بازدید 62507
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

ناگفته های ظریف از جلسه غیرعلنی/ سند ويکي ليکس از سفر دختر هاشمی به عربستان/ درگیری با سلاح سرد در خوابگاه علامه/ دور افتخار ایرانیان با پرچم آذربایجان/ شغل جدید اکبر عبدی در یک فدراسیون/ مصباح، هاشمی را به افترا متهم کرد!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«مجسمه روحانی در سرخه یک پرتره هنری است!»،«اینترنت رایگان فیس‌بوک به بولیوی رسید»،«برای جهانگیری هم پرونده مالی رو شد»،«سوء استفاده ترکان از ادعای فساد» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 20 June 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


سند محرمانه ويکي ليکس از سفر دختر هاشمی به رياض

اين سند در رده اسناد محرمانه ويکي ليکس قرار دارد و مربوط به سال ۱۹۹۹است.به گزارش آفاق، در يکي زا اسناد منتشر شده ويکي ليکس با عنوان «زيباي صورتي» به سفر فائزه هاشمي رفسنجاني براي شرکت در ضيافت شامي در رياض پرداخته شده است.اين سند در رده اسناد محرمانه ويکي ليکس قرار دارد و مربوط به سال ۱۹۹۹است. در اين سند اينگونه آمده است:

۱- فائزه رفسنجاني، دختر رييس جمهور سابق ايران، به عنوان معاون رييس کميته ملي المپيک ايران در تاريخ ۱۳ و ۱۴ ژوئن، در جريان سفر خود به رياض خواستار همکاري زنان عربستان و ايران در زمينه هاي مختلف شد. او همچنين مکالمه اي رسمي با وزير امورخارجه، شاهزاده سعود الفيصل و ملاقاتي با سلطان بن فهد، معاون رييس سازمان رفاه جوانان عربستان داشته است. او همچنين از دانشگاه شاه سعود، کتابخانه شاه عبدالعزيز و مرکز اجتماعي شاهزاده سلمان بازديد کرده است.

۲- در ضيافت خصوصي شام در رياض در تاريخ ۱۳ ژوئن، که توسط همسر وليعهد تدارک ديده شده بود، او به مدت ۳۰دقيقه براي ميزبانان سخنراني کرد آن هم درحاليکه تغييرات فائزه، او را غيرقابل شناسايي ساخته بود. او با ظاهری جدید در اين مراسم حاضر شده بود.

۳- فائزه همچنين يکبار در سال ۱۹۹۲ و بار ديگر به همراه پدر خود در سال ۱۹۹۸ به رياض سفر کرده بود. او به عنوان عضو شوراي شهر تهران و همچنين سردبير مجله زن، گردش سياسي و ديپلماتيک را با ارائه فعاليت هايش در کميته المپيک تضمين مي کند.


حمایت یک کارگزارنی از حضور معاون اول در این حزب

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره حضور معاون اول رئیس جمهور در این حزب و در پاسخ به این سوال که آیا‌ آ‌ن را اقدامی قابل دفاع می‌دانید یا خیر به هفته نامه «صدا » گفت: به نظر من کاملا گامی به جلوست، ما باید به سمت تشکیل مجلس حزبی و دولت حزبی حرکت کنیم و این به معنای آن است که در روند انتخاب آن به اشخاص توجه نشود بلکه به برنامه‌های اداره کشور توجه شود. وی همچنین درباره این صحبت رئیس جمهور که آب خوردن ما نیز به لغو تحریم‌ها بستگی دارد گفت: معتقدم در کشوری که امروز با حدود 80 میلیون می‌خواهد با حداقل رفاه و آسایش اداره شود آمار و ارقام معلوم است، مسائل جوی، کاهش بارندگی، کم ‌آبی، خشک بودن اقلیم ایران و همه این‌ها واقعیت‌هایی است که وجود دارد و اگر قرار باشد برای ما که در کشور یک منطقه وسیع خشک هستیم طرح‌های بزرگ آبی اجرا شود نیازمند تکنولوژی و فناوری روز دنیا و سرمایه گذاری است.


جزییات درگیری با سلاح سرد در خوابگاه دانشگاه علامه

یکی از مسئولان دانشگاه علامه‌طباطبایی درباره جزییات ماجرای درگیری یکی از دانشجویان این دانشگاه با دکتر مشاوره در خوابگاه دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.یکی از مسئولان دانشگاه علامه طباطبایی که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ماجرای درگیری یکی از دانشجویان با دکتر مشاوره و خودکشی وی که دو شب گذشته در خوابگاه دانشگاه رخ داده بود، گفت: در ابتدا باید تاکید کنم که بحث خودکشی مطرح نبوده است و عده ای قصد دارند، برای دانشگاه‌ها حاشیه‌سازی کنند.این مسئول دانشگاه علامه‌طباطبایی افزود: ماجرا به این صورت بوده که دانشجو مبلغی را به عنوان قرض از مشاور می‌گیرد و در ازایش به وی سفته می‌دهد.وی با بیان اینکه علت اصلی این درگیری اختلافات مالی بوده است، خاطرنشان کرد: مشاور را به داخل سرویس بهداشتی می‌کشد و با چاقو به او حمله‌ور می‌شود. در زمانی که صدای مشاور به گوش مسئولان خوابگاه می‌رسد، آنها پایین می‌روند و دانشجو که دیگر نمی‌توانسته به کار خود ادامه دهد، به گوشه‌ای می‌رود و اقدام به خودزنی خود می‌کند.این مسئول دانشگاه علامه‌طباطبایی با اشاره به اینکه هر دوی آنها در بیمارستان فیروزگر بستری هستند، گفت: خوشبختانه حال دانشجو و دکتر مشاور رو به بهبودی است و خطر رفع شده است.وی تصریح کرد: دانشگاه به هر دوی آنها کمک خواهد کرد، تا از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشند.این مسئول دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: پرونده قضایی این ماجرا توسط نیروی انتظامی و با همکاری حراست دانشگاه علامه در حال تکمیل است و پس از آن به مراجع قضایی فرستاده خواهد شد.وی در پایان گفت: جزییات این ماجرا تا ساعاتی دیگر به صورت رسمی اعلام می شود.


محتوای طرح هسته ای مجلس در آخرین لحظات تغییر کرد

محتوای طرح هسته ای مجلس که قرار است فردا یکشنبه با اولویت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد ، پیش از طرح در جلسه علنی دستخوش تغییر شد.این طرح که « الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران» نام دارد پیش از این نیز سه بار تغییر کرده بود.از جمله آخرین اصلاحات آن پیش از رسیدن به صحن می توان به تاکید بر مصوبات شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و این که وزیر امور خارجه هر شش ماه یک بار باید روند اجرای توافق را به مجلس گزارش کند.

به نظر می رسد محتوای جدید این طرح بیش از نسخه های قبلی منطبق بر اصول امنیت ملی و موازین بین المللی است.یک فوریت طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران در 14 بهمن 93 و تقاضای در اولویت قرار گرفتن آن هم در جلسه علنی 27 خرداد 94 تصویب شد.

متن جدید طرح

ماده واحده:

در راستای صیانت از منافع ملی و رعایت مقررات پادمان معاهده منع گسترش سلاح هسته ای ، هرگونه نتایج مذاکره هسته ای با کشورهای1+5 در صورتی معتبر است که الزامات زیر ر ا بصورت شفاف رعایت شود.

1. کلیه تحریم ها به عنوان بخشی از توافق نامه در روز توافق به طور کامل و یکپارچه لغو شود.

2. در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی ، آژانس بین المللی انرژی اتمی مجاز به انجام نظارت های متعارف از سایت های هسته ای است . دسترسی به کلیه اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیرهسته ای ، اسناد و دانشمندان ممنوع است.

3. هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح آمیز هسته ای و تحقیق و توسعه پذیرفته نیست و باید مصوبات شورای عالی امنیت ملی رعایت شود.

تبصره 1: بر اساس اصل 77 و 125 قانون اساسی نتیجه مذاکرات باید جهت تطبیق با قانون اساسی و مصوبات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

تبصره 2: وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافق نامه را هر شش ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هر شش ماه یک بار گزارش روند حسن اجرای توافق نامه را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه می کنند.


بخشنامه وزارت کشور درباره حجاب کارمندان

به نظر می رسد وزارت کشور دولت یازدهم دستورالعمل حجاب کارمندان را برای همه استانداری ها و دستگاههای اجرایی استانی ارسال کرده است.بر اساس این بخشنامه که توسط یکی از استانداری های کشورمان تشریح و با عنوان دستورالعمل 10 گانه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان کشور ابلاغ شده و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، حدود پوشش کارکنان زن و مرد دستگاههای اجرایی کشور و مراکز خصوصی به شرح زیر اعلام شده است.

1- پوشش کارکنان زن شامل: چادر یا مانتوی غیرچسبان با آستین بلند تا زیر زانو و بدون علائم، شلوار پارچه ای، مقنعه بلند به طوری که تمام سر، مواه و نواحی گردن پوشیده شود، با رنگ های متعارف، عدم استفاده از زینت و زیورآلات غیرمتعارف و عدم استفاده از هرگونه لوازم آرایشی.

2- پوشش کارکنان مرد شامل: رعایت آراستگی و متانت ظاهری، اجتناب از پوشیدن تی شرت، پیراهن تنگ یا آستین کوتاه، شلوار تنگ یا جین و لباس های دارای نشانه های غربی، عدم استفاده از زیورآلات، کمربندهای پهن با سگک غیرمتعارف و پیرایش نامناسب موی سر و صورت

در ادامه این بخشنامه استانداری مذکور، تاکید شده است که این حدود پوشش جهت اطلاع و اجرا به آگاهی کارکنان دستگاهها و ادارات شهرستانها و مراکز خصوصی رسیده و نسبت به رعایت آن، نظارت لازم صورت بگیرد.


سعودی‌ها پسر مهاجرانی را در انگلیس بورس تحصیلی کردند

یکی از سندهای منتشر شده ویکی‌لیکس نشان می‌دهد که سفارت عربستان سعودی در لندن هزینه تحصیل پسر عطا الله مهاجرانی را تامین کرده‌اند.یکی از سندهای منتشر شده توسط ویکی‌لیکس درباره عربستان نشان می‌دهد که سفارت این کشور در لندن هزینه تحصیل پسر عطا الله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت اصلاحات را تامین کرده‌اند.این سند که تاریخ آن برای 10 اکتبر سال 2011 است اشاره می کند که به درخواست عطاالله مهاجرانی این بورس تحصیلی در مقطع دکترا برای پسرش توسط سفارت عربستان تامین شده است.این سند اشاره دارد که سفارت عربستان در لندن هزینه بیش از 12 هزار پوندی برای هرسال تحصیلی(4 سال_از 2011 تا2015) و هزینه‌ای بالغ بر 4256 پوند برای هزینه‌های زندگی آقازاده اصلاحات را تامین می‌کند.


تعیین مسئول پیگیری توهین به مقامات در مراسم تشییع شهدا

یک مقام آگاه در وزارت کشور گفت: پس از توهینی که به مقامات بویژه روسای قوای مجریه و مقننه در مراسم تشییع پیکر شهدا در روز سه شنبه گذشته از سوی عده ای صورت گرفت، پرونده این موضوع برای پیگیری به استانداری تهران ارجاع شد.این منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، درباره توهین به مسئولان نظام در مراسم تشیع پیکر شهدا و اینکه موضوع از سوی وزارت کشور پیگیری خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: اقدامات لازم در این خصوص پس از انجام بررسی و پیگیری های لازم از سوی مراجع ذیصلاح انجام خواهد شد.وی در عین حال افزود: پرونده توهین به رییس مجلس و رییس جمهور در مراسم تشییع پیکر شهدا در حال حاضر ارتباطی به وزارت کشور ندارد و برای انجام بررسی ها و اقدامات لازم به استانداری تهران واگذار شده است.این مقام آگاه در پاسخ به این سئوال که نتیجه اقدامات استانداری چه زمانی مشخص و اعلام خواهد شد؟، تاکید کرد: استانداری تهران مسئولیت رسیدگی به پرونده توهین به مقامات در مراسم تشییع پیکر شهدا را عهده دار شده است و پس از انجام بررسی های لازم در این خصوص اظهار نظر خواهد کرد.


توصیه امام جمعه کرمان به کوچک زاده

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمان در دیدار با مدیران جدید و قدیم آموزش و پرورش کرمان به شدت از افراطیون انتقاد کرد.به گزارش عصر قانون از کرمان صبح امروز آیت الله جعفری امام جمعه کرمان در دیدار با سید داود ملکی و ابراهیم جهانگیری مدیران جدید و سابق آموزش و پرورش استان در بخشی از سخنانش به انتخابات آتی مجلس اشاره کرد و گفت: چندی قبل جلالی (رئیس دفتر مصباح یزدی در کرمان) پیش من آمد و به آقایان روحانی، لاریجانی، باهنر و هاشمی رفسنجانی با الفاظی مانند بیشعور و [...] توهین کرد.وی افزود: به وی گفتم بر چه اساسی این مردان مسلمان را لعنت می کنی که وی گفت من اجازه گرفتم.آیت الله جعفری خواستار روشنگری مردم شد و گفت: اینها از عناصر افراطیِ افراطیِ افراطی هستند.نماینده ولی فقیه در کرمان به ماجرای ملاقات کوچک زاده هم اشاره کرد و گفت: وی با چند نماینده دیگر آمده بودند اینجا،وقتی اسم هاشمی را بردم کوچک زاده برآشفت و گفت هاشمی چنین است و چنان.جعفری افزود: من نمی گویم هاشمی معصوم است اما آنوقت که تو در شکم مادرت بودی او داشت شکنجه میشد.وی گفت: هاشمی از یاران با وفای امام است. او زندان ها رفته است. یک بار هاشمی به من گفت از سر شب تا صبح شکنجه شدم.امام جمعه کرمان گفت: ما در جامعه با افراطیون مواجه ایم. امام به مقام معظم رهبری و آقای هاشمی علاقه داشتند و ما باید مواظب باشیم که مجلسی که درآینده تشکیل می شود اسلامی باشد.


از هر 80 ایرانی یک نفر معتاد است!

به گزارش پارسینه، علیرضا نوروزی رییس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف موادمخدر وزارت بهداشت گفته: سالانه 3000نفر بر اثر اعتیاد در کشور جان خود را از دست می‌دهند.وی با اشاره به اینکه در کشور یک میلیون و 325 هزار نفر به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارند، ‌عنوان کرده: شایع‌ترین مواد مخدر مصرفی در کشور تریاک، هرویین و پس از آن شیشه است.


ناگفته های ظریف از جلسه غیرعلنی مجلس

ظریف با اشاره به فیلم منتشر شده از منازعه کلامی بین او و یکی از نمایندگان مجلس گفت: در فیلم منتشره در این ماجرا نیز مشخص است که من تا قبل از این صحبت ، کاملاً خنده بر لبانم دارم و دائماً اقای کوچک زاده می گوید که چرا می خندی؟وی تصریح کرد: من حواسم بود که ممکن است سخنان ما ضبط شود. چون در ابتدای جلسه ، یکی از نمایندگان مجلس آمد به سوی من و گفت: فکر نکن چون جلسه غیرعلنی است می توانی همه چیز بگویی ، خیلی از نمایندگان صدا و تصویر شما را ضبط می کنند. دیدیم که بعد از آن روز نیز آقای رسایی، صورتجلسه ی این جلسه غیرعلنی را که گفته بودند از روی نوار پیاده کرده اند منتشر کرد.به گزارش انتخاب وی اضافه کرد: البته خواست خدا بود که این فیلم منتشر شد ، چون تا قبل از این ماجرا مرا متهم می کردند که در آن جلسه من بی جهت تندی کردم. بحمدالله فیلم نشان داد که ماجرا چه بوده است.


کاریکاتور آرمانی دردسر ساز شد

احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره چاپ کاریکاتور غواصان شهید در روزنامه" آرمان امروز" گفت: متاسفانه اقدام روزنامه آرمان امروز در چاپ این کاریکاتور بسیار وقیحانه و ناپسند بود، چنین کارهایی توسط روزنامه آرمان و دیگر روزنامه‌های از این دست، بارها اتفاق افتاده که نشان می‌دهد یک جریان خاص علیه مقدسات دست به حرکات هدفمند می‌زند و در پی نابود کردن و تخریب دستاوردهای نظام هستند.


حکم زندان برای شعار علیه اردوغان

دادگاهی در ترکیه یک شهروند این کشور را به اتهام سر دادن شعار علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به 11 ماه حبس محکوم کرد. بینالی ییلدیز شهروند ترکیه متهم شده بود که در تظاهراتی که در اعتراض به فساد مالی گسترده موسوم به پرونده های 17 و 25 دسامبر 2014 میلادی در شهر بورسا برگزار شده بود ، علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شعار سر داده است. ییلدیز دیروز به دستور دادگاه برای گذراندن دوره محکومیت روانه زندان بورسا شد.


سانسور سرود آمریکا از صدا و سیما

ماجرای قطع یکباره پخش زنده مسابقه والیبال ایران و آمریکا در شب گذشته و در هنگام پخش سرود ملی ایالات متحده موضوعی است که امروز در شبکه های اجتماعی بازتاب زیادی داشته است. در شبکه توییتر بسیاری از کاربران با اشاره به به احتزاز درآمدن پرچم آمریکا به همراه سرود این کشور در سالن 12 هزار نفری آزادی از این واقعه به عنوان یک اتفاق جدید و جالب یاد کرده اند و از سوی دیگر بسیاری ماجرای قطع پخش تلویزیونی مسابقه به هنگام پخش سرود ایالات متحده را مورد توجه قرار داده اند. آنچه بیش از همه به آن اشاره شده توجیه گزارشگر تلویزیونی در هنگام این اتفاق با ارجاع این مووضع به نقص فنی بوده است.همچنین خبرگزاری اسوشیتد پرس در این باره نوشته است: تلویزیون دولتی ایران در زمان پخش سرود ملی آمریکا میکروفن های خود در استادیوم را قطع کرد و تنها صدای گزارشگر را پخش کرد.


مجسمه روحانی در سرخه یک پرتره هنری است!

دبیر ستاد مردمی جشن بزرگداشت ۲۴ خرداد در سرخه اخبار مربوط به ساخت مجسمه رییس جمهور را تکذیب کرد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، مهدی غلامی سرخه با ارسال یادداشتی ضمن انتقاد از انتشار اخبار کذب پیرامون جشن مذکور در زادگاه رییس جمهور درباره اخباری که اثر هنری ساخته شده به وسیله تعدادی از هنرمندان را "مجسمه" نامیده بودند نوشت: این اثر حجمی نه قرار بود سردیس باشد و نه مجسمه ای که اساسا ساخت آن با هنر دینی و اسلامی و روحیات و اخلاقیات جناب رئیس جمهور همسو نیست؛ بلکه یک اثر هنری فاخر ماندگار است که تصویر پرتره رئیس جمهور با کنار هم قرار دادن تعدادی میله فلزی نمادی از سالهای مبارزه ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون می باشد طراحی شده است که پیشنهاد شد در ورودی زادگاهش نصب شود. او همچنین عنوان "روحانی تنها نیست" برای مراسم مذکور را اشتباه رسانه ها دانست و نوشت: این جشن تحت عنوان "جشن همدلی و همزبانی دولت و ملت" طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب و در تحقق شعار سال ، برگزار شده است.


دور افتخار ایرانیان با پرچم آذربایجان

نخستین دوره بازی های اروپایی در شرایطی در شهر باکویجمهوری آذربایجاندر حال برگزاری است که مدال آوری ورزشکاران ایرانی در این رقابت ها، زنگ خطری برای ورزش ایران محسوب می شود. اتفاق قابل توجه نخستین دوره بازی های اروپایی اینجاست که خیلی از کشورهای اروپایی حاضر در این رویداد مهم، حتی نتوانسته اند یک مدال طلا هم به دست آورند؛ اما ورزشکاران ایرانی با دو مدال طلا و نقره ای که برای آذربایجان کسب کرده اند، مؤثرتر از کشورهایی مثل مونته نگرو، دانمارک و... ظاهر شده اند. البته درخشش ورزشکاران کشورمان در رویداد های معتبر بین المللی برای هر ایرانی خوشحال کننده است؛ اما همین مدال آوری ها زنگ خطری بزرگ برای ورزش ماست که مبادا این مهاجرت ها در آینده نیز ادامه دار باشد و سرمایه های ورزش ایران، یکی پس از دیگری از دست بروند. ورزشکارانی که چند صباحی است به دلیل پشتیبانی نشدن مالی از سوی مسئولان ورزش ایران و البته پیشنهادهای مالی همسایه شمالی، به جمهوری آذربایجان مهاجرت کرده و تغییر تابعیت داده اند تا در قبال دریافت دستمزدهای بالا از آذربایجانی ها، برای تیم های ملی رشته های مختلف این کشور به میدان بروند.


ساخت مسجد و حسینیه کافی است

حجت الاسلام ناصر نقویان ظهر امروز شنبه در مسجد حظیره یزد گفت: پولدارهای یزدی بجای ساخت مسجد و حسینیه، باشگاه ورزشی و استخر بسازند تا اینگونه شاهد بیماری در جامعه نباشیم و زمینه شادی و ورزش فراهم شود. نقویان گفت: ساخت مسجد و حسینیه در یزد بس است! این استاد حوزه گفت: دلواپسان بجای نگرانی درخصوص مذاکرات هسته ای، در خصوص مسائل اجتماعی رایج در کشور نظیر فساد و فحشا هم اندکی دلواپس باشند. نقویان در ادامه سخنان خود با بیان داستانی، زشت ترین کار را حرص زدن عنوان کرد و گفت: در گوشه و کنار هم نشانه هایی از آن دیده می شود، بطوریکه برخی در مراسم تشییع شهدای غواص برای دست تکان دادن به این و آن در مراسم حاضر شدند.


شغل جدید اکبر عبدی در فدراسیون ورزشهای رزمی

طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون ورزش های رزمی، اکبر عبدی به عنوان " مشاور و رئیس کمیته فرهنگی" این فدراسیون منصوب شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های رزمی، در حکم صادره از سوی محمود رشیدی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی به اکبر عبدی آمده است: «با عنایت به سوابق و تجارب ارزشمندتان، جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور رئیس و رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون ورزش‌های رزمی به مدت یکسال منصوب می‌گردید، امید است ظل توجهات حضرت بقیه ا... اعظم (عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بهره گیری از کلیه ظرفیت های موجود با اهتمام و برنامه ریزی متناسب در پیشبرد کمی و کیفی امور محوله کما فی السابق موفق و منصور باشید».


واکنش عربستان به انتشار اسناد محرمانه‌اش در "ویکی‌لیکس"

به گزارش وبگاه خبری «سبق» عربستان، وزارت خارجه عربستان سعودی صبح امروز (شنبه) در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: هموطن هوشیار، از ورود به هر سایتی با هدف دستیابی به اسناد یا اطلاعات فاش شده که احتمالا نادرست و با هدف ضربه زدن به امنیت ملی منتشر شده باشند، پرهیز کن. بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عربستان افزود: هموطن عزیز، هر گونه اسنادی که ممکن است جعلی و دشمنان وطن را به تحقق اهدافشان کمک می‌کند، منتشر نکن.

روز جمعه (دیروز) 19 ژوئن، سایت ویکی‌لیکس اعلام کرد که ساعت 13 به وقت گرینویچ اسنادی متعلق به عربستان سعودی شامل نیم میلیون سند را از وزارت خارجه این کشور منتشر کرده که شامل تلگراف‌ها و نامه‌های محرمانه سفارتخانه‌های مختلف این کشور در سراسر جهان است. این اسناد همچنین اسنادی از نهادهای مختلف دیگر از جمله وزارت کشور و اطلاعات عربستان را شامل می‌شود. جولیان آسانژ مدیر سایت ویکی‌لیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسناد عربستان سعودی پرده از یک دیکتاتوری مرموز و غیرقابل پیش‌بینی برمی‌دارند که علاوه بر گرامی داشتن صدمین اعدام با گردن زدن در سال جاری، به تهدیدی علیه همسایگانش تبدیل شده است».


یک ماه مرخصی تشویقی برای کارمندان کتابخانه ملی؟!

یکی از کاربران تابناک در «تماس با ما» نوشت:دیروز ساعت 8 صبح به کتابخانه ملی مراجعه کردم . گفتند کارها در ماه رمضان از ساعت 9 شروع می شود. اعتراض کردم که سخنگوی دولت اعلام کرده است که طبق قانون در این ماه هیچ تغییری در ساعت کار نمی توانیم بدهیم و ادارات کماکان باید به کار خود ادامه دهند . توجیه فرمودند که به همه پرسنل برای این یک ماه هر روز یک ساعت مرخصی تشویقی داده شده است !!!. آخر چرا اصرار به فرار از قانون می شود و نظم سازمانها را بهم می زنند و وقت افراد را تلف می کنند . 


افزایش تولید و صادرات نفت ایران

اداره اطلاعات انرژی آمریکا، وابسته به وزارت انرژی این کشور در تازه‌ترین گزارش سالانه خود از وضعیت انرژی در ایران اعلام کرد که تولید و صادرات نفت ایران در سال گذشته نسبت به سال قبل آن افزایش یافته است. ایران در سال گذشته ۱۵۰ هزار بشکه نفت و میعانات گازی به صادرات خود افزوده است.

این گزارش می‌گوید که ایران مجموعاً طی سال ۲۰۱۴ روزانه حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه صادرات نفت و میعانات گازی داشته است. به رغم افزایش نسبی این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۳، اما در مجموع باز هم ایران نسبت به سال ۲۰۱۱ حدود ۱٫۲ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی کمتری صادر می‌کند. ارزیابی این نهاد آمریکایی حاکی است که ایران قبل از تحریم‌ها روزانه ۳٫۷ میلیون بشکه تولید نفت خام داشت که در سال ۲۰۱۳ به علت تحریم‌ها به ۲٫۷ میلیون بشکه کاهش یافت، اما در سال گذشته به ۲٫۸ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرد.


دولت گذشته عقلانیت نداشت

مجتبی مطهری در گفت و گو با جماران گفته: اگر در زمان فعلی نارسایی وجود دارد از دولت گذشته بر جای مانده به گونه ای که تصور می‌کنم در دولت گذشته عقلانیت وجود نداشت، اما خوشبختانه هم اکنون عقلانیت برقرار است. به هر حال باید مسیر را پیدا کنیم، اما نکته قابل توجه در این مسیر این است که کار فرهنگی فعالیتی تدریجی محسوب می شود و در این مسیر باید با صبر و تأمل راه را طی کرد.


مصباح هاشمی را به افترا متهم کرد

آیت الله مصباح یزدی در پاسخ به مطلبی مبنی بر "اخیراً آقای هاشمی رفسنجانی گفت "تمدنی که امام می‌خواست این انقلاب ایجاد کند، دچار انحراف شده است" و حتی از شما به‌عنوان یکی از تحریف‌گران امام نام می‌برند" اظهار داشت: کسانی که ما را متهم به تحریف می‌کنند [آقای هاشمی رفسنجانی]، در واقع افترا می‌زنند و افترا از قدیمی‌ترین شگردهای شیطانی است. یکی از نعمت‌های الهی که خدا در این قرن به ما داد، وجود امام بود. اگر امام را تحریف کنند، یعنی دارو را تبدیل به سم کرده‌اند. نتیجه این است که به‌جای بهبود، مرگ خواهد بود. کفران نعمت نتیجه‌ای جز این ندارد و این یک قاعده قطعی و استثناناپذیر الهی است. برای همین، همان‌طور که رهبری فرمودند اگر راه امام گم شود، ملت ایران سیلی می‌خورد. جامعه ما در حال رشد است و هرقدر جامعه رشد می‌کند، امتحان‌ها و فتنه‌های آن پیچیده‌تر و سنگین‌تر می‌شود.


اعتراض به تعداد زیاد خبرگزاری‌ها

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، خواستار ساماندهی خبرگزاری‌های غیردولتی و روزنامه‌ها توسط دولت و مجلس شده و گفته شاید تعدد خبرگزاری‌های ایران مایه افتخار در برابر سایر کشورها باشد، 41 خبرگزاری مجوزدار از یک جنبه اثر مثبت دارد اما از صد جنبه تأثیر منفی؛ جهت منفی اینست که خوراک این 41 خبرگزاری از کجا و چگونه تأمین می‌شود؟ یک خبرگزاری برای یک مسأله خاص تشکیل می‌شود ولی به مسائل سیاسی و اقتصادی می‌پردازد ولی به دنبال نکات غیرمرتبط با حوزه کاری‌اش است.


سوء استفاده ترکان از ادعای فساد

در روزهای اخیر اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری در اظهاراتی گفته است: "اخیرا متوجه شده‌ایم ۳۵ میلیارد دلار از سپرده‌های بانک مرکزی نزد شرکت نیکو که از زیر مجموعه‌های شرکت نفت بوده قرار دارد و حجم گرفتاری‌های پیچیده‌ای از این محل ایجاد شده است. بدهی دولت قبلی به سایر بانک‌ها نیز حدود ۱۲ میلیارد دلار بوده که در مجموع دولت قبلی ۴۷ میلیارد دلار بدهی برای وزارت نفت تراشیده است.

سایت عصرنفت با ارائه جزئیات جدیدی از این ماجرا، نوشته: اكبر تركان مشاور ارشد رئيس‌جمهور معتقد است دولت دهم، بدهي ۴۷ ميليارد دلاري براي وزارت نفت به جاي گذاشته است كه تكه بزرگ آن، بابت مفقود شدن ۳۵ ميليارد دلاري است كه نيكو از بانك مركزي اخذ كرده... اكبر تركان روزگاري معاون وزارت نفت در دولت نهم بود و به خوبي با ساز و كارهاي تأمين منابع مالي پروژه‌هاي نفت و گاز و پتروشيمي آشناست و برخلاف ساير افراد داراي مسئوليت در كشور، از ريز روابط مالي در صنعت نفت آگاه است اما گويا ايشان تصميم بر آن گرفته «اخلاق حرفه‌اي» را فداي «منافع سياسي» كند...


واکنش تند احمدی‌نژادی‌ها به سخنان خرازی

شنیده ام در جایی گفته اید که «احمدی نژادیسم » انحراف است و برای حذف این انحراف حاضر هستید خون پاک و اشرافی و جلیل القدرتان را اهدا کنید!

اینکه خون محمد صادق خرازی رنگین تر از خون سایر آحاد ملت است و این خون شریف از معاونت عموجان کمال در زمان جنگ با صدام تا نیویورک و فرانسه در رگ های اشرافیش ذخیره شده تا امروز برای حذف احمدی نژادیسم صرف شود، اصلا جای تعجب نیست چرا که محمد صادق خرازی یکی از مهمترین نمادهای شبکه اشرافیت بروکراتیک جلیل القدر برآمده در ٣٧ سال اخیر است و قرار نیست خون شریف و جلیل القدرش که صدها هزار دلار هم برای حفظ آن در بیمارستانهای اروپایی و امریکایی هزینه شده، صرف نبرد با امریکا و صهیونیسم شود و اتفاقا از آنجاکه به حاشیه راندن شبکه اشرافیت بروکراتیک ، همواره یکی از مهم ترین استراتژی های احمدی نژادیسم بوده و خواهد بود ، اگر محمد صادق خرازی که به لطف عموجان کمال در ٢٢ سالگی عضو شورای عالی پدافند ملی شده‌ و در ٢۴ سالگی مشاور وزیر ارشاد و همه کاره خبرگزاری ایرنا بوده و در٢۶ سالگی به سفارت ایران در سازمان ملل متحد منصوب شده‌است و البته بدلیل اتکاء به استوانه مقتدر دهه ۶٠، هنگام انتصاب به سفیری ایران در سازمان ملل متحد فاقد تحصیلات دانشگاهی و سابقه دیپلماتیک هم ‌بوده ، مبارزه با احمدی نژادیسم را تا سرحد خون ریزی دنبال نکند ،جای تعجب خواهد بود.


برای جهانگیری هم پرونده مالی رو شد

اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر این که «100 میلیارد دلار از محل واگذاری‌های انجام شده در دولت گذشته معلوم نیست، کجاست؟» در کنار دیگر واکنش‌ها با طرح ادعای تخلفات جهانگیری نیز همراه شده است. کاظم انبارلویی در روزنامه رسالت از تخلف جهانگیری در دوره وزارت صنایع در دولت اصلاحات خبر داده؛ تخلفی که اتفاقا رحمانی فضلی عهده‌دار رسیدگی به آن بوده است: آقای رحمانی فضلی در زمان تصدی خود در دیوان محاسبات که تخلف آقای جهانگیری هنگام تصدی وزارت صنایع در سنوات 81 تا 84 را در پرونده 841/418/2ط/ی به تاریخ 20/ 10/ 89 در رصد داشته و دریافت و پرداخت‌های خلاف قانون منتهی به تضییع حقوق دولت را به مبلغ 60.825.378.000 رصد می‌کرده، چگونه واگذاری‌ها در مقیاس 100 میلیارد دلار را رصد نمی‌کرده است؟

از دیوان محاسبات و دفتر معاون اول رئیس‌جمهور انتظار می‌رود سرنوشت رسیدگی به این تخلف را اعلام کنند، زیرا اگر تخلف 60 میلیارد ریالی جهانگیری اثبات شده باشد، آنگاه این سؤال پیش می‌آید که آیا فردی با سابقه تخلف، برای تصدی ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شایستگی دارد؟


اینترنت رایگان فیس‌بوک به بولیوی رسید

مارک زوکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک که به تازگی به ارائه اینترنت به نقاط دورافتاده‌ جهان فکر می‌کند، امروز در پستی در صفحه فیس‌بوکی‌اش از رسیدن اینترنت رایگان به بولیوی خبر داد. مارک زوکربرگ در صفحه فیس‌بوکش نوشت: «هم‌اکنون internet.org را در بولیوی راه‌اندازی کردیم و به مردم این کشور امکان دادیم که از طریق شبکه VIVA به خدمات اینترنت رایگان دسترسی پیدا کنند».

وی افزود: «تقریبا نیمی از مردم بولیوی امروز در حال استفاده از این اینترنت هستند و می‌توانند به خدمات رایگان سلامتی، آموزشی، ارتباطاتی و اطلاعات بومی دسترسی پیدا کنند و حتی از این طریق، خود را به مردم کل جهان معرفی کنند».


ایران می‌داند پس از دولت اوباما نمی‌تواند به توافق هسته‌ای بهتری دست یابد

وزیر دفاع پیشین آمریکا اعلام کرد که معتقد است ایران با آمریکا به توافق هسته‌ای دست خواهد یافت چرا که ایران می‌داند پس از دولت اوباما نمی‌تواند به توافق هسته‌ای بهتری دست یابد.

ویلیام کوهن، وزیر دفاع پیشین آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز، تصریح کرد: به محض دستیابی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 به یک توافق جامع هسته‌ای، کنگره از مخالفت با توافق و برداشته شدن تحریم‌ها پا پس خواهد کشید. در صورتی که کنگره این توافق را لغو کند و آن را به تصویب نهایی نرساند در واقع تحریم‌ها ارزش خود را از دست می‌دهند؛ زیرا ایران امید خود را به برداشته شدن تحریم‌ها از دست می‌دهد و به صورت آزادانه و با تمام توان برنامه هسته‌ای خود را دنبال می‌کند.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی