بازدید 1525

سازمان‌دهندگان حمله مرگبار به مهمانخانه‌ای در کابل بازداشت شدند

امنیت ملی می‌گوید که بازداشت شدگان اعتراف کرده‌اند که حمله به مهمانخانه پارک پالس در شهر پیشاور پاکستان زیر نظر یک فرمانده شبکه حقانی طراحی شده بود. شبکه حقانی یک مهاجم را از پاکستان به کابل فرستاد و با همکاری دو نفر از طراحان اصلی این رویداد، او را در مهمانخانه پارک پالس جا به جا کرد.
کد خبر: ۵۰۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 03 June 2015
امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که سازمان‌دهندگان حمله مرگبار به مهمانخانه پارک‌پالس شهر کابل بازداشت شده‌اند.

در خبرنامه اداره عمومی امنیت ملی آمده است که این افراد که عضو شبکه حقانی هستند در عملیاتی ویژه در منطقه "سنگ نوشته" شهر کابل بازداشت شدند.

یکی از بازداشت شدگان با موسسه دیگری نیز کار می‌کرده است.

امنیت ملی می‌گوید که بازداشت شدگان اعتراف کرده‌اند که حمله به مهمانخانه پارک پالس در شهر پیشاور پاکستان زیر نظر یک فرمانده شبکه حقانی طراحی شده بود.

طبق یافته‌های امنیت ملی، ابتدا یکی از سازمان‌دهندگان با استفاده از کارت هویت جعلی اداره توسعه بین‌المللی ایالات متحده آمریکا در افغانستان (USAID) وارد مهمانخانه پارک پالس شد و پس از بررسی مهمانخانه نقشه آن را در اختیار شبکه حقانی قرار داد.

امنیت ملی همچنین می‌گوید که سپس شبکه حقانی یک مهاجم را از پاکستان به کابل فرستاد و با همکاری دو نفر از طراحان اصلی این رویداد، او را در مهمانخانه پارک پالس جا به جا کرد.

در حمله سه هفته پیش به ساختمان مهمانخانه پارک پالس در منطقه کلوله پشته کابل، دست‌کم چهارده نفر از جمله تعدادی از شهروندان خارجی کشته شدند.

پلیس در آن زمان گفت که در جریان درگیری با مهاجمی که در داخل ساختمان مهمانخانه بود ۵۴ نفر را نجات داد.

اداره امنیت ملی می‌گوید که بازداشت شدگان همچنین در حمله به وزارت امور داخله/کشور و فرماندهی پلیس ولایت لوگر نیز نقش داشته‌اند. یکی از این بازداشتی‌ها تصمیم داشته است که در نزدیکی سفارت آمریکا در کابل، حمله انتحاری انجام دهد.

در هفته‌های اخیر، در پایتخت افغانستان تعدادی حملات انتحاری و تهاجمی اتفاق افتاده است. در دو مورد هدف مهاجمان مهمان‌خانه‌هایی بوده که در آن شهروندان خارجی نیز تجمع می‌کردند.

هفته گذشته مهاجمان مسلح به یک مهمانخانه‌ای که محل اقامت شهروندان خارجی در محله وزیراکبرخان کابل بود حمله کردند. در این حمله چهار مهاجم کشته شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار