بازدید 2259

فوت سالانه 3 هزار نفر بر اثر سوختگی

کد خبر: ۵۱۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 04 July 2015
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از همراهی نکردن بیمه‌ها در پوشش خدمات بیماران مزمن روانی و سوختگی، گفت:‌ هزینه‌های سرسام‌آور و درمان طولانی مدت این بیماری‌ها نیازمند توجه بیش از پیش بیمه‌ها به بیماران مزمن است.

رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر عدم تمایل بیمه‌ها به پوشش بیمه‌ای بیماران مزمن روانی و سوختگی، افزود: متاسفانه این بیماران دارای مشکلات زیادی در پرداخت هزینه‌ها هستند چراکه درمان آنها به مدت زمان طولانی نیاز دارد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پانسمان مدرن بیماران سوختگی هزینه‌های زیادی دارد، ادامه داد:‌ این در شرایطی است که تنها بیمه پایه به بیماران سوختگی خدمات ارایه می‌کند و بیمه تکمیلی چتر حمایتی بر سر این بیماران باز نکرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت ورود بیمه‌های تکمیلی در پوشش خدمات بیمه‌ای به بیماران مزمن، تصریح کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته دولت باید به طور متوسط به ازای هر یک درصد سوختگی، 5 میلیون تومان اعتبار درنظر گیرد.

وی یادآور شد: دولت باید در لایحه بودجه چنین اعتباری را در نظر بگیرد چراکه اغلب این بیماران از اقشار کم درآمد جامعه هستند این در شرایطی است که هزینه‌های درمان این نوع بیماری نیز بسیار بالا است.

خضری تاکید کرد: از سویی دیگر مدت درمان بیمارانی که در بیمارستان روانی بستری می‌شوند بسیار طولانی است و به همین علت است این بیماران به جهت تامین هزینه‌های درمان و انجام مشاوره‌های مختلف نیاز به  حمایت‌های بیمه‌ای دارند که متاسفانه بیمه‌ها کوتاهی می‌کنند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس نهم، با بیان اینکه باید به بیمارستان‌های سوختگی و روانی اعتبارات در خور توجهی داده شود، افزود: اغلب این بیمارستان‌ها دولتی بوده و بخش خصوصی نسبت به درمان این بیماری‌ها ورود پیدا نمی‌کند، از سویی دیگر باید 15 درصد تخت‌های هر بیماستان به صورت جنرال به سوختگی اختصاص یابد اما این مهم انجام نشده این درحالی است که سالانه 3 هزار نفر بر اثر بیماری سوختگی جان خود را از دست می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: همچنین بحث پرستاری از بیماران سوختگی نیز مزید بر علت است و لازم است به پرسنل درمانی بیماران سوختگی و روانی مبالغی تحت عنوان فوق‌العاده داده شود چراکه کار بسیار سختی را انجام می دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ با توجه به اینکه بخش سوختگی درآمدزایی ندارد و بیشتر هزینه‌بر است لذا باید اعتبارات آن بیش از گذشته افزایش یابد تا بتوان خدمات بهتری را به بیماران ارایه کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار