بازدید 2008

کاهش ۳۲.۵ درصدی هزینه های بستری

کد خبر: ۵۰۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 01 June 2015
معاون درمان وزارت بهداشت، از کاهش ۳۲.۵ درصدی هزینه های بیماران بستری بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر محمد آقاجانی، اهداف اصلی طرح تحول نظام سلامت را حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه های سلامت، ساماندهی خدمات بیمارستانی و ارتقاء کیفیت آن و دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی عنوان کرد و گفت: حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت با محوریت اقشار آسیب‌پذیر، از طریق ساماندهي تأمین خدمات بیمارستانی و کاهش پرداخت سهم بيماران در بيمارستان های وابسته به وزارت بهداشت، از ۱۵ اردیبهشت ۹۳ در کشور اجرا شد که در این مدت میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی در خدمات مشمول برنامه از ۳۷ درصد به ۴.۵ درصد رسیده است.

وی افزود: هموطنان بستری واجد بیمه پایه سلامت تنها ۶ درصد از مبلغ صورت حساب تنظیمی مشمول این طرح را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت می نمایند. از سوی دیگر روستایيان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر (دارای دفترچه بیمه روستایی) و ساير افرادي كه از طريق نظام ارجاع به بيمارستان هاي مشمول طرح مراجعه مي‌كنند، ۳ درصد از هزينه خدمات را پرداخت مي‌کنند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته طی اجرای این برنامه نزدیک به ۷.۵ میلیون نفر از این خدمات بهره مند شده اند. همچنین بیش از ۹ میلیون نفر دفترچه بیمه سلامت ایران را دریافت کرده اند و پوشش بیمه ای به ۹۵ درصد رسیده است.  

وی افزود: بیمارستان های مشمول از ابتدای اجرای برنامه به ارائه تمامی خدمات تشخيصي و درماني، دارو، تجهيزات و ملزومات مصرفی پزشكي  به تمامی بیماران بستري در همان بيمارستان و يا در زنجيره  تامین خدمات مکلف شده اند،  لذا بر اساس این برنامه در صورتي كه بيمارستاني امكان ارائه همه خدمات مورد نياز بيمار را نداشته باشد براساس زنجیره ارجاع بين بيمارستاني مصوب ستاد اجرايي دانشگاه، عمل خواهد نمود و مسئوليت و هزينه هاي نقل و انتقال بيماران (آمبولانس) و هزينه خدمات ارائه شده به عهده بيمارستان ارجاع دهنده است.

آقاجانی گفت: همچنین ما به التفاوت تعرفه ها با تعهدات بیمه ای و خدمات ضروری و حیاتی خارج از بسته بیمه پایه مشمول این برنامه قرار می گیرند.

وی افزود: پیش از اجرای طرح تقریبا همه بیماران برای خرید تجهیزات و لوازم مصرفی به خارج بیمارستان ارجاع می شدند که با توجه به افزایش ۱۳۴ درصدی دسترسی به اقلام دارویی و ۴۳ درصدی دسترسی به ملزومات مصرفی در بیمارستان ها، این میزان در حال حاضر به ۳.۲ درصد و قیمت انواع لوازم و تجهیزات پزشکی پرمصرف، همچون لنز داخل چشمی و استنت‌های قلبی به‌ طور متوسط ۴۲ درصد کاهش یافته است.

آقاجانی گفت: طی مطالعات و بررسی های انجام شده ۸۵ درصد بیماران از خدمات بستری خود پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت تحول ابراز رضایت کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی