بازدید 1642

کاهش آلودگی با استفاده از موتورسیکلت‌های برقی

کد خبر: ۵۰۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 30 May 2015
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از به مخاطره افتادن امنیت روانی جامعه به دلیل نحوه تردد موتورسیکلت‌ها، گفت: امید است با جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی به جای برقی هم آلودگی هوا کاهش یابد هم وضعیت تردد موتورسیکلت‌ها سامان یابد.

مجتبی رحماندوست در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از وضعیت نابسامان تردد موتورسیکلت‌ها در معابر شهری، افزود: تاکنون اقدام عملی در خصوص سامان‌دهی تردد این وسایل نقلیه انجام نشده و نحوه برخورد با راکبان متخلف موتور سیکلت همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، درباره طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی، ادامه داد:‌ قرار بود شهرداری تهران تعدادی موتورسیکلت برقی را در کشور مورد استفاده قرار دهد اما این مهم هنوز عملی نشده است درحالی که اگر این طرح اجرایی شود هم از آلودگی هوا تاحدودی کاسته شده و هم از نا بسامانی‌های تردد موتورسیکلت‌های بنزینی جلوگیری خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه امروزه تردد موتورسیکلت‌های بنزینی خطرات زیادی را برای افراد جامعه ایجاد کرده است، تصریح کرد: این وسایل نقلیه‌ امنیت و آسایش روانی جامعه را به مخاطره انداخته و اگر نگاهی به فوت‌شدگان بیندازیم متوجه خواهیم شد که در سال حدود 5 هزار نفر در پی تصادف با موتورسیکلت‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

وی یادآور شد:‌ همچنین عابران پیاده و خودروسواران نیز امنیت لازم را در خیابان‌ها به دلیل تردد بی ضابطه موتورسیکلت‌سواران متخلف ندارند و متاسفانه این بی‌نظمی در تردد موتورسیکلت‌ها تاجایی است که در هر مسیری به خود اجازه عبور و مرور می‌دهند بدون آنکه کسی از نحوه تردد آنها جلوگیری کند.

رحماندوست تاکید کرد: متاسفانه بی‌سامانی در تردد موتورسیکلت‌ سوارها به دلیل رعایت نکردن قانون است لذا این بی‌قانونی سبب از بین رفتن آرامش مردم شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از معضلات اصلی شهرهای بزرگ تردد موتورسیکلت‌ها است، گفت: امید است رئیس جدید پلیس راهور پای کار بوده و اقدامی در جهت ساماندهی موتورسیکلت سوارها انجام دهد چراکه در غیر این صورت مجلس همچنان پیگیر وضعیت ساماندهی این وسایل نقلیه خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار