بازدید 2486

سازمان ملل: داعش دختران را به یک بسته سیگار می‌فروشد

یک نماینده ویژه سازمان ملل اعلام کرد دختران ربوده شده به دست تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه و عراق، در بازار برده فروشان در مقابل یک بسته سیگار فروخته می شوند .
کد خبر: ۵۰۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 09 June 2015
یک نماینده ویژه سازمان ملل اعلام کرد دختران ربوده شده به دست تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه و عراق، در بازار برده فروشان در مقابل یک بسته سیگار فروخته می شوند .

به گزارش «تابناک»، این مطلب را زینب بنگورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور خشونت جنسی بیان کرد.  وی در ماه آوریل به عراق و سوریه سفر کرد و همچنین با پناهجویان سوری در کشورهای همسایه ترکیه، لبنان و اردن که از اسارت داعش گریخته اند، گفت و گو کرد.

بنگورا با اشاره به تحولات سوریه و عراق، گفت: «این جنگی بر سر بدن زنان است.»

این مقام سازمان ملل در گفت و گویی با خبرگزاری فرانسه که روز دوشنبه (18 خرداد)  منتشر شد، با اشاره به جنایات تروریست‌های تحت الحمایه خارج افزود: «آن‌ها با تصرف مناطق جدید، دختران جدید که نمی خواهم آن را تدارکات بنامم، به دست می آورند.»

وی یادآور شد: «دختران به بهای یک بسته سیگار و یا چند صد دلار و یا هزار دلار فروخته می‌شوند.»

این مقام سازمان ملل از ربودن غیر نظامیان زن به عنوان یکی از ویژگی های اصلی راهبرد داعش برای به کار گیری و جذب عناصر خارجی نام برد که در 18 ماه گذشته به میزانی بی سابقه‌ عازم سوریه و عراق شده اند.

بنگورا افزود: «این شیوه‌ای است که آن‌ها مردان جوان را جذب می کنند- این که به آن‌ها می گویند ما دخترانی داریم که منتظر شما هستند، دختران باکره‌ای که می توانید با آن‌ها ازدواج کنید. مبارزان خارجی، بخش اصلی جنگ را تشکیل می دهند.»

بنابر یک گزارش سازمان ملل حدود 25 هزار تروریست خارجی از بیش از 100 کشور دنیا در درگیری‌ها در سراسر دنیا مشارکت دارند و بخشی عظیمی از آنها به سوریه و عراق رفته اند.

این گزارش می افزاید، تروریست‌های تکفیری داعش همچنان بازارهای بردگان ربوده شده در جنگ را اداره می کنند، گرچه از تعداد افرادی که پیکارجویان به بردگی کشانده اند، آمار دقیقی در دست نیست.

بنگورا در این مصاحبه بخشی از آلامی را که این دختران نوجوان متحمل می شوند، توصیف کرد. بخش عمده ای از دختران اسیر داعش را اقلیت کرد ایزدی تشکیل می دهند.

وی افزود: «برخی از آن‌ها پس از ربوده شدن در اتاقی حبس می شوند- بیش از صد نفر از آن‌ها در اتاقی کوچک- آن‌ها را برهنه کرده و حمام می کنند. سپس آن‌ها را در مقابل گروهی ازمردان به صف می کنند تا روی آنها نرخ گذاری کنند.»

بنگورا همچنین قصه دختری 15 ساله را روایت می کند که به یکی از سرکردگان داعش فروخته می شود. این شیخ که در دهه ی پنجاه سالگی اش بود، به دختر یک اسلحه و عصا نشان می دهد و به وی می گوید «بگو چه می خواهی؟»

به گفته بنگورا، «دختر می گوید آن اسلحه را می خواهم و شیخ پاسخ می دهد آن را برایت نخریدم تا نتوانی خودکشی کنی.» و پس از آن به دختر تجاوز می کند.

بنابر این گزارش، این مقام سازمان ملل همچنین برای گفت و گو درباره مصائب زنان تحت اسارت داعش، به پایتخت کشورهای اروپایی سفر کرده و امیدوار است گزارشی را دراین باره به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کند تا تدابیری پیشگیرانه در این خصوص اتخاذ شود.


پرس تی وی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست