بازدید 1993

تمدید زمان مذاکره برای حل اختلاف‌هاست

کد خبر: ۵۱۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 03 July 2015
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه تمدید برای بررسی اختلاف‌های فیمابین طرفین است، تاکید کرد: اگر تدابیر جدیدی اتخاذ نشود، اختلاف‌ها رفع خواهد شد، بنابراین بهتر است طرفین مذاکره کننده شکست را اعلام کنند.

نوذر شفیعی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تمدید هفت روزه مذاکرات هسته‌ای، گفت: تمدید این مدت زمان نشان از آن است که موضوعاتی و اختلافاتی وجود دارد که به نظر می رسد در این فاصله زمانی قابل حل خواهد بود.

نماینده مردم ممسنی در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: بحث و اختلاف‌ها همچنان بر روی لغو تحریم‌ها در زمان اجرایی شدن مذاکرات، تحقیق و توسعه فنآوری هسته‌ای، بازرسی از مراکز نظامی و مدت زمان اجرای توافقنامه است.

وی با بیان اینکه این موضوعات همواره محل اختلاف بین طرفین  مذاکرات هسته‌ای بود، اظهار داشت: بعید می‌دانم در مدت زمان هفت روز نیز این اختلاف‌ها برطرف شود مگر اینکه تدبیر دیگری برای نهایی کردن مذاکرات بیاندیشند.

این نماینده تاکید کرد: غرب چهار محور منطقی که ایران آن را خط قرمز خود قرار داده است را نمی پذیرد و همچنان بر مواضع غیر منطقی خود پافشاری می‌کند در چنین شرایطی تمدید زمان هم کمکی به نهایی شدن مذاکرات نمی‌کند.

وی افزود:بنابراین اگر بعد از هفت روز نیز مذاکرات به نتیجه نرسد مجدد شاهد تمدید آن خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: تمدید مذاکرات به نفع نیست. اگر بعد از تمدید هفت روزه توافق نهایی نشد و همچنان اختلاف‌ها وجود دارد و تدابیر جدیدی برای حل آنها اتخاذ نشد، طرفین شکست مذاکرات را اعلام کنند.

بر اساس بیانیه لوزان ضرب الاجل مذاکرات سه شنبه گذشته به پایان رسید اما طرفین برای حصول توافقنامه نهایی یک هفته دیگر مذاکرات را تمدید کردند./
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی