرز جیره بندی شده و یا آب مناطقی از استان قطع می شود، پاسخ منفی داده و قطع هرگونه جریان آب را تکذیب می کنند و یا حداکثر اینکه می گویند ممکن است به دلیل برخی تعمیرات به صورت موقتی آب قطع شده باشد که عمومی نیست.

با این وجود در روزهای اخیر پیام های متعددی از سوی شهروندان البرز به تابناک ارسال شده که نشان می دهد، آب برخی از مناطق استان البرز به طور مکرر در این روزها قطع می شود.

به عنوان نمونه یکی از مخاطبان تابناک در پیامی گفته است: «سلام ما ساکن  سرحد آباد هستیم. جاده ملارد نرسیده به انبار نفت. به طور مکرر در روزهای اخیر آب قطع می شه و اصلا هم به زمان بندی کاری ندارن. یه بار ساعت 14 تا 20 آب قطع می شه. یه بار از ساعت 12 شب تا بعد اذان صبح در این ماه رمضان و دقیقا وقت آشپزی و سحری خوردن مردم.»

از سوی دیگر چند روز قبل یکی از خبرگزاری ها به نقل از ساکنان شهر جدید هشتگرد اعلام کرد که مردم این منطقه نیمی از شبانه روز آب ندارند.

بر اساس این گزارش شهروندان شهرجدید هشتگرد این روزها که با ماه مبارک رمضان تقارن یافته به شدت از قطعی و کمبود آب رنج می برند بطوریکه برای تامین آب راهی مناطق دیگر می شوند.
خبرنگار تابناک البرز تلاش کرد تا با مدیران آبفای البرز در این زمینه گفتگویی انجام دهد که تلفن خود را پاسخ ندادند.

پرسش اصلی این است که آیا به جای قطع آب پرمصرف ها، جریان آب مناطق محروم البرز قطع می شود؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی