بازدید 1738

تذکر کمیسیون فرهنگی به دولت جهت بیمه هنرمندان تئاتر

کد خبر: ۵۱۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 01 July 2015
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه دولت باید پرداختن بدهی های خود به بیمه را در اولویت قرار دهد، معتقد است حاصل تراوش های هنری هنرمندان بازده اقتصادی چندانی ندارد و باید از این لحاظ توجه ویژه ای از سوی دولت به جامعه و اهالی هنر شود.

جمشید جعفرپور در گفت و گو با خانه ملت با انتقاد از بی توجهی دولت به مسأله بیمه هنرمندان خانه تئاتر گفت: شاید مجلس نتواند به صورت مستقیم به این مسأله ورود پیدا کند چرا که در حوزه اختیارات دولت است اما از باب حمایت از جامعه هنری در این خصوص به دولت به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر می دهیم که رفع این مشکل را در اولویت های خود قرار دهند.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هنرمندان نیز باید مانند تمام اقشار جامعه از بیمه برخوردار باشند، افزود: به طور طبیعی هنرمندان معمولا در دوره خاصی فعالیت دارند و وقتی سن آنها رو به کهولت می رود امکان کار و فعالیت های مستمر هنری را از دست می دهند لذا به ویژه این زمان است که نیازمند پشتیبانی های تأمینی و اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: دولت به خاطر شرایط خاص کشور امکان پرداخت بیمه هنرمندان تئاتر را ندارد که البته این مسأله گذراست با این حال باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای هنرمندان و خانواده های آنها شده است.

حاصل تراوش های هنری هنرمندان بازده اقتصادی ندارد

جعفرپور در ادامه هنرمندان را جزء اقشار بسیار محترم، تأثیرگذار و زحمتکش جامعه دانست و تصریح کرد: دولت باید پرداختن بدهی های خود به بیمه را در اولویت قرار دهد و تصور نکند هنرمندان دارای درآمدهای گزافی هستند.

وی ادامه داد: ممکن است در برخی رشته های هنری خاص، هنرمندان درآمد چشمگیری نیز داشته باشند اما این مسأله نیز عموما مربوط به دوران جوانی آنهاست و به هر حال باید اکثریت جامعه هنرمندان و معاش آنها در این زمینه دیده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با ابراز تأسف از اینکه به لحاظ اقتصاد هنر وضعیت خوبی نداریم، خاطرنشان کرد: متأسفانه حاصل تراوش های هنری هنرمندان بازده اقتصادی چندانی ندارد بنابراین باید از این لحاظ نیز توجه ویژه ای به جامعه و اهالی هنر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار