بازدید 3951
۱

نگاه شما: آلودگی صوتی شهرداری تهران

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۱۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 29 June 2015
بنده فواد امیری، یکی از ساکنان شهرک فرهنگیان تهرانپارس، در حاشیه پارک پلیس هستم. چند سالی است که شهرداری تهران از پارک ها به عنوان تریبون برای برخی مراسم استفاده می کند.​ این تریبون ها در برخی مواقع جهت فراهم آوردن ساعتی خوش در اعیاد و یا برگزاری مراسم عزاداری در روزهای شهادت و در برخی مواقع هم جهت برگزاری مراسم اختصاصی شهرداری و یا حتی سایر ارگان های دولتی و یا خصوصی استفاده می شود.

مسلما هیچ کسی مخالف شادی و یا عزاداری مردم نیست با این حال با توجه به نزدیکی بیش از حد برخی از این تریبون ها به مناطق مسکونی و خصوصا مجتمع های پر جمعیت و نیز طولانی بودن زمان مراسم تا پاسی از نیمه شب، عملا روزهای دردناکی را خصوصا در تابستان برای ساکنین این مناطق رقم می زند.

مسلما این اعمال شهرداری تهران در تناقض با برنامه های تبلیغی وسیع در زمینه ی رعایت حقوق شهروندی و یا کنترل آلودگی صوتی این ارگان می باشد! با توجه به حضور زیاد افراد سالمند یا بیمار در این متجمع ها و شکایت های بسیار تمامی ساکنین به صورت کتبی و شفاهی به بخش های مختلف شهرداری (خصوصا شهرداری منطقه 4) به هیچ جوابی نرسیدیم و در نهایت با شما تماس گرفتیم.

​با بررسی کوتاه از محل برگزاری این مراسم متوجه خواهید شد که این محل چه از نظر ایزولاسیون صوتی و چه از منظر ترافیکی، به هیچ وجه مناسب برگزاری چنین مراسمی نیست. هم چنین تنظیمات صوتی و نیز نحوه ی گزارش مجریان (که تماما با داد و فریاد همراه است) به هیچ وجه تناسبی با محیط ندارد. در ضمن در اکثر موارد، تمامی این مخارجی که احتمالا از بیت المال است، صرف برگزاری مراسمی پر زرق و برق برای چند نفر محدود می شود.

امید است که شهرداری تهران با بررسی این موارد، ابتدا سعی در اصلاح خود نموده و سپس به عنوان یک آینه برای شهروندان، به تشویق آن ها به کاهش آلودگی صوتی و احترام به حقوق همسایگان بپردازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
ما هم درگیر همین مشکل هستیم و بعد از تذکر و دادن قول مساعد باز هم به همان روال قدیم عمل کرده و حق شهروندی نادیده گرفته می‌شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی