بازدید 2150

کويت دو افسر پليس را در چارچوب حمله بر ضد تندروها بازداشت کرد

رسانه های کویتی اعلام کردند نیروهای امنیتی این کشور دو افسر پلیس را در چارچوب عملیات امنیتی بر ضد تندروها که پس از انفجار هفته گذشته در یک مسجد شیعیان آغاز شد بازداشت کرده است.
کد خبر: ۵۱۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 02 July 2015
رسانه های کویتی اعلام کردند نیروهای امنیتی این کشور دو افسر پلیس را در چارچوب عملیات امنیتی بر ضد تندروها که پس از انفجار هفته گذشته در یک مسجد شیعیان آغاز شد بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کویت، در حمله جمعه گذشته که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت 27 نفر شهید و بیش از 200 نفر دیگر زخمی شدند.

این حمله موجب شد دولت کویت اعلام کند در وضعیت جنگ با تندروها قرار گرفته است و به شبکه هایی که در این کشور فعالیت می کنند حمله خواهد کرد.

 روزنامه «الرای» کویت به نقل از منابع امنیتی افزود نیروهای امنیتی در حمله به منزل یک دانشجو و یک مظنون دیگر سلاح ، مهمات ، نقشه و شعارهایی در حمایت از داعش کشف کردند.

این دو متهم گفتند سلاح خود را از دو افسر پلیس دریافت کرده اند.

روزنامه «القبس» کویت نیز روز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی که درباره حمله به مسجد امام صادق (ع) در پایتخت این کشور تحقیق می کنند تاکنون حدود 90 نفر را بازداشت کرده اند.

رسانه های کویت روز گذشته اعلام کرده بودند شمار بازداشت شدگان به 60 نفر رسیده است.

هنوز امکان تماس با وزارت کشور کویت در این خصوص فراهم نشده است.

این روزنامه افزود 10 نفر از مظنونان از جمله چند سعودی و چند کویتی و چند شهروند بدون تابعیت به دادستانی ارجاع داده شدند.

این روزنامه اضافه کرد پنج نفر از آنها مظنونان اصلی کمک به عامل انتحاری سعودی در اجرای این حمله هستند.

مسئولان کویتی می گویند این حمله با هدف ایجاد تفرقه و فتنه طائفی در این کشور که بیشتر جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می دهند صورت گرفته است.

بین سنیها که 70 درصد جمیعت یک میلیون 400 هزار نفری کویت را تشکیل می دهند با شیعیان که 30 درصد جمعیت کویت را دارا هستند روابط خوبی برقرار بود اما رقابت در منطقه بین عربستان سعودی و ایران تنشهایی را بین این دو طائفه در کویت به وجود آورده است.

شیخ محمد خالد الصباح وزر کشور کویت روز سه شنبه به پارلمان این کشور گفته بود:«ما در وضعیت جنگ قرار داریم ، این جنگی است که با این شبکه سرنوشت ساز است اما شبکه دیگری نیز وجود دارد که منتظر نخواهیم ماند شانس خود را با ما آزمایش کند.»

درحالی که نیروهای امنیتی تدابیر امنیتی را تشدید کرده اند پارلمان کویت روز چهارشنبه با قانونی که وزارت کشور برای ایجاد شناسنامه «دی ان ای» برای شهروندان کویتی ارائه کرده بود موافقت کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی