بازدید 2385

هشدار عضو پارلمان افغانستان درباره سقوط مناطق شرقي اين کشور به دست داعش

کارشناسان می گویند دولت مرکزی و مسئولان محلی افغانستان باید خودشان را برای مقابله با گسترش نفوذ داعش آماده تر باشند و ممکن است خطر داعش از خطر طالبان بیشتر و ضرورت مقابله با آن بیشتر شود.
کد خبر: ۵۱۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸ 02 July 2015
عضو پارلمان افغانستان درباره سقوط مناطق شرقی این کشور به دست تروریستهای داعش هشدار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، فصل جدید و متفاوتی در درگیری های افغانستان بازشده است. این بار درگیری ها بین طالبان و تروریستهای داعش در استان ننگرهار نزدیک مرز پاکستان و افغانستان است. تروریستهای داعش وارد استان ننگرهار در شرق افغانستان شده اند. نمایندگان استانهای شرقی افغانستان در پارلمان این کشور اعلام کرده اند صدها تروریست داعش، صدها عملیات علیه طالبان در این مناطق صورت داده اند. این درگیری ها سبب شده است هزاران روستانشین از این مناطق فرار کنند.

حمید جان نعیم زوی از اعضای پارلمان افغانستان در این باره گفت: «پس از درگیری های شدید، شبه نظامیان داعش توانستند طالبان را به عقب برانند و کنترل شش ناحیه از بیست و یک ناحیه استان ننگرهار را در دست بگیرند. این خبر برای ما بد است.»

عملیات داعش در شرق افغانستان سبب شده است این پرسش جدی مطرح شود که آیا داعش بدون حمایت حامیان ثروتمندش می تواند با چنین سرعتی پیشرفت کند.

نعیم زوی افزود:« تروریستهای داعش برخلاف طالبان، روستانشینها را وادار نمی کنند که به آنها غذا و سرپناه بدهند. تروریستهای داعش پول زیادی در جیب دارند و برای خرید غذا این پولها را صرف می کنند و با این پولها، جوانان روستایی را وسوسه می کنند که به داعش ملحق شوند. چه کسی به آنها چنین پولهایی می دهد؟ بی تردید، غرب و برخی از کشورهای عربی این پولها را به آنها می دهندو حامیان اصلی این تروریستها هستند.»

کارشناسان می گویند دولت مرکزی و مسئولان محلی افغانستان باید خودشان را برای مقابله با گسترش نفوذ داعش آماده تر باشند و ممکن است خطر داعش از خطر طالبان بیشتر و ضرورت مقابله با آن بیشتر شود.

درگیری های شدید در هشت استان از سی و چهار استان افغانستان بین نیروهای دولت افغان با طالبان و تروریستهای تکفیری داعش ادامه دارد. به گفته مسئولان محلی در افغانستان، نیروهای محلی و ارتش افغانستان برای از بین بردن دشمنان ازجمله تروریستهای داعش روحیه بالایی دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی