بازدید 1796

ضرورت تبدیل معاونت بهداشتی و درمانی به سازمان

کد خبر: ۵۰۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 09 June 2015
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت تبدیل معاونت بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت به سازمان تاکید کرد وگفت:‌ قدرت سازمان در انجام سازوکارهای مختلف بسیار زیاد بوده و رئیس سازمان، متولی اصلی هرگونه فعالیتی است درحالی که مجموعه معاونت‌ها دربرابر کمبودها پاسخگو نیستند.

رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ درباره اظهارات معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت مبنی بر طرحی برای تبدیل معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت به سازمان، افزود: می‌توان این طرح را مثبت ارزیابی کرد چراکه چنین اقدام عملی در سازمان غذا و دارو نتیجه خوبی در برداشته است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که قدرت سازمان در انجام سازوکارهای مختلف بسیار زیاد بوده و رئیس سازمان، متولی اصلی هرگونه فعالیتی است درحالی که مجموعه معاونت‌ها دربرابر کمبودها و مشکلات پاسخگو نیستند و این وزارتخانه مربوطه است که باید پاسخگوی کمبودها باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه سازمان‌ها اغلب فعالیتی نیمه مستقل از وزارتخانه دارند، تصریح کرد: در این میان سازوکار گسترده‌ای در درون سازمان شکل می‌گیرد که هم قدرت مانور فعالیت سازمان را بیشتر می‌کند و هم کارایی آن را بالا خواهد برد.

خضری تصریح کرد: اگر بخش بهداشت و درمان هریک به صورت سازمانی مستقل فعالیت کنند راندمان کاری هردو افزایش یافته و فعالیت‌های اثربخشی در حوزه سلامت دنبال می‌شود.

وی با یادآوری اینکه گفته شده ساختار دانشگاه‌ها نمی‌توانند برنامه‌های بهداشتی و درمانی را عملیاتی کند،‌ افزود: در همه جای دنیا دانشگاه برای پژوهش است و پزشکان را تربیت می‌کند این درحالی است که امروزه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور چند منظوره شده به گونه‌ای که کار درمانی، بهداشتی و آموزشی انجام می‌دهند لذا در این میان فعالیت‌های آموزشی نیز بسیار ضعیف پیش می‌رود.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، گفت: در بحث تبدیل معاونت بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت به سازمان، بخش آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز متحول خواهد شد و دانشگاه رسالت واقعی خود را به درستی انجام می دهد البته تشکیل سازمان نیز نیازمند انجام اصلاحات به روز شده‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،‌ معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت اعلام کرد که ساختار دانشگاهی نمی‌تواند برنامه‌های بهداشتی و درمانی را عملیاتی کند لذا اصلاح این ساختار نیازمند تصمیمی استراتژیک است؛ در این زمینه یکی از طرح‌ها آن است که معاونت‌های بهداشت و درمان مانند غذا و دارو تبدیل به سازمان مستقل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی