بازدید 23113
۲
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

آغاز معامله «نفت در برابر کالا» بین ایران و روسیه/ پیشروی خطرناک تکفیری‌ها در ادلب سوریه/ افشاگری روزنامه آمریکایی علیه کلینتون

اعتراض ها به برگزاری نشست گروه هفت کشور صنعتی در آلمان، اهداف اردوغان در انتخابات پارلمانی ترکیه، افشاگری رسانه ای علیه هیلاری کلینتون، انتقاد از رویکرد آمریکا در قبال عربستان، پیشروی تروریست های تکفیری در ادلب و احتمال آغاز معامله پایاپای ایران و روسیه طی روزهای آتی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۰۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 07 June 2015
آغاز معامله «نفت در برابر کالا» بین ایران و روسیه/ پیشروی خطرناک تکفیری‌ها در ادلب سوریه/ افشاگری روزنامه آمریکایی علیه کلینتوناعتراض ها به برگزاری نشست گروه هفت کشور صنعتی در آلمان، اهداف اردوغان در انتخابات پارلمانی ترکیه، افشاگری رسانه ای علیه هیلاری کلینتون، انتقاد از رویکرد آمریکا در قبال عربستان، پیشروی تروریست های تکفیری در ادلب و احتمال آغاز معامله پایاپای ایران و روسیه طی روزهای آتی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است. 

به گزارش «تابناک»، موضوع اعتراض ها به برگزاری نشست گروه هفت کشور صنعتی (جی 7) در آلمان، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «اسکای نیوز» می نویسد، حدود چهار هزار تظاهرکننده، اعتراض مسالمت آمیزی را در محل برگزاری اجلاس جی 7 در جنوب آلمان به انجام رسانده اند. برخی گزارش ها از درگیری های پراکنده و معدود حکایت دارد و پلیس اعلام کرده، در یک مورد ناچار شده از اسپری فلفل به منظور متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کند. به نوشته فاکس نیوز، حاضران در اعتراضات به نشست گروه 7، طیف وسیعی از گروه ها و سازمان ها با ایدئولوژی های مختلف را تشکیل می دهد. 

*****

آغاز انتخابات پارلمانی در ترکیه از امروز، موضوع دیگری است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. در این میان، سایت نشریه «نیوزویک» گزارشی تحلیلی ‌درباره این انتخابات منتشر کرده و مهمترین موضوع مطرح در انتخابات ترکیه را تلاش رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور برای افزایش قدرت خود دانسته است. بر همین اساس، به عقیده این نشریه، انتخابات پارلمانی امروز در ترکیه، بیانگر یک نقطه عطف حساس و مهم در این کشور است و حتی می تواند تعیین کند که ترکیه‌ کشوری که اغلب به عنوان یک مدل برای برخی دیگر از کشورها به آن نگاه می شده، می تواند خود را به عنوان یک دموکراسی موفق در منطقه حفظ کند یا خیر. نیوزویک اشاره می کند، یکی از اهداف مهم اردوغان، سوق دادن نظام سیاسی ترکیه به سمت نظام ریاست جمهوری به جای پارلمانی است.

*****

افشاگری یک روزنامه آمریکایی علیه هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات ها در انتخایات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور، از جمله دیگر موضوعات مهم امروز است. روزنامه «اینترنشنال بیزنس تایمز» افشا کرده که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا به برخی رژیم های منطقه اجازه داده بود در قبال کمک به مؤسسه «کلینتون»، مقادیر زیادی سلاح شیمیایی و بیولوژیکی برای رویارویی با انقلاب های مردمی وارد کنند. ارزش تقریبی صادرات این نوع سلاح ها به 9 کشور منطقه در دو سال انقلاب های مردمی در این کشورهای عربی، به 66 میلیون دلار رسید که شامل 14 نوع از این سلاح ها بود. این رقم در مقایسه با دو سال قبل از انقلاب های مردمی در کشورهای عربی 50 درصد افزایش داشته است.

*****

اما در ادامه مباحث مربوط به تقابل آمریکا و روسیه بر سر بحران اوکراین، روزنامه «وال استریت ژورنال» از راهبرد جدید آمریکا برای مهار روسیه سخن گفته است. به نوشته این روزنامه، واشنگتن در حال ‌بررسی راهبرد جدیدی برای جلوگیری از دخالت روسیه در اروپاست؛ به طوری که برخی مقام‌های رسمی، این راهبرد جدید را نسخه به‌روزشده راهبرد مهار در دوره جنگ سرد می‌دانند. راهبرد جدید آمریکا برای مهار روسیه، شامل گسترش ارتش‌های کشورهای متحد و شرکای بالقوه، توسعه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و افزایش مانورهای نظامی خواهد بود. پنتاگون همچنین طرح‌هایی ‌برای استقرار تجهیزات نظامی جدید شامل موشک‌های کروز در اروپا با هدف مقابله با اقدامات روسیه در اوکراین، ارائه کرده است.

*****

در مطلبی مربوط به منطقه، روزنامه «هافینگتون پست» با انتقاد از اقدامات و همچنین سیاست های عربستان سعودی، بر ضرورت بازنگری آمریکا در روابط ویژه اش با این کشور تأکید کرده است. این روزنامه با اشاره به سکوت واشنگتن در مقابل اقدامات تهاجمی عربستان در یمن می نویسد آمریکا به خاطر نفت، ارزش‌های خود را زیر پا گذاشته و به بیان دیگر، برای سعودی‌ها، قرض گرفتن نیروهای آمریکایی ارزان‌تر از استخدام محافظ است. این روزنامه آمریکایی درباره همکاری آمریکا با ائتلاف عربستان نیز می نویسد دولت آمریکا اطلاعات در اختیار ائتلاف سعودی‌ها قرار می‌دهد و کمک‌های لجستیکی و محموله‌های نظامی و حتی یک ناوگان نیروی دریایی را در اختیار عربستان سعودی قرار داد که شامل یک ناو هواپیمابر بود و برای نظارت بر کشتی‌های ایران مستقر شده بود.

*****

پیشروی تروریست‌های تکفیری در استان ادلب سوریه، موضوعی است که خبرگزاری «رویترز» به آن پرداخته است. به نوشته این خبرگزاری، گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه و نیز شورشیان سوری اعلام کرده اند تروریست های تکفیری پاسگاه های ارتش سوریه و روستاهایی را در استان ادلب تصرف کرده اند و در حال نزدیک شدن به پایگاه ساحلی دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه هستند. ارتش سوریه اعلام کرد، نیروهای سوری شهر محابال در بخش غربی ادلب را ترک کرده اند و در حال سازماندهی مجدد برای ضد حمله هستند. تصاویر ویدئویی منتشر شده در رسانه های اجتماعی کامیون های ارتش و مقادیر زیادی تسلیحات را نشان داد که در ادلب رها شده است. تروریست های حاضر در ادلب به ائتلافی از گروه های تکفیری تعلق دارند که «جیش الفتح» نام گرفته و جبهه النصره عضوی از آن است. 

*****

در نهایت، در مطلبی مربوط به ایران، برخی منابع خبری روس، از جمله خبرگزاری «اسپوتنیک»، از آغاز معامله پایاپای نفت در برابر کالا میان ایران و روسیه طی روزهای آتی خبر داده اند. این خبرگزاری می نویسد، ایران ممکن است از هفته آینده صادرات نفت به روسیه را براساس یک معامله پایاپای بین دو کشور آغاز کند. روسیه قول داده است، در ازای دریافت نفت از ایران غلات‌، برخی انواع خاص از تجهیزات و مصالح ساختمانی در اختیار این کشور قرار دهد. اسپوتنیک اشاره می کند که بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران گفته ایران امیدوار است معامله «نفت در برابر کالا» با روسیه از هفته آینده آغاز شود. وی پس از نشست اوپک در وین گفته: «ما امیدواریم آنها (روس ها) از هفته آینده نخستین بخش از واردات نفت ایران را آغاز کنند».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۲
نفت در برابر کالا !!!
مثل قرارداد اس 300 نشه.تضمین بگیرید ازشون.
روسیه با اینکارش فشار تحریمها را از خودش بر میداره.
آخه روسیه چی داره که به ایران بده جز نفت ؟
آنهم در این وضعیت تحریم !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل