بازدید 21251

انگلیس: بلر از ایران عذرخواهی نکرده بود

سخنگوی وزارت خارجه انگليس گفت كه در پی ماجراي ملوانان مکاتباتی میان سفارت انگليس در تهران و مقام‌های ایران رد و بدل شد، به هر حال عذرخواهی در این مکاتبات نمی‌توانست معنایی داشته باشد.
کد خبر: ۵۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۴ 05 June 2009
یک سخنگوی وزارت خارجه انگليس گفت که در جریان بازداشت ملوانان انگليسی و سپس آزاد کردن آن‌ها توسط ایران که در سال 2007 رخ داد، هیچ عذرخواهی از سوی دولت انگليس صورت نگرفت.

به گزارش ايلنا به نقل از بي‌بي‌سي، این سخنگوی وزارت خارجه انگليس گفت: «در پی این ماجرا (بازداشت ملوانان) مکاتباتی میان سفارت انگليس در تهران و مقام‌های ایران رد و بدل شد، به هر حال عذرخواهی در این مکاتبات نمی‌توانست معنایی داشته باشد، چون اصولا این ماجرا در آب‌های ایران اتفاق نیفتاد.»
در اين گزارش آمده است كه در مناظره انتخاباتی میان «محمود احمدی‌نژاد» و «میر حسین موسوی»، نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ايران که چهارشنبه شب از تلویزیون ایران پخش شد، احمدی نژاد اعلام كرد كه پس از آزاد شدن ملوانان، «تونی بلر»، نخست‌وزیر وقت انگليس از ایران عذرخواهی کرده است.
اين گزارش مي‌افزايد كه احمدی‌نژاد افزود که این سند در وزارت خارجه ایران موجود است. وی گفت که یکی از زیباترین کارهای جمهوری اسلامی برخورد با ملوانان انگليسي بود.
بنا بر اين گزارش، پس از آزاد شدن ملوانان انگليسي در آوریل 2007، «علی اکبر ولایتی»، مشاور «آیت‌الله علی خامنه‌ای»، رهبر انقلاب ایران در امور بین‌الملل گفت که تهران نامه‌ای از انگليس دریافت کرده که در آن به‌خاطر «تعرض» به آب‌های ایران عذرخواهی کرده است. اما دیپلمات‌های انگليسی گفتند که چنین نامه‌ای وجود نداشته است.
همان زمان بلر نیز گفت كه آنها (ملوانان) بدون هر گونه معامله، مذاکره و توافق‌های حاشيه‌ای آزاد شدند.
طبق اين گزارش، هشت ملوان و هفت تفنگدار دريايی انگليس پس از آنکه 12 روز را در ايران در بازداشت سپری کردند، روز 4 آوریل 2007 با حضور محمود احمدی‌نژاد آزاد شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار