بازدید 16259
۳

پاسخ بانک مرکزی به مخاطب تابناک

کد خبر: ۵۱۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 05 July 2015
با تشکر، سرویس با بینندگان ، مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.

طرح مشکل:


به استحضار می رساند  اینجانب  حدود 5سال قبل مدیر عامل تعا ونی مسکن  سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور بوده ام و برای 40 واحد مسکونی ،یکی از پروژها از بانک صادرات شعبه سامان تسهیلات 7 میلیون تومانی  برای پرسنل قشر متوسط دریافت گردید متاسفانه با گذشت 5 سال و بیش از سه دوره جابجائی هیئت مدیره بابت بدهی یک واحد  مذکور بانک صادرات شعبه سامان کد 2564 به جای تعاونی مسکن سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور اینجانب  را در لیست  مشکوک الوصول قرار داده که موارد به شرح ذیل به حضورتان اعلام می گردد.
1-اینجانب مطابق مدارک بیش از 5سال است که از تعاونی (سمت مدیر عامل) خارج و مدارک اعضاء جدید و مدیرعامل به طور کامل به بانک صادرات شعبه سامان کد 2564 ارائه گردید.
2-تعاونی مسکن سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور طی نامه شماره 1490 مورخه 93/02/17 به بانک صادرات شعبه سامان اعضاء جدید را معرفی و اعلام نموند که اینجانب هیچگونه سمتی در تعاونی مذکور ندارم.
3-مطابق قرارداد مشارکت مدنی سند پروژه مذکور در رهن بانک عامل بوده و مطابق قرارداد بانک می تواند نسبت به ارسال اخطار برای پرداخت توسط تعاونی و نهایتاً اخذ نظریه کارشناسی و مراجع قضائی برای فروش واحد اقدام نماید.





4-مطابق دستورالعمل بانک مرکزی بدهکار در مورد شرکتها، شخص حقوقی و مدیران فعلی می باشند.
5-با توجه به اینکه برابر قانون تجارت و طبق مجامع عمومی سالیانه تعاونی مسکن سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور عملکرد مدیران مورد تائید مجمع قرار گرفته لذا با گذشت بیش از 5 سال از خروج اینجانب توجیح قانونی مشخصی وجود ندارد.
6-با توجه به پیگیریها و مکاتبات انجام شده از ابتدای سالجاری اینجانب در لیست مشکوک الوصول بابت تسهیلات مربوط به تعاونی مسکن سازمان حمل و نقل و پایانه ها قرار گرفته ام که این موضوع باعث ایجاد خسارتهای قابل توجه در انجام امور جاری شخصی و  زندگی گردیده است.
7-از تاریخ ارسال پاسخ استعلام بانک محترم صادرات ایران شعبه بلوار سامان کد 2564 به شماره 175مورخه 25/4/1393 به دفتر مرکزی آن بانک تاکنون اینجانب در لیست بدهکاران لحاظ، همچنین راهکار قانونی مناسبی از طریق بانک به اینجانب منعکس نگردیده،  متاسفانه با همه پیگیری های انجان شده  و مکاتبه با بانک مرکزی ،و ...تا کنون هیچگونه پاسخ مناسبی به اینجانب به هیچ طریق اعلام نگردیده ،در صورت امکان به  این بزرگواران اعلام فرمائید  تکلیف چیست چرا بانک مذکوربه جای پرداختن به دانه درشتها برای وام مذکور که حدود 7 میلیون تومان بوده ینگونه اقدام می نماید چرا نباید بانک و مسئولین ذیربط پاسخگو باشند باور کنید بیش از 6 ما ه است دائم و هر روز در حال پیگیری می باشم و  حقوق قانونی اینجانب  ضایع شده و تا کنون هیچ جوابی نگرفته ام . خواهشمند است با توان رسانه ای که در مجموعه شما و عدالت  پیشگی  نسبت به  درج موضع  به هر نحو که صلاح می دانید اقدام فرمائید از حسن توجه آن بزرگواران کمال تشکر را دارم .

پاسخ:

باسلام
احتراما،بازگشت به نامه شماره113/367درخصوص تقاضای مخاطب محترم به اطلاع می رساند ایشان به عنوان یکی از مدیران سابق شرکت تعاونی مسکن سازمان حمل ونقل پایانه های کشور بوده اند که به واسطه پست مدیریتی که داشتند اسناد وقراردادهای بانکی را توشیح می نمودند ودرحال حاضر به دلیل معوقات بانکی صاحبان امضا ،مشمول لیست مشتریان بد حساب سیستم بانکی به شمار می آیند.مبرهن است که بانک صادرات تنها براساس آیین نامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عمل نموده وتا تسویه نهایی بدهی شرکت فوق الذکر ،نام مدیران امضا کننده درلیست خواهد بود.علیهذا بانک صادرات ایران اقدامات بی وقفه ای برای تعیین تکلیف هرچه سریع تر درخواست نامبرده وسایر مشمولین لیست مشتریان بدحساب سیستم بانکی در دست اقدام دارد که به محض حصول نتیجه مراتب به ایشان اعلام خواهد شد.

اداره روابط عمومی
عزیز حاجی علیاری      مهدیه نعیمی تبریزی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۳
1
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی