بازدید 4659

ماجراي سرقت مسلحانه نافرجام از يک موسسه اعتباري

کد خبر: ۵۱۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 05 July 2015
مرد 40ساله اي که با استفاده از يک قبضه کلت قلابي و قمه به يکي از شعبه هاي موسسه مالي و اعتباري عسگريه در مشهد دستبرد زد با هوشياري رئيس و کارمندان قبل از آن که بتواند از محل فرار کند داخل شعبه به دام افتاد و دستگير شد.

به گزارش خراسان، فرمانده انتظامي خراسان رضوي روز گذشته با تشريح جزئياتي از دستبرد مسلحانه نافرجام گفت: ساعت 12:20 پنجشنبه گذشته موتورسواري مقابل يکي از شعبه هاي موسسه مالي و اعتباري عسگريه در خيابان طبرسي توقف کرد.

سردار بهمن اميري مقدم افزود: اين مرد 40 ساله درحالي که يک کلت قلابي و يک قبضه قمه در دست داشت وارد موسسه مذکور شد و کارکنان را تهديد کرد که تکان نخورند!! وي سپس در يک کيسه برنج 10کيلوگرمي را باز کرد و حدود 20ميليون تومان وجه نقد را از روي پيشخوان موسسه جمع آوري و داخل کيسه ريخت.

 رئيس پليس خراسان رضوي تصريح کرد: در همين حال رئيس شعبه که با فراگرفتن آموزش هاي لازم متوجه قلابي بودن سلاح سارق شده بود به آرامي کليد کرکره برقي در بانک را فشرد و بدين ترتيب با بسته شدن در موسسه مالي و اعتباري، دزد مسلح به سلاح قلابي گرفتار شد.

 سردار اميري مقدم اضافه کرد: سارق که راه گريز را بسته مي ديد به طرف کارکنان هجوم آورد و ضمن ايجاد درگيري آنان را تهديد کرد که در شعبه را باز کنند اما در همين حال يکي از کارکنان آژير خطررا نيز به صدا درآورد که بلافاصله نيروهاي گشت کلانتري طبرسي جنوبي عازم محل شدند و دستبندهاي آهنين قانون را بر دستان سارق 40ساله حلقه کردند.

مقام ارشد انتظامي خراسان رضوي با اشاره به توقيف موتورسيکلت سارق و انتقال وي به مقر انتظامي خاطرنشان کرد: اقدام هوشمندانه و به موقع رئيس و کارکنان شعبه موجب به دام افتادن سارق و ناکام ماندن وي در اجراي نقشه سرقت مسلحانه شد که اين امر از احساس مسئوليت کارکنان آن شعبه موسسه مالي و اعتباري نشات مي گيرد.

سردار اميري مقدم يکي ديگر از دلايل اين سرقت نافرجام را ارائه آموزش هاي لازم به  کارکنان بانک ها و برگزاري جلسات آموزشي توسط پليس پيشگيري خراسان رضوي ذکر کرد و گفت: پس از دستبرد مسلحانه سارق سنگين وزن به 3 شعبه از بانک هاي مشهد، پليس پيشگيري خراسان رضوي وارد ماجرا شد و طي جلسات متعدد آموزش هاي لازم به مديران و کارکنان مراکز مالي و اعتباري براي رويارويي با جرايمي مانند سرقت مسلحانه ارائه شد که نتيجه اين گونه آموزش ها به ثمر نشست و از يک سرقت مسلحانه در مشهد جلوگيري شد.

کشف 5 تن مواد مخدر در عمليات مثلثي

فرمانده انتظامي خراسان رضوي همچنين در بخش ديگري از سخنانش به کشف حدود 5تن مواد مخدر طي روزهاي گذشته و در 3 عمليات مثلثي اشاره کرد و گفت: در 3 عمليات هماهنگ که 9 روز به طول انجاميد ماموران انتظامي خراسان رضوي حدود 5تن مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

سردار اميري مقدم افزود: از ابتداي سال تاکنون بيش از 8 تن و 500کيلوگرم انواع موادمخدر در خراسان رضوي کشف شده است که رشد 34 درصدي کشفيات را نشان مي دهد. وي اضافه کرد: در 3عمليات گذشته 13تن از قاچاقچيان و سوداگران مرگ نيز به دام افتادند.

وي به وضعيت تاسف بار و خطرناک کال اسماعيل آباد هم اشاره کرد و گفت: معتادان پرخطري که در اين کال تجمع مي کنند گاهي تا 7بار دستگير و روانه  مراکز ترک اعتياد شده اند اما باز هم در ا ين منطقه معتادان زيادي حضور دارند که در اين باره مذاکراتي با شهرداري براي درمان آن ها انجام شده است.

وي افزود: از ابتداي سال جاري و در 16 مرحله عمليات جمع آوري خرده فروشان 884 توزيع کننده خرد موادمخدر دستگير و به مراجع قضايي معرفي شده اند. شايان ذکر است خبر کشف 2.5 تن موادمخدر نيز پنجشنبه گذشته در صفحه حوادث به چاپ رسيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی