بازدید 1694

موشه يعلون تلاش کرد کمک تل آويو به تروريست هاي سوريه را توجيه کند

یک هفته پیش، ‌جنگ در سوریه به جولان اشغالی اسرائیل کشیده شد. در جولان درزوی ها به دو دستگاه آمبولانس حمله کردند ویک زخمی سوری را کشتند زیرا فکر می کردند این زخمی ها از شورشیان سوری هستند.
کد خبر: ۵۱۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴ 30 June 2015
‌موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ارائه هرگونه کمک به ستیزه جویان مخالف دولت سوریه را به توان آنان در دور نگاه داشتن افراطیون از مرز سوریه با فلسطین اشغالی و حمله نکردن به اقلیت دروز مشروط کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، از آغاز جنگ داخلی در سوریه در چهار سال پیش،‌ اسرائیل از مداخله در این جنگ خودداری کرده است و اطمینان می دهد با مراقبت از زخمی هایی که وارد بخش اشغالی جولان می شوند ،‌به قوانین بشردوستانه پایبند است.

اما در حالی که دروزی ها (‌اقلیتی که به طور سنتی طرفدار حکومت سوریه هستند و هم در سوریه و هم در اسرائیل حضور دارند ) به تازگی شاهد خشونت هایی بوده اند اسرائیل تلاش می کند این موضع خود را روشن کند.

سخنگوی موشه یعلون پس از دیدار این وزیر اسرائیلی با خبرنگاران در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «وقتی یک فرد زخمی به دیوار حایلی که اسرائیل در مرز احداث کرده است می رسد ،‌شما باید به او کمک کنید.»

وی می افزاید: «او درمان می شود ،‌شما او را باز می گردانید و این پیام را به او منتقل می کنید : اگر شما می خواهید که کمک های بشردوستانه ادامه یابد ،‌به گونه ای عمل کنید که جهادی ها به دور از مرزها باشند و نیز اینکه دروزی ها را راحت بگذارید.»

یک هفته پیش، ‌جنگ در سوریه به جولان اشغالی اسرائیل کشیده شد. در جولان درزوی ها به دو دستگاه آمبولانس حمله کردند ویک زخمی سوری را کشتند زیرا فکر می کردند این زخمی ها از شورشیان سوری هستند.

اسرائیل اقلیت مهمی از دروزی ها را به ویژه در شمال دارد. اغلب این دروزی ها یا حدود 110 هزار تن از آنان تابعیت اسرائیلی دارند و برخلاف اقلیت های عرب مجبورند خدمت نظامی انجام دهند.

20 هزار دروزی دیگر در بخش اشغالی جولان زندگی می کنند. این افراد که برگه عبور اسرائیلی دارند اما تابعیت اسرائیلی ندارند سوری محسوب می شوند.

در بخش دیگر مرز،‌ برادران آنها تحت محاصره گروه های شورشی و جهادی قرار دارند و این درحالی که آنها به طور سنتی طرفدار بشار اسد هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار