بازدید 40818

خوب و بد و زشت سریال «شمعدونی»

سریال شمعدونی از یک کاستی و معضل بزرگ رنج می‌برد که همان ضعف در شخصیت‌پردازی و قوام نیافتن کاراکترها است. شخصیت‌های اثر سروش صحت بشدت تک بعدی هستند و همه چیزشان رو است. حدس زدن حرکت بعدی‌شان برای بیننده خصوصا حالا که قسمت‌های زیادی از سریال پخش شده، کار دشواری به نظر نمی‌رسد. خیلی زود برای مخاطب دست‌یافتنی و تکراری و فاقد جاذبه‌های لازم شده‌اند.
کد خبر: ۵۰۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 12 June 2015
محسن محمدی در جام جم نوشت:

1-‌ باید با سازندگان سریال شمعدونی این سوال اساسی را در میان گذاشت که مرادشان از خانواده، کدام نهاد و نظام اجتماعی است؟! اصلا تعریف‌شان از خانواده چیست؟

خانواده یعنی یک جمع چند نفره که کاری ندارند غیر از جر و بحث، دعوا و مرافعه و اره دادن و تیشه گرفتن؟ اصولا چه چیزی اعضای یک خانواده را دور هم جمع می‌کند و نگه می‌دارد؟ در این میان محبت، مهر و صفا چه جایگاهی دارد و چه نقشی را ایفا می‌کند؟ زن و شوهر فقط قرار است حال هم را بگیرند و یکدیگر را ضایع کنند؟ قرار است در یک جمع دوستانه یا خانوادگی فقط به دنبال بهانه‌ای باشند تا همسر خود را به باد انتقاد و حتی استهزا بگیرند؟ قرار است بیننده با دیدن خانواده‌های طراحی‌شده در سریال شمعدونی به چه چیزی برسد، چه بیاموزد و اگر قصد الگوبرداری داشت از چه الگو بگیرد؟ از مچ‌گیری‌های فرصت‌طالبانه؟ کل‌کل‌های کودکانه؟ ضایع کردن‌های بی‌رحمانه؟ زن و شوهرهایی که همه چیز در بساط رابطه‌شان یافت می‌شود الا عشق و محبت؟

2- پاسخ سوالات بالا شاید این باشد که چرخ طنز بر پایه همین غلوها می‌چرخد و در حالت و شرایط عادی که نمی‌توان مردم را خنداند. این دلیل موجهی نیست، قانع‌کننده هم نمی‌تواند باشد. چه کسی گفته که موقعیت‌های طنز فقط در یک محیط پر از بی‌احترامی و پرخاشگری پدید می‌آید؟ چرا این امکان وجود ندارد میان زن و شوهری که لزوما پاستوریزه و رسمی هم نیستند اما محبتی میانشان در جریان است و حس دوست داشتن را می‌توان در رفتار و کلام‌شان دید یک اتفاق طنز و خنده دار پیش بیاید؟ سریال خانه سبز را به یاد بیاورید، همسران را هم همچنین. میان زن و شوهرهای آن سریال‌ها موقعیت‌های کمیک زیادی پیش می‌آمد؛ سر به سر هم می‌گذاشتند، یکدیگر را اذیت می‌کردند، حتی اشک هم را درمی‌آوردند اما در نهایت بیننده به طور عینی و آشکار یک صمیمیت و محبت را در میانشان می‌دید و احساس می‌کرد. قرار نیست بی‌مهری و سردی و رفتارهای فاقد صمیمیت از الزامات پدیداری طنز باشد.

3- سریال شمعدونی از یک کاستی و معضل بزرگ رنج می‌برد که همان ضعف در شخصیت‌پردازی و قوام نیافتن کاراکترها است. شخصیت‌های اثر سروش صحت بشدت تک بعدی هستند و همه چیزشان رو است. حدس زدن حرکت بعدی‌شان برای بیننده خصوصا حالا که قسمت‌های زیادی از سریال پخش شده، کار دشواری به نظر نمی‌رسد. خیلی زود برای مخاطب دست‌یافتنی و تکراری و فاقد جاذبه‌های لازم شده‌اند.

حالا وظایف و کارکرد شخصیت‌ها کاملا مشخص است؛ عطا و هوشنگ برای هم توطئه‌های کودکانه می‌کنند، وظیفه اصلی زهره ماستمالی و جمع کردن حاشیه‌هاست، شیرین توی شکم دیگران می‌رود و خط و نشان می‌کشد، سعید یک موجود منفعل بی‌دست و پا است که هیچ ایده و نقشه‌ای برای حال و آینده‌اش ندارد، زیبا به طرز غلوشده‌ای فقط به ازدواج فکر می‌کند و همه اتفاقات اطرافش را هم براساس این تفکر تحلیل و تجزیه می‌‌کند، عرشیا بشدت بی‌ادب است و هر لحظه باید انتظار یک حاضرجوابی غیرقابل باور از او داشت و سایر شخصیت‌ها هم کم و بیش شامل همین قاعده کلی شده و از آن مستثنی نیستند. سادگی‌شان هم گاه به بلاهت و حتی سفاهت پهلو می‌زند، آنچنان که خود را در حد یک انسان خنگ و کودن تنزل می‌دهند. خلاصه همه‌چیز تحت‌تاثیر یک بزرگنمایی ناموجه است که کار طنز کردن هم نمی‌تواند توجیه خوبی برای آن باشد.

4- باید از ایمان صفا و سروش صحت به عنوان نویسندگان سریال شمعدونی پرسید که پیرنگ اصلی قصه‌ای که برای سریال‌شان تعریف کرده‌اند چیست؟ دعوای داماد و برادرزن؟ رابطه پدر با پسر جوانش؟ حساسیت یک زن بر نوع رفتارهای شوهرش که سابقه یک ازدواج ناموفق را دارد؟ قرار است فیلمنامه سریال بر پایه کدام قصه اصلی بچرخد و قصه‌های فرعی آن را تکمیل کنند؟ آیا دعوای کودکانه و بی‌دلیل میان یک داماد و برادرزن می‌تواند آن قدر جذابیت داشته باشد که یک سریال 90 قسمتی را سامان دهد و جلو ببرد؟! واقعا فیلمنامه‌نویس تا چه حد می‌تواند روی چنین روابط ساده و نه‌چندان پیچیده‌ای مانور دهد؟ نتیجه این می‌شود که شخصیت‌ها باید خود را به خنگی بزنند تا یک کنش ساده آنچنان کش بیاید که زمان سریال را پر کند. صحنه‌هایی که پدر خانواده می‌خواهد یک موضوع ساده را به پسر بیست و چندساله‌اش تفهیم کند به یاد بیاورید که فهماندن یک مساله دم‌دستی و پیش پا افتاده تا چند دقیقه طول می‌کشد و چقدر زمان می‌گیرد. همه اینها از این بابت است که قصه سریال جذابیت کافی را نداشته و نویسنده مجبور است برای پر کردن زمان، یک موضوع ساده را اینچنین کش بدهد که طبیعتا برای مخاطب هم جذاب نخواهد بود.

5- بر خلاف رویه مجموعه‌هایی که در چند ساله اخیر ساخته شده و تلاش کرده‌اند در حد توان نیم‌نگاهی هم به مشکلات معیشتی مردم داشته باشند، اما شمعدونی سریالِ انسان‌های فارغ و بی‌دغدغه مالی و اقتصادی است. شخصیت‌های این سریال همه نوع دغدغه‌ای دارند الا از نوع مالی‌اش.

هوشنگ آن‌گونه که در سریال نمایش داده می‌شود یک حسابدار جزء است و همسرش، زهره یک کارمند معمولی بانک. خانه و زندگی‌ای که برای این زوج ترسیم شده است اما با درآمد و عایدی‌شان هیچ تناسبی ندارد. برای بسیاری از بینندگان که در مقام مقایسه از جایگاه شغلی و موقعیت مالی بسیار بهتری نسبت به این زوج برخوردار هستند داشتن چنین خانه و اتومبیلی در حد یک رویا و آرزو است. آنچه مخاطب از همه تنگناهای مالی شخصیت‌های سریال شمعدونی می‌بیند تنها در پول کم آوردن پسر جوان خانواده برای قرض دادن به دوستانش خلاصه می‌شود و لاغیر.

6- انصاف نیست که فقط انتقاد کنیم. سروش صحت کارگردان شجاعی است، از این بابت که در کارهایش به بازیگرانی اعتماد می‌کند که کمتر در تلویزیون شناخته شده و به نوعی خاستگاه تئاتری دارند و عموما هم از این هنرپیشه‌ها بازی‌های خوبی می‌گیرد.

به عنوان مثال او در سریال «ساختمان پزشکان» به بازیگری همچون بهنام تشکر که از صحنه نمایش آمده بود اعتماد کرد و اتفاقا خیلی خوب هم جواب گرفت. یا از بازیگری به نام پژمان جمشیدی در سریال «پژمان» بازی فوق‌العاده گرفت و البته هنرپیشه دیگری را که دچار کلیشه و تکرار شده بود کاملا احیا کرد؛ سام درخشانی. صحت در شمعدونی اما از این امتیاز و خصیصه همیشگی‌اش هم فاصله گرفته است. حسن معجونی در تئاتر امروز اگر نگوییم قله لااقل یک وزنه است. این بازیگر قهار در سریال شمعدونی آن وسط‌ها چه می‌کند؟ چرا نقشش تا این حد منفعل و خنثی است؟ محمد نادری دیگر بازیگر اصلی سریال که اتفاقا او هم از تئاتر آمده چرا این قدر غلو شده و کاذب بازی می‌کند؟ رویا میرعلمی هم که خاستگاه تئاتری دارد و دارای سال‌ها سابقه بازی روی صحنه است چرا نوع بازی‌اش به تیپ نزدیک است؟ نگار عابدی هم که سال‌ها خاک صحنه را خورده بشدت در نقش یک زن تازه به دوران رسیده و عصبی تیپ‌سازی کرده است.

سروش صحت بر عکس رویه همیشگی و مالوفش، در شمعدونی نتوانسته بازی‌های پر قدرت و خوبی را از بازیگرانش بگیرد. گویا آنچنان که باید و شاید برای هدایت تیم بازیگری‌اش وقت نگذاشته و انرژی صرف نکرده است. بازیگران شمعدونی گویا در جلوی دوربین سرگردانند و کنترل و نظارتی بر بازی‌شان نیست. همه به نوعی به سوی تیپ‌سازی رفته‌اند؛ تیپ‌هایی نخ‌نما شده‌ای که دیگر جای کار زیادی ندارند و دست‌شان برای تماشاگر رو شده است.

7- سروش صحت کارگردان تازه‌‌کاری نیست و همین انتظارات را از او بالا می‌برد. شمعدونی اما به نسبت اثر قبلی‌اش پژمان، یک عقبگرد کامل و تمام‌عیار است. در نمایی کلی‌تر و بر عکس آنچه اغلب برای دیگر کارگردانان اتفاق می‌افتد صحت در حد فاصل مجموعه‌های ساختمان پزشکان تا شمعدونی سیر نزولی را پیموده است. کارهای او نه‌تنها قوت نگرفته که حتی ضعیف‌تر هم شده است.

سروش صحت وشمعدونی‌اش بیشترین ضربه را از فیلمنامه ضعیف و شخصیت‌پردازی شکننده خورده‌اند. دیگر دوره کل کل‌های کلیشه‌ای زن و شوهری و خواهری که وقت ازدواجش دیر شده و دلنگران است، گذشته است. مخاطب دیگر با این مسائل ارتباط برقرار نمی‌کند و سرگرم نمی‌شود. طرحی نو باید در انداخت برای ساخت مجموعه‌های شبانه طنز.

تاریخچه سریال


طرح سریال شمعدونی سال 92 به شبکه سه ارائه و پس از تصویب، مراحل پیش‌تولید آن از نیمه همان سال آغاز شد.

سروش صحت و ایمان صفایی همزمان با آغاز پیش‌تولید، نوشتن فیلمنامه سریال را آغاز کردند. ابتدا قرار بود شمعدونی در 30قسمت تولید شود، اما بعد تعداد قسمت‌های آن به 56قسمت افزایش یافت. تصویربرداری سریال شمعدونی از اواخر اسفندماه سال 92 آغاز و در دی‌ماه سال 93 به‌پایان رسید. پخش سریال شمعدونی از 5 اردیبهشت امسال به صورت هر شبی از شبکه سه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵۲
انتشار یافته: ۶۰
چه خوبی داشت؟
از اول تا آخر به هم فحش می دادند
واقعا سریالش مفت نمی ارزه.فقط چیزای زشت به به بچه ها یاد میده.آخه خندیدن به چه قیمتی؟
متاسفانه این سریال غلط آموزی زیادی دارد، مخصوصا برای بچه ها.
با این بچه در سریال چی به بچه های ما یاد می دهید، جز بی ادبی؟!!!
چرا زن خانواده فقط از برادرش حمایت میکنه و همه کار برادر را ماست مالی می کنه؟
چرا این همه دروغ و دو بهم زدن و....؟؟؟؟؟
تا حد امکان سعی می کنم خانواده و مخصوصا بچه هام این سریال را نبینند
پاسخ ها
هادی چگینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
منم قبول دارم.این سریال به درد جامعه ما نمیخوره.بهتره که بیت المال در ساخت سریال های آموزنده خرج بشه.خدا قوت رسانه ملی
برای من جذابیتش یک هفته بود و تمام .

حیف بیت المال.
سریال از این آبکی تر و اعصاب خرد کن تر ندیده بودم
موفقیت پژمان و ساختمان پزشکان مربوط به نوشته برادران قاسم خانی هست .نه به کارگردان
اتفاقا از موقع جدایی برادران قاسم خانی از مهران مدیری , مدیری هم در سریالهایش موفق نبوده و نباید فیلمنامه و فیلمنامه نویس را کم در نظر گرفت
افرین واقعا سریال ازار دهنده ای بود
واقعا موافقم
خیلی بیهوده وبی کیفت هزینه بربی محتوا جای حاشیه خالی
با سلام ببخشید ولی واقعا افتضاح است خانواده ای که پدر شده مظهر بی عرضه گی است حتی یک بچه اورا به بازی گرفته خانواده ای که اگر دعوا توش نباشد فیلم نمی تواند ادامه پیدا کند واقعا اقای صحت ما به کدام سمت داریم میریم خندان مردم خوب است نه به هر قیمتی قبول کنید در این سریال نه اقتدار مرد ترسیم شده نه اقتدار زن: زدو خورد به جای احترام به هم تو این سریال دارد جا می افتدواقعا متاسفم
ممنون از شما و آقاي محمدي. تابناك واقعا حرف دل خيليا رو نوشتيد. من شخصا با چند نفر برخورد داشتم كه بشدت از تقليد بي ادبيهاي عرشيا توسط كودكانشان گله مند بودند. البته اينم بگم من فقط يك قسمت از سريال رو ديدم و واقعا متاسفم كه آقاي صحت هم به جمع هجو سازان پيوسته.
از اون نقدهاي ابكي هميشگي اين سريال شايد ضعف هايي هم داشته باشه ولي اين حرف مسخره تكراري كه هميشه ميفرماييد خانواده خانواده خانواده براي من لوس و تكراري شده
واقعا به دور از هر تعصبی یکی از بد آموز ترین سریال های طنزی هست که ساخته شده و هیچ نکته آموزش جزء یه خنده مصنوعی برا بیننده و آماجی از بد آموزی ها برا رفتار مخاطب نداره . افسوس ...
جناب نویسنده فقط انتقاد کردن برای مطرح شدن جالب نیست شما قبل از انتقاد آماری از بینندگان بگیر بعدا انتقاد کن تمام بینندگان خانواده دارند و هدف نمایش فیلم طنز می باشد قرار نیست که از فیلم طنز انتظار پیام آموزشی داشته باشیم
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
اتفاقا این سریال پر از پیام اموزشی هست ولی همه در جهت منفی وبد اموزی....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
آمار بینندگان ؟؟؟
مگه حق انتخاب دارند.
تو اون ساعت چیز دیگه ای پخش نمیشه در نتیجه از رو اجبار میبینند.
اصلا" سريال جذاب و ديدني نيست. همانطور كه نويسنده عنوان نموده فيلمنامه خيلي ضعيفه و پرداخت شخصيت ها هم همينطور . حيف از بودجه اي كه صرف توليد اينگونه سريال هاي آبكي ميشه. سريال دودكش كه تقريبا دستمايه هاي شبيه اين سريال داشت اما بواسطه بازي قوي بازيگران و شخصيت پردازي مناسب خيلي جذابتر و ديدني تر بود.
واقعا سریال مزخرفیه! توهین مستقیم به شعور مردم. بخدا حیف ریالی پول بودجه که برای این سریال خرج شد .
من فكر كنم اين سريال اصلا فيلمنامه وكارگردان نداره هركي هرطوري دوست داشته بازي كرده يكي از بي كيفيت ترين سريال هاي تلوزيون طي سالهاي جاريه از اقاي صحت بعد از ساختمان پزشكان اين سريال بعيد بود كلا توهين به خانواده ايرانيه ،واقعا متاسفم
موارد دیگری هم وجود دارد، در این سریال فقط فامیل همسر ( زن ) حضور دارند. از فامیل هوشنگ فقط بیننده شانس اشنایی با یک برادر زاده معتاد را داشته است. ایا او دارای خانواده پدری / مادری هم است؟ مشخص نیست... بعلاوه هوشنگ است که در این برنامه همه پرداخت ها را انجام می دهد ، مگر درامد او چه میزان استکه به او این توانایی را داده است؟ این سریال پر از ضد و نقیض ها ، ضد ارزش ها و موارد غیر باور است....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
اگه خانواده مردهم بودندکه نورالانورمیشد کل سریال گیس گیس کشی می شد
این سریال اگر در سه قسمت تهیه میشد بهتر بود!!
سریال فوق العاده ایه
تمام شخصیتهای برنامه در اطرافمون وجود دارن از ارشیا گرفته تا سعید
دلیل انتقادات هم بیشتر بخاطر جایگزین شدن این سریال بجای سریال مهران مدیریه
سریال خوبی نیست هرکس ازدواج نکرده خدا را شکر میکند تصویر بدی از خانواده نشان داده است باید حداقل یک خانواده خوب هم در مقابل این خانواده بد نشان میداد در مورد شخصیت ها هم غلو زیادی شده است در چنین نمایشهایی باید در مقابل این همه اشتباهات رفتاری یک شخص خردمند هم باشد که یاد بدهد روش درست زندگی کردن چگونه است
این سریال یک ساختار فرهنگ شکن است و بی ادبی، سبک فکری و تحقیر آدم ها را رواج می دهد، بچه ها را به جان آدم های بزرگ می اندازد، مردان را مسخره می کند، زنان را وسیله بازی خواستگاران کم ظرفیت قرار دارند و تعادل یک زندگی دوستانه را بر هم می زند.
از محدود سریالهایست که این قدر شخصیت پردازی توش عالی انجام شده حتی یک آدم در این سریال نمی بینید که نشناسیدش و روش کار نشده باشه . در این سریال بدون هیچ دلقک بازی بیننده از آشنایی با شخصیت ها و روابطی که بینشان هست و نکاتی که از زندگی واقعیش با مردم این شهر یادش میفته خندش میگیره . این اصلا قابل مقایسه با سریال مهران مدیری نیست که غفوریان با ادا و صدا در اوردن سعی میکنه مردم را بخندانه .

ریتم هم عالیه چیزی که در صدا و سیما شدید بهش نیاز داریم . در این سریال واقعا هیچ چیزی را بیخودی کش نمیده و سریع ماجرای بعدی شروع میشه .

اگر میخواید منصفانه قضاوت کنید ببینید در زمان دیدن این سریال واقعا چقدر لذت میبرید . من که خیلی زیاد لذت میبرم . اونایی که این سریال را ندیدن و میخوان از الان شروع کنند هم توصیه میکنم این کار را نکنند این سریال را باید حتما از اولش دید و شخصیت هاش را شناخت بعد میتونید واقعا لذت ببرید از دیدنش
باور کنید هر چقدر تلاش کردم فقط یک بله فقط یک حسن از این سریال ببینم نتوانستم .... باور کنید سریال های قیلی مثل ساختمان پزشکان و پژمان هم بد بودند فقط کمتر از این بد بودند .... حداقل وقتی می خواهید بخندید ببینید شعورتان به بازی گرفته نشده باشد بعد بخندید البته اگر توانستید .... اصلا به نظرتان فضای ترسیم شده از خانواده در این فیلم با فضای واقعی خانواده ایرانی تناسب دارد؟؟؟؟ در کل چه بگویم از کیفیت رسانه مان که هیچ نگویم بهتر است ....
افتضاح است.
دوستان عزیز چرا باور ندارید این یک تصویر زنده وگویا ازجامعه ایرانی امروز هست. جامعه ایی که تربیت کودکانش در حد ارشیا وهمدلی ارکان اجتماعی در حد عطا وهوشنگ وبی هدفی جوانانش در حد سعید است. متاسفانه این یک واقعیت تلخ برای جامعه امروز ماست وغیر قابل لمس...
حاین سریال طنز است و قرار نیست یک سریال طنز بار ارزشی دهشته باشد . لطفا مقایسه کنید با سریالهای دیگر تلویزی ون که نه تنها ارزش اخلاقی رو اموزش نمیدن بلکه بسیار ضد ارزش هستند و اعصاب بیننده رو هم بهم میریزن ... برادر کشی خیانت توطیه و ... حداقل کار اقای سروش صحت یک ساعت در روز شما رو شاد
این چیزایی که مطرح می شه حقیقت جامعه هست. این بار تیغ تند انتقاد خانواده را هدف رفته. چه طور اونهمه بی تربیتی توی سریال مدیری بدآموزی داره. این حقیقت عریان جامعه ماست. بله پدران ما مظلوم ترین هستند و نه بی عرضه ترین که محتاج اندکی ستایشند....
واقعا موافقم
سلام اگر چارتا بیننده دارد به علت این هست که شبکه های دیگه هیچی ندارن که مردم مشغول شن مجبورن این سریال که تهش میخاد ذلالت مرد رو ترویج بده رو ببینن و فرزندانی بی ادب مثل عرشیا تربیت شوند.
این سریال فقط یک روی یک فرضیه ساخته شده است مخاطب فاقد عقل است .
با همه احترام برای عوامل سازنده سریال شمعدونی باید عرض کنم سریال داری رفتارهایی است که در خانواده ها رفتارهای غلطی رو القاء میکند .
اصلا‌ این سریال ارزش نقد کردن ندارد.
افتضاح افتضاح افتضاح، یخ، لوس و بی معنی
سریال واقع قشنگیه
همه کسانی که منتقد این سریال هستند دلیلش اینه که این سریال واقعیت زندگی انها را نشان میدهد و به همین دلیل منتقد این سریال شده اند
در حالیکه سریال واقعا قشنگیه و این واقعیت زندگی خانواده های ایرانی هست اما ما نمیخواهیم این واقعیتو قبول کنیم
واقعا دمش گرم با این سریالش
ما که نگاه می کنیم اعصاببمون خورد میشه.
فقط ديكته نانوشته است كه غلط ندارد در اين وانفساي زندگي يكنواخت من و خانواده ام هر شب ساعت ٩ پاي اين سريال هستيم انصافا با اغماض از برخي حركات زننده فيزيكي در برخورد با سعيد در كل سريال سرگرم كننده و نشاط آوري است بعضي از نكات منفي آنرا هم بعد از ديدن با فرزندانم مطرح و بحث مي كنم با تشكر از سروش صحت و ديگر دست اندركاران سريال
سلام. مگر مي شود يك خانواده اينقدر بي أدب وأحمق وبدبخت باشد هرچي فكر مي كنم هدف اقاي صحت عزيز را درك نمي كنم
اين سريال نه جذابة و نه خنده دار و نه جالب وديدني
واقعیت جامعه را در غالب طنز بیان میشود وخیلی سریال خوبی است
چرت و پرت محض
به نظر شما عزیزان چه سریالی را باید ببینیم ایا بهتر ازسر یالهای ترک...ماهوارهها نیست
با دیدن چنین سریال های بی محتوا و بی مزه بیشتر به ارزش آثار مهران مدیری پی میبریم!!!
این سریال واقعا اعصاب خرد کن و یک معضل تمام عیار است. ممنون از نقد جالبتون
نقد بسیار درستی بود . اما یک نکته نا دیده ماند و ان نقش بسیار پر رنگ اعتیاد در این سریال و برخورد بسیار سطحی و لوث کردن این مساله مهم است. ان هم در سریالی که مخاطبش اعضای خانواده در هر سنی هستند.
اقای صحت باید بدانند دوره کمدیهای سه کله پوک و.....امثال ان دیر زمانیست که بسر امده.
دیگر برخورد در به پیشانی بازیگر ان هم 3 بار پشت سر هم کسی را نمیخنداند.
کمدی هم باید در دایره عقل بگنجد و به حماقت تبدیل نشود. ماشین کسی را بدزدند و دزد برای پس دادن ان پول بخواهد و مالباخته به پلیس خبر ندهد..؟؟؟
و این سریال پر است از تناقضات ازار دهنده.
واقعا که پوچ تر و بی معنی تر از این سریال پیدا نمیشه.
خانه و خانواده نیستن که...انگار جنگله.
متاسفم برای مسئولان صدا و سیما که مجوز پخش چنین سریالی رو داده اند.
من که خیلی خیلی این سریال رو دوست دارم،مخصوصا برادر اقای نعمتیان
کسانی که ازین سریال دفاع میکنید. واقعا ، خدایی ازین سریال خندتون میگیره و شاد میشید؟؟
تقریبا تمام این سریال را تا اینجا دیده ام. واقعا نه تنها دلم شاد نشده ، بلکه از بس تو فیلم دعوا میکنن ، بدتر حالم بد میشه

البته سلیقه ی شما عزیزان هم بسیار محترمه. ولی این بودجه هایی رو که خرج میکنند انتظار خیلی بیشتری ازشون داریم
واقعا سریال مزخرفیه حیف سرمایه و پول ملی که خرج این کارهای سطحی و ضعیف میشه .
مزخرفتر از این سریال توی زندگیم ندیدم
یعنی حتی زیر آسمان شهر سه پیش این فرار از زندان بود!
متاسفانه سریال هیچ گونه نکته آموزشی و تربیتی ندارد. بیش از حد بی مزه گی در آن دیده می شود. چرا همیشه هوشنگ مقصر است؟ چرا همیشه هوشنگ باید پرداخت کند؟ هوشنگ خانواده پدری ندارد؟ چرا هوشنگ .......؟ از طرفی، بازی عرشیا بسیار برای بچه ها بدآموزی دارد.
+ در پاسخ به فردی که بالا گفته چه تعداد بیننده دارد، باید عرض کرد که مردم چون هیچ فیلمی وجود ندارد، مجبورند وقتشان را بگذرانند و نگاه کردن کردم بخاطر مفید و مناسب بودن برنامه نیست.
سریال شمعدونی به نظرجالبه ولی خیلی کشش دادن مثلاقضیه معتادشدن عطاروویامعاونت زهره رو ویااینکه چراعطابااینکه باهوشنگ قهره همیشه خونشونه...نقض های زیادی وجودداره ولی درکل جالبه
اصلا خنده دار هم نیست من نمیدونم مادرم چجوری این سریال رو میبینه ولی هر موقع من میبینم سردرد میگیرم
یکی از دوستان در باره طنز های مهران مدیری هم نظر داده بودند. در جواب دوستمون شما مجموعه در حاشیه رو با شمعدونی مقایسه کن. متوجه طن اجتماعی میشی.!!!!
ساخت اینگونه سریال بی محتوا باعث گرایش بیندگان به سریالهای ماهوادهای میشود.
هرچندپخش نمیکنید ولی بازمیگویم اگرلهجه اصفهان وبازیگرانش نبودند شایدبهتربود
اگر بازیگران تهران به جای اصفهانیها بودن شاید بهترمیشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار