بازدید 81881
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

روایت مداح مشهور از جیب مردم/ دختران رحیمی رنجنامه نوشتند/ واکنش وزیر کشور به فرد توهین کننده/ توصیه روحانی به دختران در مورد حجاب/ برای زدودن احمدی‌نژادیسم خون هم می‌دهیم/ آپاندیس کفاشیان باعث نا کامی تیم ملی شد!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «آسیب پذیرتر از قشر مداحان در کشور نداریم»، «نظر مطهری درباره حضور زنان در ورزشگاه»، «یونسی: چاره‌ای جز پوپولیسم نداشتیم»، «هدف دشمن از حضور زنان در ورزشگاه» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 17 June 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


مؤسسات به اسم ائمه اطهار از بانک‌ها بی‌رحم‌تر هستند

مشاور عالی رئیس‌جمهور هم به انتقاد از مؤسسات بی‌مجوز پرداخت. اکبر ترکان با بیان اینکه ما می‌خواهیم فعالیت مؤسسات مالی به‌ سمت خیر و صلاح باشد و ربوی نباشد، گفت: مؤسساتی که به اسم ائمه اطهار تشکیل شده‌اند، از بانک‌ها بی‌رحم‌تر هستند، چون حساب و کتاب و نظارتی ندارند و به اسم ائمه کارهایی می‌کنند که به‌ هیچ‌ وجه عقود دینی نیست. به گفته وی، اگر هم دراین‌باره مشکلی پیش بیاید، مردم دولت را مقصر می‌دانند و توقع جبران خسارت دارند، چراکه می‌گویند وقتی یک کفاشی باید مجوز داشته باشد، چگونه مؤسسه مالی‌ای به این بزرگی، بی‌مجوز مشغول فعالیت است. به گزارش ایرنا، ترکان با تأکیدبر اینکه معاملات ما نباید ربوی باشد، تصریح کرد : بانک‌ها می‌گویند عقد مشارکت به‌معنای شراکت در سود و زیان، هر دو است، اما شیوه‌ای که اکنون در بانک‌ها رایج است، مشارکت نیست، چراکه تنها در سود شریک‌اند و در ضرر با مردم شریک نیستند، چون در یک‌سو، برای بانک سودهای بالا، پاداش‌های صد و ٢٠٠ میلیون تومانی است و در سوی دیگر برای مردم، به خاک سیاه نشستن است. به گزارش ایرنا، ترکان با تأکید بر اینکه سراسر ایران باید مملو از کسب‌وکار حلال باشد.


چه میزان بدهی بابک برگشت؟

کاظم پالیزدار ظهر امروز در جریان نشست رسیدگی و ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز در استان البرز اظهار کرد: بابک زنجانی و شهرام جزایری از جمله بارز این مفسدان اقتصادی هستند. دبیر ستاد مبارزه با مفسد اقتصادی کشور گفت: نیمی از 1.8 میلیارد دلار حساب خارج از کشور بابک زنجانی به خزانه دولت بازنگشته است. وی ادامه داد: باید اقدامات جدی و اساسی در خصوص مفاسد اقتصادی در کشور صورت گیرد و رویکرد مسئولان به این مسأله جهادی باشد.


پاس‌کاری تنظیم بازار ماه رمضان بین دو وزارت‌خانه

مجتبی خسروتاج در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت برای تنظیم بازار ماه مبارک چه تدابیری در نظر گرفته است، اظهار داشت: چندین بار گفته ام تنظیم بازار محصولات کشاورزی پس از قانون انتزاع بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و تنظیم کالاهای صنعتی و معدنی بر عهده وزارت صنعت و معدن و تجارت است. این سخنان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی مطرح می شود که حجتی وزیر جهاد کشاورزی بارها در مورد تنظیم بازار کالاهای اساسی گفته است که وزارت جهاد بر بحث کلان این کالاها نظارت دارد و بحث خرد بازار و تنظیم آن به این وزارتخانه مربوط نمی شود.


واکنش وزیر کشور به مداح توهین کننده

رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال در خصوص حواشی تشییع شهدا و توهین به رئیس جمهور و رئیس مجلس گفت: در این مورد نهادی که سخنران مربوطه را دعوت می‌کند٬ مسئولیت را بر عهده دارد و حتما از این افراد خواسته می‌شود که بگویند چه اتفاقی افتاده است.

همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دیروز پس از شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدای غواص در میدان بهارستان، این عکس را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که او را سوار بر یک موتوسیکلت پلیس ۱۱۰ نشان می دهد. وی در توضیح موتور سواری اش گفته در ازدحام جمعیت به خاطر رسیدن به جلسه کاری بخشی از مسیر را با موتور سیکلت و بخشی را با وسیله شخصی یک جانباز طی کرده. وی همچنین سخنان برخی سخنرانان در این مراسم را «اظهارات بی انصافانه و شخصی» خوانده است.

چهارشنبه


توصیه روحانی به دختران در مورد حجاب

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت گفت: همه باید در خیابان‌ها و اماکن عمومی به رعایت شئونات ماه ضیافت الهی اهتمام داشته باشند و همه نسبت به وظایف دینی‌مان بیش از گذشته پایبند باشیم، به ویژه جوانان عزیز، دختران و خواهران جامعه که باید مراقبت بیشتر از عفاف و حجاب را بیش از گذشته در نظر داشته باشند.


نظر مطهری درباره حضور زنان در ورزشگاه

در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس علی مطهری نماینده مردم تهران، در گفت‌وگویی کوتاه درباره حضور امکان حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: از نظر بنده حضور بانوان در ورزشگاه ها برای ورزش هایی چون والیبال منعی ندارد. به گزارش جماران، او در پاسخ به اینکه نظر شما راجع به ورود بانوان به ورزشگاه و تماشای مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی و حاشیه های ایجاد شده پیرامون آن چیست گفت: یک سری از ورزش‌ها مانند کشتی و شنا وجود دارد که از لحاظ شرعی و قانونی توانایی انجام این کار نیست، اما در این مورد از نظر بنده هیچ مشکل و ایرادی وجود ندارد و باید زمینه را برای ورود بانوان به ورزشگاه فراهم کنیم. وی همچنین در مورد اینکه پرونده حادثه شیراز به کجا انجامید، گفت: ‌این پرونده در مراحل آخر خود است و به زودی به سرانجام می رسد.


هشدار هشتاد میلیارد دلاری آخوندی به فرانسه

عباس آخوندی وزير راه و شهرسازی گفته، قراردادهايی در زمينه حمل و نقل به ارزش ۸۰ ميليارد دلار که يکی از مهمترين موارد آن نوسازی ناوگان هوايی کشور است در دست بررسی است. او به فرانسه هشدار داد، اگر موضع خود در قبال مذاکرات هسته‌ای با ايران را تغيير ندهد، از اين قراردادها محروم خواهد شد.

آخوندی در جريان کنفرانسی در آکادمی بين‌المللی ديپلماتيک در پاريس گفته: «فرانسه در مورد ايران استرتژی مشخصی ندارد و اين جای تاسف دارد. دير يا زود بحران هسته‌ای حل خواهد شد و فرانسه بايد اکنون موضع خود را روشن کند».


هدف دشمن از حضور زنان در ورزشگاه

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه دشمن می خواهد هم قدرت انقلابی و تحرک زنان را بگیرد و هم حرکت جهادی مردان ما را نابود کند گفته: باید این سؤال را امروز مطرح کرد که آیا حضور زنان در ورزشگاه اولویت فعلی کشور است‌. کدام دسته بانوان درخواست این را دارند.

حاجی صادقی با تأکید بر اینکه حضور زنان در ورزشگاه ها این احتمال را پدید می آورد که حرمت و شأن آن ها شکسته شود ادامه داد: حتی با توجه به حاشیه های احتمالی این مساله می تواند بر ورزش کشور نیز تأثیر منفی داشته باشد.


عقب‌نشینی آمریکا از بازرسی‌های سرزده

وبگاه صهیونیستی دبکا، نزدیک به منابع امنیتی رژیم اشغال‌گر قدس در گزارشی مدعی شده است، واشنگتن در حال مهیا شدن برای ارائه راهکاری در چهارچوب پروتکل الحاقی در زمینه بازرسی‌های ناگهانی از تأسیسات ایران است. دبکا به نقل از منابع خود مدعی شده است که آمریکا بدین طریق با بازرسی‌های محدود از تأسیساتی که تهران آن‌ها را تأسیسات هسته‌ای معرفی می‌کند، با اعلام قبلی دو هفته‌ای موافقت خواهد کرد.


دولت تا پایان سال تغییر خودخواسته ندارد

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره تغییر در کابینه گفته: تغییرات کابینه به شکلی که شروع‌کننده این تغییرات خود دولت باشد محتمل نیست و ممکن است دولت مجبور شود به خاطر برخی از مداخلات و برخی از موانعی که توسط نهادهای دیگری مانند مجلس ایجاد می‌کند، دست به تغییر بزند، در غیر این صورت، احتمال تغییرات در دولت تا پایان سال کمتر است، مگر اینکه اضطراری باشد که دولت این کار را انجام دهد، چون دولت به سمت تغییر خودخواسته نمی‌رود.


دختران رحیمی رنجنامه نوشتند

در پی فوت همسر محمدرضا رحیمی، دختران وی نامه‌ای خطاب به همشهریان قروه‌ای خود نوشته‌اند که در بخش‌هایی از آن آمده:

می‌دانید پدر ما امروز دوران محکومیتش را بخاطر اخذ یک میلیارد و دویست میلیون تومان یا اندکی بیشتر یا کمتر، از فردی و مصرف تمامِ آن در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی سپری می‌کند. روالی که متأسفانه در همه ادوار مجلس شورای اسلامی متداول بوده است. اما بدانید که زندگی ما به گواه موجود، حتی ریالی آلوده به حرام نیست. گرچه این سخنِ ما ممکن است با تصورات شما و اخباری که شنیده‌اید، متفاوت باشد. اما دیگر مهم نیست که رسانه های داخل و خارج درباره ما و پدرمان چه قضاوتی می‌کنند، زیرا آموزه‌ای دینی و تربیتی به ما آموخته است که برخی داوری‌ها را به نزد داور اندازیم که او احکم الحاکمین است.

- دامنه ی اخبارِ منتشر شده علیه پدرمان آن چنان وسیع شد که مادربزرگمان که بیش از هرکس پدرم را می‌شناخت، نتوانست آنها را تحمل کند و پس از دو بار سکته و مدتی افتادن در بستر بیماری به رحمت خدا رفت! پس از آن مادر صبور و مظلوممان که سالهای پرفراز و نشیب در کنار پدرم بود، با شنیدن اولین اخبارِ کذب، دچار بیماری شدید قلبی شد و دو بار تحت عمل جراحی باز قلب قرار گرفت و وضعیت جسمانی‌اش به حال غیر قابل وصفی رسید. اما به لطف خداوند پس از 22 ماه بستری شدن در بیمارستان، وضعیت سلامتی نسبی را بدست آورده بود و در منزل، خود را برای جشن عقد یکی از دخترانش مهیا می‌نمود تا آنکه در روزهای سرد زمستان که هم‌زمان بود با رأی محکومیت پدرم، وقتی که بی تابی‌ها و دلهره‌های ما را با چشمان خود می‌دید و نای سخن گفتن نداشت و ما هم سعی می‌کردیم مادرمان خبر ناگوارِ محکومیتِ پدر را نشنود، ولی با تبلیغات وسیع صدا و سیما (بر خلاف فتوای صریح مقام معظم رهبری) و نیز چند برابر اعلام کردنِ جزئیاتِ حکم، و پس از مشاهده ی زیرنویس تلویزیون و مناظره‌های رنگارنگِ آن، متوجه عمق فاجعه شد و دچار حالت بحرانیِ قلب، همراه با سکته مغزی شد.


مشایی مصاحبه نکرد، احمدی نژاد از درب پشت رفت!

اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق در حاشیه مراسم ترحیم همسر رحیمی در پاسخ به سؤال خبرنگاران که از وی درباره حضورش در انتخابات سوال کردند، گفت: من در این دو سال، مصاحبه نکرده‌ام و از این به بعد هم مصاحبه نخواهم کرد.همچنین محمود احمدی‌نژاد از درب پشتی و خارج از دسترس خبرنگاران  از سالن خارج شد.


یونسی: چاره‌ای جز پوپولیسم نداشتیم

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: در حوادث مهم سیاسی به شیوه پوپولیستی مردم را وارد عرصه سیاسی کردیم و چاره ای هم نداشتیم؛ اما احزاب خیلی متأخر از تحولات سیاسی بودند.


معتادها بیشتر چه می‌کشند؟

علیرضا نوروزی رئیس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف موادمخدر وزارت بهداشت گفته: سالانه 3000 نفر بر اثر اعتیاد در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در کشور یک میلیون و 325 هزار نفر به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارند، ‌عنوان کرده: شایع‌ترین مواد مخدر مصرفی در کشور تریاک، هرویین و پس از آن شیشه است.


«ورود زنان به ورزشگاه»، در اندیشه امام(ره)

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با «پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت امام خمینی (س)» با اشاره به بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفته: بر طبق اندیشه حضرت امام در این مسائل اگر مفسده‌ای نباشد، مشکلی وجود ندارد که تشخیص آن با مسئولان نظام، دولتمردان و مراجع است. در مقوله ورورد زنان به ورزشگاه‌ها و امثال این‌ها، باید بدون به‌هم زدن اصول و پایه‌های فکری امام و به وجود آمدن مفسده‌ای در آن، توسط کارشناسان ترتیبی اتخاذ شود که موردی خلاف قانون، اخلاق و شرع اتفاق نیفتد؛ بر این اساس، از نظر دیدگاه‌های فقهی حضرت امام(ره)، نفس مسأله بلااشکال است و آنچه مهم است، جلوگیری از بروز فساد است. در واقع می‌توان با اجتهاد در اندیشه‌های امام، به نیازهای امروز پاسخ داد.


خطر مرگ میلیونی کره‌ای‌ها از گرسنگی

خشکسالی کم سابقه در کره شمالی خطر کمبود شدید مواد غذایی را به دنبال آورده است. خبرگزاری رسمی کره شمالی از بروز کم آبی شدید خبر داده و گفته است که مزارع برنج در سراسر این کشور، از جمله در هوانگهی و فیونگان، از مناطق اصلی کشت برنج، به دلیل کمبود آب خشک شده است. این خبرگزاری در گزارشی نوشته است که "شدیدترین خشکسالی طی یکصد سال اخیر در جمهوری دموکراتیک خلق کره ادامه دارد و به اراضی کشاورزی خسارت شدید وارد آورده است."

در دهه ١٩٩٠، وقوع خشکسالی در کره شمالی بخش قابل توجهی از محصول برنج این کشور را نابود کرد و بروز قحطی تلفات سنگینی را بر جای گذاشت.


برای زدودن احمدی‌نژادیسم خون هم می‌دهیم!

سید محمد صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در اولین همایش تشکیلاتی این حزب گفته: ما نمی توانیم وسط بازی کنیم. گذشت آن زمانی که با ادبیات بخواهیم جامعه را فریب دهیم زیرا مردم ما را رصد می کنند. نمی توانیم با مبانی تند و غیر ارزشی که برخی مدعیان اصولگرایی داعیه آن را دارند تفاهم کنیم. ندا تمام تلاش خود را می کند که انحراف از کشور رخت بربندد و این انحراف را در وجود احمدی نژادیسم به عنوان یک فرهنگ می بیند. ما می خواهیم که خط انحراف از کشور برود ولو خون بخواهد.


سوال معاون روحانی درباره شهدای غواص

شهین‌دخت مولاوردی در صفحه فیس بوکش از مصادره شدن حماسه تشییع پیکر شهدای غواص انتقاد کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به مراسم تشییع ۲۷۰ شهید دوران دفاع مقدس در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: به یاد غواصان دریادل که این روزها مظلومیت و غربتشان آتش به جانمان انداخته است. شهدا متعلق به همه ملت ایرانند. امشب عجیب ذهنم درگیر این موضوع شده و مدام با خودم کلنجار می‌روم که ای کاش شهدا توسط عده‌ای مصادره به مطلوب نمی‌شدند. در هیچ جای دنیا با این سرمایه‌ها چنین نمی‌کنند.

امشب بارها از خودم سؤال کردم آیا شهدا و خانواده‌هایشان راضی هستند که دستمایه تسویه‌حساب‌های سیاسی و بازی با منافع ملی باشند؟ ای کاش عده‌ای حداقل با تشییع این پیکرهای مطهر کاسبی نمی‌کردند. ای کاش... .


اعضاي يکتا مورد تأييد پايداري‌ها هستند

ارتباط مشايي با احمدي نژاد فقط درقالب خويشاوندي است.سيد علي محمد بزرگواري، عضو سابق جبهه پايداري در گفت‌وگو با خبرگزاري آريا درباره حزب"يکتا گفت : يکتا از اعضاي خوبي تشکيل شده است در واقع حضور آقايان نجار وحاجي بابايي در "يکتا"نشان مي دهد که تشکيلات خوبي است هرچند ‌به دليل نداشتن اطلاعات دقيق هنوز نمي توانيم درباره اين حزب اظهار نظرکنيم.وي درباره ارتباط اين حزب با محمود احمدي نژاد نيز گفت: مشخص نيست که "يکتا"با آقاي احمدي نژاد ارتباط داشته باشد البته اگرهم ارتباطي باشد به خاطر همکاري و ارتباط دوستانه اي است که ازقبل داشته اند. اين نماينده مجلس در واکنش به موضع گيري "يکتا"نسبت به احمدي نژاد و مشايي، گفت: آقاي مشايي رفت و ديگر در سياست و در اين مجموعه ها جايي ندارد لذا اگر آقاي مشايي با احمدي نژاد ارتباطي هم داشته باشد فقط درقالب خويشاوندي است.وي درباره ارتباط حزب "يکتا" با جبهه پايداري هم گفت: اين دو جريان مي توانند با هم ارتباط داشته باشند اما جبهه پايداري سليقه خاص خودش را دارد هرچند افراد حاضر در حزب "يکتا"زماني مورد حمايت همين جبهه پايداري بوده اند و اين جبهه اين افراد را تاييد مي کردند.


واکنش دولت به تصویب طرح هسته‌ای مجلس

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در واکنش به تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای گفت: در این خصوص نیازی به قانون نبود و ممکن است تبدیل شدن برخی مسائل به قانون موجب محدودیت‌هایی برای تیم هسته‌ای شود. مجید انصاری در پاسخ به اینکه امروز کلیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای امروز در مجلس تصویب شد، نظر دولت در مورد این طرح چیست، گفت: نظر دولت در خصوص موضوع هسته‌ای بارها اعلام شده است. وی افزود: دولت در میانه راه مذاکرات است و در حساس‌ترین مرحله مذاکرات قرار دارد و از ابتدا تاکنون نیز همه خطوط قرمزی که نظام داشته است را رعایت کرده و به نظر می‌رسد نیازی به قانون در این خصوص نیست.معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: تیم هسته‌ای، مذاکرات خود را انجام می‌دهد و ممکن است تبدیل شدن برخی مسائل به قانون موجب محدودیت‌هایی برای تیم هسته‌ای و ابتکار عمل آنان به وجود بیاورد؛ لذا نظر وزارت خارجه در این خصوص رسماً به مجلس منعکس می‌شود.وی تصریح کرد: امیدواریم در رابطه با این موضوع نیز با اعمال نظر دولت و وزارت خارجه به گونه‌ای عمل شود که تیم مذاکره کننده‌ با مشکلی برای تامین حقوق اساسی و لغو تحریم‌های ظالمانه مواجه نشود.


اوج بحران پناهندگی پس از جنگ جهانی دوم

میلیون‌ها انسان در سراسر جهان آواره‌اند. سازمان عفو بین‌الملل، جامعه جهانی را متهم کرده که در این زمینه بسیار ناموفق عمل کرده و بحران پناهندگی پس از جنگ جهانی دوم به اوج خود رسیده است. در گزارش عفو بین‌الملل آمده است، ‌سازمان‌های جهانی توجهی به حقوق آوارگان ندارند و به همین سبب میلیون‌ها آواره در خطر مرگ یا زندگی در شرایطی بسیار نکبت‌بار هستند. عفو بین‌الملل در این گزارش یادآور شده که در حال حاضر حدود یک میلیون نفر پناهجو در سراسر جهان منتظرند به کشوری مطمئن منتقل شوند، اما آوارگانی که مکانی برای زیست یافته‌اند نیز نباید تنها گذارده شوند و کمک‌های بعدی باید به این پناهجویان نیز برسد. به گزارش سازمان عفو بین‌الملل تنها چهار میلیون شهروند سوری سعی می‌کنند در اردوگاه‌هایی در ترکیه، لبنان، اردن، عراق و مصر در بدترین شرایط زندگی کنند. این سازمان حقوق بشری همچنین خاطر نشان می‌کند که در جنوب قاره آفریقا نیز بیش از سه میلیون نفر آواره‌اند. در دریای مدیترانه در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۵۰۰ نفر پناهجو غرق شده‌اند. شمار قربانیان پناهجو در دریای مدیترانه در نیمسال اول سال ۲۰۱۵ تاکنون ۱۸۶۵ نفر بوده‌اند. سالیل شتی، مدیرعامل سازمان عفو بین‌الملل در این باره گفت: «بحران پناهندگان مهم‌ترین چالش قرن بیست‌و‌یکم در سراسر جهان است، اما جامعه جهانی تاکنون در کمک‌به آوارگان جهان بسیار ناموفق بوده است».


نوبت دولت یازدهم که شد برنامه پایش گذاشتند

مسعود پزشکیان شامگاه سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز و در نشستی با عنوان 'دوم خرداد ادامه دارد' افزود: نمی گویم که 'پایش' نگذارید، بلکه می گویم ‌برای همه دولت ها این گونه عمل کنید و منصفانه نقد کنید. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت اصلاحات اظهار کرد: نباید در چنین برنامه های به صورت کلیشه ای و بدون استناد به اطلاعات نقد کرد؛ عوامانه حرف زدن کار آسانی است. وی ادامه داد: این که تصویری را ارایه می دهند که مردم با گرسنگی، بیکاری، تورم و گرانی روبه رو هستند؛ پرسش اینجاست که مگر این وضعیت محصول عملکرد دولت فعلی است، پزشکیان اظهار کرد: دولت یازدهم میراث دار چهار هزار میلیارد ریال طرح های عمرانی نیمه تمام است که تا 20 سال دیگر هم اجرای آن ها به پایان نمی رسد؛ حال اگر بخواهد این طرح ها را به سرانجام برساند که عده ای ناسزا می گویند و اگر این گونه عمل نکند که به گونه ای دیگر واکنش نشان می دهند.وی بیان کرد: در مدت هشت سال به صدا و سیما اجازه ندادند که عملکرد دولت های نهم و دهم تحلیل شود و مانع از طرح نظر و بحث 70 اقتصاددان شدند و برخی گفتند که ما همه چیز بلد هستیم؛ این در حالی است که من با وجود 36 سال درس خواندن تنها می توانم در حوزه تخصصی خودم یعنی جراحی قلب صحبت کنم.


روایت مداح مشهور از جیب مردم

ذاکر اهل بیت(ع) گفت: امروز جیب مردم خالی نیست، بلکه پُر از عکس‌های شهید احمدی روشن و وصیت‌نامه شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس است.سعید حدادیان در حاشیه مراسم تشییع پیکر 175شهید غواص و 100 شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس گفت: زمانی که مقام معظم رهبری صحبت کردند، بدن این شهدای عزیز و بلند مرتبه به نشانه لبیک به ندای رهبری به تغزل در آمد. مداح اهل بیت(ع) اظهار داشت: همه مسئولان کشور بدانند امروز جیب مردم خالی نیست، بلکه پر است از عکس شهید احمدی روشن و وصیت‌نامه شهدا گرانقدر 8 سال دفاع مقدس است.

تازه ترین خاطره هاشمی از امام خمینی

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در مراسم رونمایی از مجموعه 20 جلدی تاریخ جام ایران عقل را پايه اصلي براي خاتميت دين اسلام از طريق اجتهاد دانست و به پيام‌هاي امام راحل درباره اهميت فقه اشاره کرد و گفت: در شرايطي که رموز کوچکترين ذرات زمين در حال کشف هستند که همه آنها با مسائل حقوقي در زندگي بشريت حضور دارند، راه آن توجه به اجتهاد است. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأکيد بر توجهات امام راحل در توجه به شرايط زمان و مکان، گفت: يک بار در يک مباحثه طلبگي به يکي از دوستان نزديک خود گفتند :اين درست نيست که با جمله «اين روايت است» جلوي تفکر و تعقل را بگيريم. ايشان با تشريح افکار و ايده‌هاي اخباريون و اصوليون و بيان فوايد و مضرات تفکرات آنها براي جامعه اسلامي، گفت: اگر درهاي علم براي انسان بسته شود، بسياري از ناسازگاري‌ها پيش مي‌آيد، در حالي که اسلام با عقل کار مي‌کند.


اگر می‌دانید اینجا جایتان نیست، فرار کنید

صفحه اینستاگرام حضرت امام، به مناسبت سالروز تشکیل جهاد سازندگی بخشی از صحیفه امام را منتشر کرده که در آن آمده: ما این مغزهایی را می‌خواهیم که در عین حالی که دکتر است، در عین حالی که مهندس است، می‌رود در جهاد سازندگی و جهاد سازندگی را راه می‌اندازد. ما این مغزها را می‌خواهیم که از امریکا پا می‌شود می‌آید اینجا می‌گوید من آمده‌ام برای کمک؛ نه پا بشود فرار کند از اینجا! این مغزهای فرّار به درد ما نمی‌خورد، بگذار فرار کنند. اگر شما هم می‌دانید که در اینجا جایتان نیست، شما هم فرار کنید! راه باز است. مملکت ما آدم می‌خواهد حالا؛ نه مغزهایی که می‌روند در پناه انگلستان و در پناه امریکا.


گارانتی خواندن و نوشتن در مدارس سوئد

دولت امروز دستور بررسی طرحی را داد که توانایی خواندن و نوشتن شاگردان در مدرسه را تضمین می‌کند. این طرح که یک گارانتی به حساب می‌آید به این صورت است که دانش‌آموزان برای رسیدن به توان خواندن و نوشتن در سه سال اول مدرسه، تمامی کمک‌های لازم را دریافت کنند. این گارانتی قرار است از سال ۲٠١٧ اجرایی شود. گوستاوفریدولین وزیر آموزش از حزب محیط زیست سوئد می‌گوید که چنین ضمانتی باعث پیشرفت درسی شاگردان در سال‌های اولیه تحصیل می‌شود. او می‌گوید که نباید صبر کرد تا در سال‌های بالاتر ضعف شاگردان مشخص شود، نیاز آموزشی آنها باید خیلی زود برطرف شود و اگر نیاز بود کمک‌های اضافی برای این شاگردان درنظر گرفته شود. تمامی دانش‌آموزان باید توانایی‌های اولیه خواندن، نوشتن و حساب را بیاموزند و در بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا چنین کمک‌هایی در کلاس‌های اول تا سوم دبستان ارایه می‌شوند.


آپاندیس کفاشیان باعث نا کامی تیم ملی شد!

رئیس فدراسیون فو‌تبا‌ل می‌گوید به دلیل این که حال او نامساعد بوده بازیکنان تیم ‌ملی نیز از این موضوع ناراحت بودند و به همین دلیل بازی مقابل ترکمنستان به تساوی کشیده شده است. به‌ گزارش ‌ایسنا‌، علی کفاشیان که به دلیل عمل جراحی آپاندیس از شب گذشته (سه‌شنبه) در بیمارستان بستری شده است، اظها‌ر کرد: متوجه شدیم که حالم من چندان مناسب نیست و به همین دلیل به بیمارستان آمدیم و قرار شد که عمل جراحی آپاندیس انجام دهم. کفاشیان در پاسخ به این سوال که حال و روز این روزهای فو‌تبا‌ل ایران شبیه حال و روز فعلی شماست؟ بیا‌ن‌ کرد: اعتراض بچه‌ها منطقی نیست. اگر پرواز هواپیمای تیم ‌ملی دو ساعت با تأخیر مواجه می‌شود بازیکنان باید نسبت به این مساله نگاه ملی داشته باشند و با تعامل کار را پیش ببرند. اعتراض بچه‌ها منطقی نیست.


نتایج مثبت مذاکرات پیش خور شد

سعید لیلاز در همایش بورس در دوراهی مذاکرات گفت: در بهترين حالت تا پايان سال 95 حجم توليد اقتصادى به اندازه سال 90 مى‌رسد، فساد مالى در كشور، بخشى از نتايج مثبت اقتصادى توافق هسته‌اى را از بين مى‌برد. وي با طرح اين پرسش كه چطور مي‌شود طى دو سال اخير نقدينگى رشد كرده باشد ولى قيمت ارز كاهشى باشد، اظهار داشت: مسأله فوق نشان از پيش خور شدن نتايج مورد انتظار توافق هسته‌اي در كشور است و محاسبات نشان مي‌دهد كه قيمت ارز بيش از اين مى‌ارزد.


با هاشمی در می افتند تا بزرگ شوند

سید رمضان شجاعی کیاسری، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی درباره سخنان هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه من تغییر نکرده‌ام بلکه مخالفانم تغییر کرده‌اند به خبرنگار نامه نیوز گفت: عده ای برای اینکه خودشان بزرگ شوند با بزرگان در می‌افتند و بر همین اساس مخالفت با هاشمی جز استراتژی برخی افراد شده ‌که برای پیشبرد بعضی از اهداف سیاسی خودش بر طبل آن می کوبند. وی اظهار داشت: البته گاهی آقای هاشمی به گونه ای صحبت می کند که از صحبت های وی برداشت های دوگانه می شود و این برداشت ها باعث می شود تحریک پذیری در جریان فکری و سیاسی جامعه به وجود آید و برخی بعضی مسائل را بزرگ می کنند و به حاشیه های اطراف ایشان دامن می زنند. شجاعی با بیان اینکه هاشمی جز سرمایه‌های نظام است و این گونه رفتارها با وی مناسب نیست گفت: عده‌ای چه دردوره اصلاحات و چه در دوران احمدی نژاد، آقای هاشمی را جز سوژه های تخریبی خود قرار داده‌اند. وی خاطرنشان کرد: الان نفوذی که هاشمی در این دولت و انتخاب دولت داشته است باعث شده است کسانی که با او در سال‌های گذشته مخالف بوده‌اند در حال حاضر دور وی جمع شوند و کسانی که در زمان اصلاحات شعار تند عالیجناب سرخپوش را می دادند الان حامی هاشمی شده اند.


کابوس آزمون فرسایشی شرکت نفت

کاربر تابناک در تماس با ما نوشت: ﺑﻪ اﺳﺘﺤﻀﺎر ﻣﯽ رﺳﺎﻧﺪ ﻣﺎ ﺟﻤﻌﯽ از ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﮕﺎن آزﻣﻮن ﺳﺮاﺳﺮی ﺷﺮﮐﺖ ﻧﻔﺖ ﺳﺎل 1392 ﻫﺴﺘﯿﻢ و ﺑﻌﺪ از روزﻫﺎ اﻧﺘﻈﺎر و اﺳﺘﺮس ﺑﻪ ﯾﺎری ﺧﺪاوﻧﺪ و ﻋﻨﺎﯾﺖ وزﯾﺮ ﻣﺤﺘﺮم و ﮐﺴﺐ ﻣﺠﻮز از ﻣﻌﺎوﻧﺖ راﻫﺒﺮدی رﯾﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮری ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻧﻬﺎﯾﯽ آزﻣﻮن در ﺳﻪ ﺷﻬﺮﯾﻮر 1393 اﻋﻼم ﺷﺪ و اﺳﺎﻣﯽ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎن ﺟﻬﺖ ﺗﺸﺮﯾﻔﺎت اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ارﺳﺎل ﺷﺪ‌ و ﻣﺎ ﻗﺒﻮل ﺷﺪﮔﺎن ﻃﺒﻖ روال ﻫﻤﻪ ﻣﺮاﺣﻞ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ را ﻃﯽ ﻧﻤﻮدﻩ و ﺟﻮاب اﺳﺘﻌﻼم ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ درﺳﺎﯾﺖ وزارت ﻧﻔﺖ ﻣﻮﺟﻮد اﺳﺖ. اماﺑﻌﺪ از 25ماه از ﻗﺒﻮﻟﯽ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ اﻣﻮر اﺳﺘﺨﺪام وزارت نفتﺑﺎ اﯾﻦ ﺟﻤﻠﻪ روﺑه‌ﺮو ﻣﯽ ﺷﻮﯾﻢ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺗﻤﺎس ﻣﯽ ﮔﯿﺮﯾﻢ. ﻣﺎ دو ﺳﺎل از ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺳﺎل ﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎن را ﮐﻪ در اوج ﺟﻮاﻧﯽ ﻣﺎن ﺑﻮد در اﺳﺘﺮس آزﻣﻮن ﻧﻔﺖ ﺑﻪ ﺳﺮ ﺑﺮدﯾﻢ ﺗﺎ ﮐﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺗﻤﺎس ﺑﺎﺷﯿﻢ؟ ﻧﻪ ﻣﺎ ﺑﻠﮑﻪ ﭘﺪر و ﻣﺎدرﻫﺎﯾﻤﺎن در اﯾﻦ آزﻣﻮن ﻓﺮﺳﺎﯾﺸﯽ ﭘﯿﺮﺗﺮ ﺷﺪن.درد دل زﯾﺎد اﺳﺖ و ﺳﺨﻦ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻣﯿﮑﻨﻢ.ﻟﺬا از ﺷﻤﺎ ایرانی هم وطن اﺳﺘﺪﻋﺎی ﻋﺎﺟﺰاﻧﻪ دارﯾﻢ ﮐﻪ ﺑﺎ کمک ابزار توانمند ﺧﻮد یعنی رسانه به ما کمک نموده تا ﻫﺮﭼﻪ ﺳﺮﯾﻌﺘﺮ دﺳﺘﻮر ﺟﺬب ﻣﺎ ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﯿﮑﺎر را بدهند و ﺑﺮای ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﺎﺑﻮس آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻧﻔﺖ ﺧﺎﺗﻤﻪ دﻫﯿﺪ. ﭘﯿﺸﺎﭘﯿﺶ از ﻫﻤﮑﺎری ﺷﻤﺎ ﮐﻤﺎل ﺗﺸﮑﺮ را دارﯾﻢ.


آسیب پذیرتر از قشر مداحان در کشور نداریم

محسن طاهری در گفت و گو با ‌ایلنا با اشاره به اینکه مداحان قشر آسیب پذیری هستند، گفت: همه فکر می کنند مداحان جزو قشر ثروتمند هستند که با سران دولت ها نیز حاضر نیستند، فالوده بخورند، که این مساله درست نیست؛ برای نمونه خود من بعد از 45 سال نوکری اهل بیت هنوز مستاجر هستم و تعدادی از دوستان مداح ما نیز همین وضعیت را دارند. مدیرعامل خانه مداحان با اشاره به اینکه عده‌ای محدود نیز در میان مداحان نسبت به دیگران وضع مناسبی دارند، گفت: ما اکنون آسیب پذیرتر از قشر مداحان در کشور نداریم، در کل کشور بیش از 200 هزار مداح داریم که 2000 نفرشان بیمه شده‌اند.




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی