بازدید 1662

منتقدان افراطی مذاکرات منافع ملی را نادیده می گیرند

کد خبر: ۵۱۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 04 July 2015
نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: رهبر انقلاب و تمام مسوولان به صراحت از تیم مذاکره کننده دفاع کرده اند بنابراین باید یک صدا شویم و کمک کنیم مسیری که در جهت منافع ملی در حال طی شدن است نهایی شود.

احمد شوهانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، با اشاره به انتقادات لاریجانی نسبت به اظهارات نسنجیده در موضوع هسته ای گفت:‌ منتقدانی که در طیف افراطی قرار دارند باید فرمایشات رهبر انقلاب در مورد مذاکرات هسته ای و تیم مذاکره کننده را مدنظر قرار دهند و همانگونه که رهبری بارها فرموده اند مذاکره‌کنندگان کشورمان متعهد، متدین، غیور و شجاع هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: رهبر انقلاب و تمام مسوولان به صراحت از تیم مذاکره کننده دفاع کرده اند بنابراین باید یک صدا شویم و کمک کنیم مسیری که در جهت منافع ملی در حال طی شدن است نهایی شود.

وی اظهارات رییس مجلس را در مورد مذاکرات هسته ای و موضع گیری هایش را در مسیر اعتدال و منافع ملی دانست و افزود: منتقدان افراطی منافع ملی را در نظر نداشته و در جهت مصلحت جامعه نیر حرکت نمی کنند،این در حالی است که همه باید پشت رهبری باشیم نه جلوتر از ایشان.

به گفته شوهانی خواست رهبر انقلاب رعایت خطوط قرمز از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای است و تا کنون نیز این تیم مقاومت کرده و مذاکرات به مرحله خوبی رسیده است که امیدواریم به توافق نهایی منجر شود و تحریم ها برداشته شود.

شوهانی با اشاره به اینکه در سال همدلی و همزبانی باید همه به دنبال ایجاد وحدت باشیم تصریح کرد:‌ اظهارات نسنجیده برخی  داخل و یا خارج از مجلس ممکن است تاثیرمنفی در روند مذاکرات داشته باشد بنابراین همه باید به اظهارات رهبری تمکین کنند.

وی معتقد است : زمانیکه صحبت های پراکنده ای مطرح می شود بوی تفرقه می آید  پس همه باید حول محور منافع ملی حرکت کنیم و این به نفع کشور است.این در حالی است که مسیری که برخی منتقدان طی می کنند در جهت انسجام و وحدت نیست بلکه شاید در جهت عکس منافع ملی هم باشد.

شوهانی در عین حال گفت: اختلاف سلیقه باید باشد اما این اختلاف ها تا حد منافع ملی قابل پذیرش است، اگر کسی بخواهد فراتر از منافع ملی حرکت کند در واقع در جهت انشقاق حرکت کرده است.

گفتنی است دکترعلی لاریجانی در همایش روز ملی صنعت و معدن استان قم گفت: کشور در شرایط کنونی نیازمند وحدت بوده و برخی انتقادها نسبت به عملکرد تیم مذاکره کننده غلط است.

وی همچنین اظهار داشت: در مسائل بین المللی بویژه پرونده هسته‌ای نسبتا مشکلاتی وجود دارد و تلاش می شود که این موضوعات حل شود اما شاهد هستیم برخی افراد به زعم خودشان براساس وظیفه شرعی در منافع ملی حرف‌هایی می‌زنند که غلط است حال این سوال پیش می‌آید که چرا برخی افراد با اظهارات نسنجیده اذهان را تخریب می کنند.

 لاریجانی با بیان اینکه کشور در شرایط کنونی نیازمند وحدت و همدلی است، گفت: قطعا با اظهارات تند و تخریبی نمی‌توان وحدت را در کشور ایجاد کرد، از این رو در شرایط کنونی باید حرف رهبری را گوش کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی