بازدید 90100

سند اقتدار یا گواه دروغگویی؟+تکمیلی

سندی در خبرگزاری حامی دولت منتشر شده است که متن آن در ادامه ذکر می شود تا خوانندگان خود قضاوت کنند که در کجای این سند که توسط سفارت انگلیس و نه دولت و شخص بلر ارسال شده است نشانی از عذر خواهی به چشم می خورد؟با توجه به ادعای محمود احمدی نژاد و نیز تکذیب دولت انگلیس، اقتدار و عزت نظام اسلامی چنین می‌طلبد که برای کوتاه کردن زبان استعمار پیر، اسناد تأیید کننده سخنان احمدی نژاد در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.
کد خبر: ۵۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۱:۳۴ 05 June 2009
به گزارش «تابناک» ـ سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در پاسخ به اظهارات احمدی نژاد گفت: در جریان بازداشت ملوانان بریتانیایی در سال 2007، هیچ عذرخواهی از سوی انگلیس صورت نگرفته است.

این سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا به بخش فارسی «بی.بی.سی» گفت: در پی این ماجرا (بازداشت ملوانان) مکاتباتی میان سفارت بریتانیا در تهران و مقام‌های ایران رد و بدل شد. به هر حال، عذرخواهی در این مکاتبات نمی‌توانست معنایی داشته باشد، چون اصولا این ماجرا در آب‌های ایران روی نداد.»

بنا بر این گزارش، احمدی نژاد در مناظره خود با میرحسین موسوی در ادعایی که برای نخستین بار بر زبان می‌آورد گفت: آقای بلر کتبا نامه داد و عذرخواهی کرد و گفت ما سیاست‌هایمان را درباره ایران عوض خواهیم کرد. این سند در وزارت خارجه ایران موجود است.

هر چند در همان زمان نیز بلر در پاسخ به سخنان دکتر ولایتی درباره نامه عذرخواهی دولت انگلیس به ایران گفت که ملوانان انگلیسی بدون هر گونه معامله، مذاکره و توافق‌های حاشیه‌ای آزاد شدند.

این در حالی است که آزادی ملوانان انگلیسی که پس از دوازده روز زندانی شدن در ایران با تجلیل بی سابقه‌ای جمهوری اسلامی را ترک کردند، مورد اعتراض میرحسین موسوی واقع شده و احمدی نژاد نیز در پاسخ مدعی وجود نامه عذرخواهی رسمی از سوی بلر شد. حال در این میان نکته‌ای که باید بدان توجه کرد، این است که با توجه به ادعای محمود احمدی‌نژاد و نیز تکذیب دولت انگلیس، اقتدار و عزت نظام اسلامی چنین می‌طلبد که برای کوتاه کردن زبان استعمار پیر، اسناد تأیید کننده سخنان احمدی نژاد توسط وزارت خارجه و یا خود او علنی شده و در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

اما در صورتی که چنین اسنادی وجود خارجی نداشته و احمدی نژاد قضاوتی مانند ماجرای برکناری مدیر عامل بانک پارسیان، بیمه ایران، دوربان 2 و .. انجام داده باشد، باید به دلیل پافشاری بیش از اندازه احمدی نژاد بر صداقت در تبلیغات و برنامه ها، عذرخواهی رسمی از مردم و رسانه ها به دلیل چنین ادعایی صورت گیرد.

تکمیلی:
هم زمان باانتشار خبر تابناک درباره لزوم ارائه سند توسط دولت، سندی در خبرگزاری حامی دولت منتشر شده است که متن آن در ادامه ذکر می شود تا خوانندگان خود قضاوت کنند که در کجای این سند که توسط سفارت انگلیس و نه دولت و شخص بلر ارسال شده است نشانی از عذر خواهی به چشم می خورد؟

متن كامل اين نامه بدين شرح است:
سفارت معظم بريتانيا با تقديم احترام به وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران افتخار دارد كه به نامه شماره 100/624 مورخ 9 فروردين آن وزارتخانه اشاره كند كه مربوط به توقيف دو قايق نيروهاي مسلح كشور انگلستان در تاريخ 3 فروردين ميباشد.
سفارت انگلستان خاطرنشان مي‌كند كه توضيحاتي درباره اين واقعه بين نمايندگان وزارتخانه هاي امور خارجه ايران و انگليس در لندن و تهران ارائه شد و در طي مذاكراتي كه با وزير امور خارجه آقاي منوچهر متكي انجام شد تصريح مي‌كند كه افراد درگير در اين واقعه در حال عملياتي با در خواست دولت عراق تحت قطعنامه 1546 شوراي امنيت سازمان ملل متحد بوده‌اند كه توسط قطعنامه 1723 تمديد شده بود و قطعا قصد هيچ‌گونه تجاوز خصومت‌ آميزي به جمهوري اسلامي ايران نبوده است.
سفارت انگليس تضمين مي‌كند نكاتي كه در نامه 100/624 لحاظ شده است به اطلاع مراجع ذيربط رسيده است و مسوولين براي جلوگيري از تكرار چنين وقايعي اتفاق نظر دارند.
سفارت انگليس ملزم است كه اين موضوع را براي آزادي هرچه سريع‌تر افسران انگليسي بازداشت شده و طراحي دستورالعملي براي جلوگيري از تكرار اين وقايع با مراجع ايراني مطرح كند.
سفارت بريتانيا در تهران بدين وسيله به وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اطمينان مي‌دهد كه توجه كاملي به عدم تكرار چنين وقايعي دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
این سند و که همه سایت ها و روزنامه ها زدن
شبیه این ماجرا در زمان آقای خاتمی هم اتفاق اقتاد که 7 نظامی انگلیسی بازداشت شدند و 2 روز بعد تحت فشار بدون اینکه کسی حتی خبرنگاران از این ماجرا مطلع شوند از فسمت پاویون فرودگاه و گیت دولتی با لباس نظامی فراری داده شدند حال در زمان آقای احمدی نژاد ملوانان 15 روز زندانی بودند فقط به خاط اینکه سر ناو آنها نیم متر(0.5 متر) به آبهای ایران تجاوز کرده بود-در ضمن حساسیت در مرزهای آبی بسیار کمتر از حساسیت در مرزهای زمینی است-و در طی این 15 روز تخلیه ی اطلاعاتی شدند و دیگر ماندنشان به درد جمهوری اسلامی نمی خورد و فایده ای به حال ما نداشت.در مورد تجلیل هم ذکر این نکته ضروری است که اینها نظامی و کماندو و در اصطلاح مارینز بوده اند که هرکدامشان حداقل 10 سال انواع آموزشهای سخت نظامی را دیده اند تا این لباس نظامی را بر تن اینها کرده اند(نه مثل ایران که در هر پادگانی صد تا لباس چریکی موجود است که هرکسی می تواند بپوشد)و وقتی ایران این لباس را از تن اینها درآورد کت وشلوار هاکوپیان که هیچ اگر طلا هم بر تن اینها می کرد-چون لباس نظامی را از تن اینها درآورده بود-شرف اینها را لکه دار کرده است
متن جوابيه به عذر خواهي به صورت مكتوب اعتراف دارد
به هر حال، عذرخواهی در این مکاتبات نمی‌توانست معنایی داشته باشد، چون اصولا این ماجرا در آب‌های ایران روی نداد.»

تابناكي ها از مردم داريد دور ميشويد مردم عزيزند و در مقابل ظالم قاطعيت و شجاعت احمدي نژاد را مي پسندند دنيا و پول ارزش اين را ندارد دروغ بنويسيد و حقيقت را منكر شويد كمي فكر كنيد يه مسجد رويد و توبه كنيد
خوشبختانه متن نامه عذر خواهي در بعضي سايت ها منتشر شده
بالاخره انگليسي ها كه ميبينند اوضاع اينجوره فكر ميكنيد مياند راستش رو بگند . اين هم توي بخش فارسي بي بي سي!
مرگ 1بار شیون هم 1بار
بزارید راست یا دروغ هر کس معلوم شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر محرمانه بوده حالا که آقای احمدی نژاد اعلام کرده ارزش حفاظتی از بین رفته. آن را منتشر کنید
به نام خدا؛ اگر واقعاً چنین است که رئیس جمهور محترم فرمودند، لازم است که اسناد آن توسّط ایشان یا وزارت امور خارجه منتشر گردد - اگر سرّی نیست - تا انگلیسی ها چنین ادّعایی نداشته باشند ولی اگر سری باشد، اعلام چنین موضوعی از طرف یک مقام رسمی علاوه بر تخلّف در عهد - که برای جمهوری اسلامی ایران گناهی نابخشودنی است - باعث افزایش عدم اعتماد به سیاست خارجی کشور می گردد که کار نا درستی بوده و آینده ی سیاست خارجی ما را به خطر می اندازد.
آقا چی داری می گی؟
انتشار این نامه ضرر دارد!!
من قکر میکنم هر کسی در انتخابات نیاز به یک سری از یازیهای سیاسی داشته ولی صحیح نمی بینم که مصالح ملی کشور خدشه دار گزدد.متتسفانه تلاش برای خدمت به مرئم به یک مسابقه ماراتون شیبه شده. مهران از دبی
هرچند که با کلیت نوشته ی فوق موافق هستم، ولی باید بگم که خوشم میاد به هوای بیان حقیقت، توی این پاراگراف آخری هرچی که خواستید، اهداف تخریبی خودتون رو دنبال کردید:)
سلام داداش بردار این خبر رو روزنامه ها همه چاپ کردند.
اگر نامه ای باشد بی شک منتشر میشود. اگر باشد.
دوستان آقای کردان در دانشگاه آکسفورد هم مدرک را تایید کردند !!
احمدی نژاد با این حرف ها دل اوام را بدست بیاره بنازم به این انقلاب که همه دزدند و همه جاعل
سند اقتدار را در سایت فارس نیوز ملاحظه فرمایید. الذین فی قلوبهم مرض
حالا كه سندش منتشر شده تو خبرگزاري فارس، شما كه ادعاي صداقت داريد مردانه از رئيس جمهور به خاطر تهمت دروغ زدن به ايشان عذرخواهي كنيد.البته از شما كه دورويي و نفاق همه وجودتون رو گرفته خيلي بعيده!
قبل از شروع مباحث انتخاباتی تابناک جزء محدود سایت هایی بود که به شعور مخاطب احترام می گذاشت اما....!
متن نامه به فارسی وانگلیسی منتشر شد.توی ترجمه اشتباه ناشیانه ای صورت گرفته بود.اصلا عذر خواهی نبود.فقط یک تعارف دیپلماتیک بود.ضمنا احمدی نژاد بجای مدرک زهرا رهنورد چرا مدرک به این مهمی رو ازکشوی میزش بیرون نکشیده بود و نیاورده بود؟
این دروغی بیش نیست.جرات دارند انتشار دهند.هدف وسیله را توجیه میکند!!
شما را به خدا این پیام را درج کنید.فرضا که عذر خواهی کرده است ؛چرا باید در ایام تبلیغ برای انتخابات مردم از عذر خواهی ادعایی خبر دار شوند. دیگر اینکه چرا اولتیماتوم را در آن ایام همه مطلع شدند؟!
من متن سند را دیدم دولت انگلستان هیچ گونه عذرخواهی ازایران نکرده است فقط د قسمت پایانی سند آمده است «دسفارت بريتانيا در تهران بدين وسيله به وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اطمينان مي‌دهد كه توجه كاملي به عدم تكرار چنين وقايعي دارد.»
بندگان خدا یه سری به چند تا سایت دیگه بزنید مدتها قبل از درج این خبر متن
نامه روی اینترنت آمده بود
نامه کدومه بابا؟!
اگر نامه دارین رو کنید!!
دروغ گو تابناک است!!!!!!!!
واقعا براي شما تابناكيها متاسفم همتون شديد نوچه هاشمي رفسنجاني و سانسورچيهاي انتقاد عليه او.
سايتهاي خبري طرفدار مشاركت صد شرف به تابناك دارند
نامه منتشر شد حالا ضایع شدید! دست از تخریب بردارید نامردها چقدر دنبال قدرت و ثروت هستید
خدمت کسانی که قکر میکتتد اتگلیس عذرخواهی کزده عرض کنم که در متن نامه ی منتشر شده در خبرگداری فارس هیچگونه عبارنی که دال بر عذرخواهی باشد یافت نمی شود. تنها به مذاکره برای حل مساله، آزادی دستگیرشدگان و یافتن مکانیزمی برای عدم تکرار چنین مسائلی اشاره شده است.
دوستان عزیزی که از سند منتشر شده دم می زنند بهتر است در ابتدا نگاهی با دقت به آن سند بیندازند. در هیچ کجای این نامه نشانی از عذرخواهی دیده نمی شود.
صم بکم عمی فهم لا یعقلون
دروغگو مسلمان نیست
دست از این بی تقویاییها بردارید انتخابات تا این اندازه هم ارش ندارد که شما این بنده خدا را تا این حد مورد تهمت و اهانت قرار می دهید
اخوی
شما که خیلی زودتر از ما اخبار بهت میرسه
برو سایتها و روزنامه ها این نامه رو منتشر کردن
در صورت عذر خواهي سندش را چاپ كنند و در اختيار مطبوعات و سايت ها قرار دهند و چرا تا به حال اين كار را نكردند مگر اين مهم بايستي مخفي باشد يا اينكه براي اقتدار مردم و مملكت اين سند اعلام مي شد اگر صحت داشته باشد؟؟!!!
تابناکیها کمتر دروغ بگوئید
بسمه تعالی لطفا اگر هر یک از مطالعه کنندگان این پانوشت ها اطلاع دقیقی از سایتی گه این سند را منتشر کرده است دارد آن را برای اطلاع و مراجعه دیگران درج نماید ، به نظر بسیار مهم است که این بحث تا آخر دنبال و روشن شود که آیا واقعا عذرخواهی بوده است یا اولتیماتوم ، و پس از مشخص شدن این موضوع می توان در مورد تصمیم رئیس جمهوری قضاوت عادلانه داشت.
نامه كه منتشر شده.... بهتره اين خبر رو از خروجي سايتتون برداريد.
برای من فقط نظرات خواننده ها عجیب و تامل بر انگیزه ما هم نامه مذکور را خواندیم اما اگر دین ندارید ازاده باشید دروغ را هیچ جوری نمیشود توجیه کرد چون در اعتقاد ما هدف وسیله را توجیه نمیکند ، کدام نامه ؟ کدام بلر ؟ یک نامه از سفارت نه حتی وزیر امور خارجه ! شما خواری را چی میدانید؟ مردم شما را چه شده ؟ کور کورانه که نه با منظور حقیقت را کتمان میکنید وای برا ما
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی