بازدید 5918

سیل جدید آوارگان عراقی به ترکیه سرازیر شد

به دنبال افزایش تنش ها و درگیری ها در عراق، هزاران آواره عراقی خانه و کاشانه ی خود را رها کرده و به مناطق مرزی ترکیه پناهنده شده اند.
کد خبر: ۵۰۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷ 11 June 2015
به دنبال افزایش تنش ها و درگیری ها در عراق، هزاران آواره عراقی خانه و کاشانه ی خود را رها کرده و به مناطق مرزی ترکیه پناهنده شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، درگیری میان پیشمرگ های کرد عراق و تروریست های داعش چند روزی است که به اوج خود رسیده است. این درگیری ها تاکنون به آواره شدن هزاران غیر نظامی انجامیده که از بیم درگیری ها به ترکیه پناهنده شده اند.

یک منبع رسمی در ترکیه اعلام کرد: از روز چهارشنبه تاکنون بیش از شش هزار و 600 آواره عراقی وارد ترکیه شده اند.'

وی خاطر نشان کرد: 'در اثر درگیری ها و خشونت ها در عراق، فقط در هفته گذشته، ترکیه پذیرای بیش از هفت هزار آواره عراقی بود که با این حساب، تنها در هشت روز گذشته بیش از 13 هزار آواره عراقی وارد ترکیه شده اند'.

افزایش ورود آوارگان عراقی به ترکیه موجب شده است تا نخست وزیر ترکیه ضمن ابراز نگرانی درباره ی این موضوع، اعلام کند که آنکارا برخی مرزهای مشترک خود با بغداد را محدود خواهد کرد.

در این گزارش آمده است، علاوه بر آوارگان عراقی، ترکیه میزبان بیش از یک میلیون و هشتصد هزار آواره سوری است که از بیم درگیری ها کشور خود را ترک کرده اند.

پیشتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد درباره وضعیت بهداشتی آوارگان عراقی و سوری در کشورهای همسایه هشدار داده بود.

این سازمان هشدار داده است که ادامه ارائه خدمات بهداشتی از سوی این سازمان به بیش از ۱.۴ میلیون (یک و چهار میلیون) آواره سوری در کشورهای همسایه، دشوار شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم