بازدید 4069

بازگشایی ارکستر موسیقی ملی ایران

کد خبر: ۵۰۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷ 11 June 2015
ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی در مراسمی با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این مراسم فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور، نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ، آشنا مشاور رئیس جمهور ، خرازی وزیر پیشین خارجه ، برخی  از سفرا ، هنرمندان و علاقمندان به موسیقی نیز حضور داشتند.

سالار عقیلی و محمد معتمدی خواننده ها و کیوان ساکت سولیست تار این ارکستر بودند.

در این مراسم حدود 15 قطعه موسیقی اجرا شد.

"فانتزی شرقی"؛ "بهار دلکش"؛ "گیسو"؛ "ساحل"؛ "رنگ بیات شیراز"؛ "ساغر شکسته"؛ "بیا"؛ "به یاد صبا"؛ "کنسرتو تار"؛ "شیدا"؛ "شکایت دل"؛ "یک تابلو از سوئیت ابن سینا"؛ ؛ بهار من"؛ "باران" و "ای وطن" قطعاتی بود که در این ارکستر اجرا شد.

رهبر ارکستر موسیقی ملی ایران پس از این مراسم در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: با آنکه فرصت کمی برای آماده شدن برای اجرای این ارکستر داشتیم اما با پشتکار و همکاری همه عوامل و با تمرینات مستمر، جدی و فشرده به آمادگی لازم رسیدیم و اجرای خیلی خوبی داشتیم.

فرهاد فخرالدینی با بیان اینکه این ارکستر در راستای اهداف موسیقی ملی ایران حرکت خواهد کرد افزود: احتمالا این ارکستر در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم تیر هم در تالار وحدت تهران اجرا خواهد داشت.

سالار عقیلی خواننده این ارکستر هم پس از پایان این مراسم در مصاحبه با خبرنگار ما با ابراز رضایت از اجرای این ارکستر گفت: این ارکستر پس از شش سال سکوت بازگشایی شد و توانست با استفاده از دو خواننده اجرای متنوعی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ارکستر ملی متعلق به همه ملت است افزود: همه هنرمندان و خواننده هایی که توانایی دارند می توانند توانمندی های خود را در این ارکستر به نمایش بگذارند.

عقیلی در پاسخ به این پرسش که آیا شما خواننده ثابت این ارکستر هستید؟ گفت: ارکستر موسیقی ملی ایران ملک شخصی هیچ خواننده ای نیست و باید از خواننده هایی که توانایی لازم را دارند در این ارکستر استفاده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم