بازدید 2512

اشتغال را حل کنید، اعتیاد کم می‌شود

کد خبر: ۵۰۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 02 June 2015
نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس با بیان اینکه تامین شغل و مسکن راهی موثر در پیشگیری از اعتیاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان است، تاکید کرد: بانک‌ها در ارایه تسهیلات به افراد جامعه، سختگیری و کوتاهی نکنند.

به گزارش فارس، به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، حسن کامران دستجردی افزود: بانک‌ها باید جوانان را در اشتعالزایی، مسکن و ازدواج با ارایه تسهیلات با شرایط آسان همراهی کنند، اگر این امکانات برای آنان فراهم شود، دیگر به سمت مصرف مواد مخدر نمی‌روند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بانک‌ها، جوانان را در ارایه تسهیلات سردرگم می‌کنند، گفت: معتقدم، مهمترین علل شیوع و افزایش اعتیاد به مواد مخدر در کشور نبود شغل و مسکن است که برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید این موارد ساماندهی شود.

نماینده مردم اصفهان اضافه کرد: تشکلهای مردمی و خیریه‌ها به دلیل آنکه از توده عامه مردم هستند، بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات ناشی از اعتیاد را می‌شناسند و بهتر می‌توانند با مردم و حتی معتاد ارتباط برقرار کرده و نسبت به کارهای درمانی و پیشگیرانه اقدام کنند. در این صورت خروجی مثبتی در این باره مشاهده خواهیم کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار زنان در کنترل فرزندانشان و پیشگیری از معتاد شدن آنان گفت: اکثر زنان کشور خانه دار هستند، باید وقت بیشتری برای فرزندانشان بگذارند و از آنان مراقبت کنند تا به سمت مصرف مواد مخدر نروند.

وی تصریح کرد: زنان باید در منزل، هوشیارانه عمل کنند و تمام توان خود را برای داشتن یک خانواده خوب و در محیطی آرام به کار گیرند، فضای خانه را با نشاط، دور از تنش، شاداب و آرام کرده و از هر گونه روابط مجادله‌آمیز و درگیری لفظی با فرزندان خود خودداری کنند.

کامران تصریح کرد: این مسئله باعث می‌شود فرزندان به سوی مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها گرایش پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه آشنایی زنان با انواع مواد مخدر نیز نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد دارد، افزود: اگر زنان با انواع و اقسام مواد مخدر، روانگردان‌ها و همچنین روانشناسی اعتیاد آشنایی کاملی داشته باشند، در جامعه موثر خواهند بود.

عضو گروه های دوستی اسپانیا، اتریش ، پرتغال و فرانسه درباره اینکه نمایندگان مجلس برای رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر چه اقدامی می ‌توانند انجام دهند،اظهار داشت: در مجلس می توانیم بودجه های مقابله با اعتیاد را تخصیص داده و قوانین مبارزه و تشدید و برخورد با عاملان تولید و عرضه را وضع کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار