بازدید 1358

نهال‌کاری در کانون‌های گرد و خاک از نیمه دوم سال

کد خبر: ۵۰۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 10 June 2015
رییس سازمان جنگل​ها، مراتع و آبخیزداری گفت: کشور ما 32 میلیون هکتار بیابان دارد و 20 میلیون هکتار آن تحت تاثیر فرسایش بادی و 7.7 میلیون هکتار آن نیز از کانون​های بحرانی بیابان​زا است.

به گزارش ایسنا، دکتر خداکرم جلالی در جلسه کارگروه مقابله باریزگردها که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: در خوزستان نیز 1.2 میلیون هکتار بیابان وجود دارد که از این میزان، 340 هزار هکتار جزو کانون​های بحرانی است و 280 هزار هکتار آن نیز جزو کانون​های درجه یک است.

وی افزود: تاکنون در وسعت حدود 80 هزار هکتار از این اراضی در جهت مقابله با گرد و خاک کار شده است؛ در این زمینه جنگل​کاری و نهال​کاری در سطح 50 هزار هکتار، بذرکاری و بذرپاشی در 10 هزار هکتار و مالچ​پاشی در حدود 20 هزار هکتار انجام شده است.

جلالی گفت: بر اساس مصوبه دولت در زمینه مقابله با ریزگردها که در اواخر سال گذشته به تصویب رسید، اقدامات مقدماتی انجام شده است. عملیات مربوط به حوزه کار ما اعم از نهال​کاری و بذرکاری نیاز به رطوبت هوا و بارندگی دارد که باید​ این تمهیدات را فراهم کنیم و از نیمه دوم سال 94 این عملیات انجام خواهد شد.

رییس سازمان جنگل​ها، مراتع و آبخیزداری عنوان کرد: نکته مهم در رابطه با منشاء یابی گرد و غبار داخلی است که در این زمینه مطالعات گسترده​ای در کانون​های بحرانی داشتیم. با توجه به این‌که جنوب شرقی اهواز، کانون ایجاد گرد و غبار بهمن ماه سال گذشته خوزستان بود، این منطقه به صورت دقیق توسط همکاران ما در منابع طبیعی خوزستان و مرکز نقشه​برداری و بررسی شده و کانون​ها دقیقا شناسایی شده‌اند. در این بررسی‌ها، عملیاتی که باید در هر کدام از مناطق انجام شود، تعیین شده و امیدواریم با تامین اعتباری که به زودی فراهم می​شود، تعهدات سال 94 را انجام دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست