بازدید 4019

سازمان ملل مانع اخراج منافقین از عراق است

عضو پارلمان عراق با اعلام اینکه مقامات این کشور نگران سوء استفاده سعودی ها از گروهک تروریستی منافقین هستند، از سازمان ملل بخاطر مانع تراشی در برابر اخراج اعضای این گروهک از خاک عراق انتقاد کرد.
کد خبر: ۵۱۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰ 26 June 2015
عضو پارلمان عراق با اعلام اینکه مقامات این کشور نگران سوء استفاده سعودی ها از گروهک تروریستی منافقین هستند، از سازمان ملل بخاطر مانع تراشی در برابر اخراج اعضای این گروهک از خاک عراق انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، «عدنان السراج» عضو فراکسیون «دولت قانون» روز پنجشنبه در اظهارات خبری که در بغداد منتشر شد، گفت: وزارت حقوق بشر عراق مسوول اخراج اعضای گروهک تروریستی منافقین از خاک عراق است، اما سازمان ملل دیدگاه دیگری دارد و در بیرون راندن آن ها از عراق مانع تراشی می کند.

وی بدون اشاره به دیدگاه سازمان ملل در این خصوص اضافه کرد: عراق به اندازه کافی از تشکیلات تروریستی و خون آشامی مانند «داعش» و گروه های تروریستی بعثی و غیره رنج می برد و بیش از این تحمل گروه های تروریستی دیگر را ندارد.

وی ادامه داد که دولت عراق بایستی موضع جدی و قاطعی در قابل گروهک تروریستی منافقین اتخاذ کند، زیرا حضور این گونه گروهک ها در اراضی عراق با توجه به شرایط فعلی کشور ، امری بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد که اخراج تمامی گروهک های تروریستی از اراضی عراق یک ضرورت است و حضور آن ها باعث ازدیاد مشکلات مردم عراق می شود.

گروهک منافقین که در سه دهه گذشته با خون ریزترین دولت های منطقه چون رژیم صدام حسین و سایر گروه های تروریستی همکاری داشته و با آنان متحد بوده است، گفته می شود، اخیرا به عربستان سعودی روی آورده و از آمادگی اعضای این گروهک برای جنگ علیه مردم یمن در کنار نیروهای سعودی خبر داده است.

گروه های سیاسی عراقی نگران هستند، سیاست های ماجرا جویانه ریاض در منطقه، شامل بهره برداری از گروهک های تروریستی مانند منافقین باشد تا به روند سیاسی در عراق ضربه بزنند.

اعضای گروهک منافقین در عراق هم اکنون در کمپی در حومه فرودگاه بین المللی بغداد نگهداری می شوند تا وقتی که سازمان ملل زمینه اخراج آنان را از عراق فراهم کند.

تعداد زیادی از گروهک منافقین از این سازمان گریخته اند. از همین رو این گروهک طی ماه های گذشته با ملاقات اعضای خود با خانواده هایشان که از ایران به عراق می آیند، مخالفت می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم